news-background
news-background

۱۰ فیلم برتر «اما استون»

 

[این مقاله اولین بار پاییز سال ۱۳۹۷ منتشر شده است.]

«اما استون» همانند بسیاری از بازیگران هم‌نسل خود، با ورود به دنیای سینما بر روی صحنه درخشید. او توسط «جاد اپتاو» وارد دنیای سینما شد. البته پیش از آن در چند برنامه تلویزیونی ایفای نقش کرد. اما در سال ۲۰۰۷ با فیلم «سوپربد» به تهیه‌کنندگی «جاد اپتاو» و در کنار «جونا هیل» و «مایکل سرا» وارد عرصه سینما شد. از آن سال‌ها تا به امروز «استون» موفق شده تا نام خود را به شهرت برساند. او ۲ بار نامزد جایزه اسکار و ۴ بار نامزد جایزه گلدن گلوب شده است. «استون» در کارنامه کاری خود نقش‌های شگفت‌انگیزی را اجرا کرده، با این وجود مشخص کردن بهترین نقش‌هایش هرچند دشوار اما غیرممکن نیست.

 

۱. La La Land

البته تنها دلیلی که باعث میشود فیلم «لا لا لند» در صدر لیست قرار بگیرد، به این دلیل است که این فیلم در نهایت موفق شد جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن را برای «اما استون» به ارمغان بیاورد. او جذاب، پراستعداد و خوش‌قلب است. «استون» سزاوار  افتخارات و جوایزی است که برای این فیلم دریافت کردهنمیتوان منکر ستاره بودنش شد، به ویژه پس از عملکرد عالیاش در نقش «میا» در فیلم «لا لا لند».

۲. Cruella

جدیدترین فیلم «اما استون»، «کروئلا» در جایگاه دوم این لیست قرار دارد. این فیلم نسخه لایو-اکشن انیمیشن «۱۰۱ سگ خالدار» دیزنی است که در سال ۱۹۶۱ منتشر شده بود. «استون» در نقش یکی از بدنام‌ترین شخصیت‌های منفی دیزنی «کروئلا» ظاهر می‌شود که علاقه زیادی به پوست سگ‌های نژاد دالمیشن دارد. تصاویر جذاب و رنگارنگ این فیلم به همراه بازی خیره کننده «استون» هر بیننده‌ای را مجذوب خود می‌کند.

 

۳. Birdman: Or (The Unexpected Virtue of Ignorance))

مانند فیلم «لا لا لند»، فیلم «بِردمن: فضیلت غیرمنتظرهٔ جهل» نیز از همان ابتدا قرار بود یکی از فیلمهای پرافتخار جوایز اسکار باشد. «اما استون» در نقش «سم تامسون» دختر «ریگان تامسون» با بازی «مایکل کیتون» در فیلم حضور داشت. «ریگان» بازیگر یک نقش ابرقهرمانی بوده، که از بسیاری جهات سرخورده شده و میخواهد بار دیگر شهرت از دست‌رفته‌اش را بازیابددر حالی که «استون» تنها یکی از بازیگران شگفت‎انگیز این فیلم است، اما با این وجود حضورش بسیار لذت‌بخش است.

 

۴. Superbad

همه‌چیز برای «استون» از این نقش شروع شد. او در سال ۲۰۰۷ به‌ عنوان دختر مورد علاقه «جونا هیل» در فیلم کمدی «خیلی بد» ایفای نقش کرد. شخصیت «استون» در فیلم سوژه محبت و عشق «هیل» بود. «استون» به‌اندازه «هیل» و «سرا» در طول فیلم سرگرم کننده بود. این نقش برای او نقطه آغاز بود، و همیشه باید به حضورش در این فیلم افتخار کند.

۵. Zombieland

مدتی پس از فیلم «خیلی بد»، «استون» در فیلم «سرزمین زامبی‌ها» حضور یافت. در این فیلم کمدی-ترسناک او در کنار «وودی هارلسون» و «جسی آیزنبرگ» ایفای نقش کرد. این فیلم یکی از مهم‌ترین فیلمهای ژانر پرطرفدار کمدی-زامبی بود، که با فیلم «شان می‌میرد» آغاز شده بود. و شخصیت طعنهآمیز و کنایهدار «استون» آن را به یکی از شخصیتهای برجسته فیلم تبدیل کرده بود.

