news-background
news-background

۹ فیلمی که به درخواست دولت‌ها از نت‌فلیکس حذف شده است

«شب مردگان زنده» در آلمان و «آخرین وسوسه‌ی مسیح» در نت‌فلیکس سنگاپور حذف شده است.

نت‌فلیکس در اقدامی نادر در جهت شفاف‌سازی، فهرست فیلم‌ها و سریال‌هایی که به درخواست دولت‌ها در پنج سال گذشته از سرویس خود حذف کرده است را منتشر کرد. این فهرست شامل نه پروژه از یکی از اپیزود‌های شوی «حسن منهاج» (Patriot Act with Hasan Minhaj) که در عربستان سعودی حذف شد گرفته تا فیلم «غلاف تمام فلزی» (دانلود فیلم Full Metal Jacket با لینک مستقیم) به کارگردانی «استنلی کوبریک» در ویتنام می‌شود. نت‌فلیکس می‌گوید از زمان تأسیس سرویس استریمینگ خود در سال ۲۰۰۷ تاکنوون تنها همین نه فیلم و سریال تلویزیونی را به درخواست دولت‌ها سانسور کرده است.

در بیانیه‌ی نت‌فلیکس آمده است: «ما برای خالقان آثار این امکان را فراهم می‌کنیم که به مخاطبین سراسر دنیا دسترسی داشته باشند. در برخی موارد ما مجبوریم عناوین یا اپیزودهایی از یک عنوان مشخص را در کشورهای مشخصی به درخواست دولت‌ها حذف کنیم.»

سخت‌گیرترین کشور در پنج سال گذشته سنگاپور بوده است که پنج پروژه را از نت‌فلیکس حذف کرده: «آخرین خماری» (The Last Hangover)، «آخرین وسوسه‌ی مسیح» (The Last Temptation of Christ)، «آشپزی در آسمان» (Cooking on High)، «افسانه‌ی ۴۲۰» (The Legend of 420) و «متلاشی» (Disjointed).

 

فهرست کامل عناوین حذف شده‌ی نت‌فلیکس در سراسر دنیا:

۲۰۲۰: آخرین خماری: (The Last Hangover)، ویژه‌برنامه‌ی اریجینال نت‌فلیکس محصول برزیل که در آن حواریون مسیح پس از ضیافت جنون‌آمیز «شام آخر» بیدار می‌شوند. این عنوان در سنگاپور به درخواست کتبی دولت حذف شد.

۲۰۱۹: یکی از اپیزودهای شوی «حسن منهاج» (Patriot Act with Hasan Minhaj) به درخواست کتبی کمیسیون فناوری اطاعات و ارتباطات عربستان سعودی حذف شد.

۲۰۱۹: آخرین وسوسه‌ی مسیح (The Last Temptation of Christ) که در سنگاپور ممنوع است به درخواست کتبی دولت سنگاپور حذف شد.

۲۰۱۸: آشپزی در آسمان (Cooking on High)، «افسانه‌ی ۴۲۰» (The Legend of 420) و «متلاشی» (Disjointed) به درخواست مقامات سنگاپور حذف شد.

۲۰۱۷: غلاف تمام فلزی (Full Metal Jacket) به درخواست رسمی مقامات ویتنامی در این کشور حذف شد.

۲۰۱۷: شب مردگان زنده (Night of the Living Dead) که در کشور آلمان ممنوع است، به درخواست کتبی کمیسیون حفاظت از جوانان آلمان حذف شد.

۲۰۱۵: «پل» (The Bridge) مستندی در مورد اقدام به خودکشی از روی پل گلدن گیت سان فرانسیسکو است که در نیوزلند با «اعتراض» مواجه شد و به درخواست کتبی مقامات نیوزلندی حذف شد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۲۰ بهمن ۱۳۹۸ ۱۰:۱۸

سریال جدید messiah هم ظاهرا" خواسته شده که از روی نتفلیکس برداشته شود

نمایش اسپویل
۱۹ بهمن ۱۳۹۸ ۱۵:۱۳

نتفلیکس ِِ عربستان...

نمایش اسپویل