۶. Easy A

«اما استون» برای اولین بار به‌ عنوان بازیگر نقش اول در فیلم «مثل آب خوردن» حضور یافت. او نقش خود را شخصاً رهبری کرد؛ این کار را نیز با دقت و عملکردی عالی انجام داد. «استون» در این فیلم نقش یک دختر دبیرستانی را دارد که به شایعات نادرستی که در سراسر مدرسه در مورد او پیچیده توجه نمیکند، و تصمیم میگیرد که به‌وسیله همین شایعات پیشرفت کند و قدرتمندتر شود. «استون» بیشتر از همیشه در این نقش سرگرم‌کننده است. بازی او در این فیلم با نقدهای مثبت زیادی روبه‌رو شد و موفقیت بزرگی به‌دست آورد.

۷. The Help

وقتی «استون» جای پای خود را در ژانر کمدی محکم کرد، در اوایل سال ۲۰۱۰ وارد ژانر درام شد. درنتیجه رزومه خود را کامل‌تر و متنوع‌تر کرد. فیلم «خدمتکاران» یکی از اولین فیلمهای جدی او بود، همچنین حضور در این فیلم برای «استون» تمرین فوق‌العاده خوبی بود. این فیلم در سراسر جهان مورد ستایشقرار گرفت؛ و «استون» برای حضور در این فیلم برای اولین بار نامزد جایزه اسکار شد.

۸. Battle of the Sexes

«استون» پیش از این فیلم نیز با «استیو کارل» همکاری کرده بود، اما فیلم «نبرد جنسیت‌ها» اولین باری بود که این ۲ ستاره به‌عنوان رقیب در کنار یکدیگر قرار میگیرند. «نبرد جنسیت‌ها» فیلمی به کارگردانی «جاناتان دیتون» و «ولری فاریس» است که پیش از این در ساخت فیلم «میس سان‌شاین کوچولو» با  «استیو کارل» همکاری کرده بودند. این فیلم داستان واقعی مسابقه تنیس میان ۲ تنیس‌باز معروف به نام «بیلی جین کینگرا» و »بابی ریگگس» است. رقابت قدیمی میان دو بازیکن و روابط جنسی میان آنها این مسابقه را هیجانانگیز تر کرده. «استون» به‌عنوان یک شخصیت فمینیستی در این فیلم حضور پیدا کرد.

۹. Crazy, Stupid, Love.

این فیلم اولین همکاری «استون» با «استیو کارل» و «رایان گاسلینگ» است. البته همکاری میان «استون» و دیگر بازیگران از چنان کیفیتی برخوردار بود که گویا سال‌‎ها با یکدیگر همکاری کرده‎اند. همه آن‎ها به خوبی در کنار یکدیگر ظاهر شدند؛ و حضور «استون» در میان دیگر بازیگران برای پویایی فیلم ضروری بود. هر‎چند فیلم «دیوانه‌وار، احمقانه، عشق» فیلمی نیست که بخواهیم تنها با نگاهی سطحی آن را بررسی کنیم.

 

۱۰. The Amazing Spider-Man

هرچند این فیلم در مقابل سه‌گانه مرد عنکبوتی «سم ریمی» مورد انتقاد قرار گرفت، اما باید اعتراف کرد در این فیلم یکی از بهترین اجراهای نقش «گوئن استیسی» در تاریخ توسط «اما استون» انجام‌ شد. او این نقش را بسیار بهتر از «برایس دالاس هاوارد» در فیلم «مرد عنکبوتی ۳» ایفا کرد. و حضور او در مجموعه فیلمهای مرد عنکبوتی که از دنیای سینمایی مارول منتشر میشود این گفته را ثابت میکند.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۹ خرداد ۱۴۰۰ ۰۵:۴۳

بازیگر خوبیه ولی نه جزء ستاره ها.ستاره یعنی اینگرید برگمن،فرانسیس مک دورمند،کیت وینسلت،مریل استریپ،ایمی آدامز،ناومی واتس،نیکول کیدمن،کیت بلانشت و ...

نمایش اسپویل
۹ خرداد ۱۴۰۰ ۰۰:۵۱

نقش شخصیتهای بدجنس رو خیلی خوب بازی می کنه

نمایش اسپویل
۹ خرداد ۱۴۰۰ ۰۰:۴۷

The Favourite رو یادتون رفت. بازی اما استون تو اون فیلم عالی بود

نمایش اسپویل
۲۴ آبان ۱۳۹۷ ۱۸:۱۴

همه فیلماش چرتن اگه بخام رو راست باشم کلا هم فکر نکنم بالای 10 فیلم تا حالا بازی کرده باشه !!!!!!!!!!!

نمایش اسپویل
۳۰ مهر ۱۳۹۷ ۰۹:۰۱

تعجب کردم وقتی دیدم تو این مطلب انقد از" اما " تعریف شده!! حرف چندانی برای گفتن نداره

نمایش اسپویل
بیشتر