news-background
news-background

۵ فیلم کلاسیک فرانسوی که «وس اندرسون» از عوامل فیلم French Dispatch می‌خواهد تماشا کنند

شاید بد نباشد که هواداران «وس اندرسون» این پنج فیلم کلاسیک را پیش از اکران «فرنچ دیسپچ» ببینند.

فیلم «فرنچ دیسپچ» (دانلود فیلم The French Dispatch با لینک مستقیم) ساخته‌ی «وس اندرسون» تا چهار ماه آینده روی پرده می‌رود، اما سینماروها می‌توانند با پنج فیلم فرانسوی که کارگردان عوامل را به دیدن‌شان تشویق کرده، به استقبال آن بروند. «رابرت رومن» فیلمبردار همیشگی اندرسون که در تمامی فیلم‌های لایو-اکشن با کارگردان همکاری کرده، به تازگی فاش کرده است که توصیه‌های اندرسون در جهت مهیا شدن برای «فرنچ دیسپچ» شامل مجموعه‌ای از دی‌وی‌دی‌ها، کتاب‌ها و مقالات می‌شده که به عوامل و بازیگران کمک می‌کرده در داستان فیلم «فرو بروند.» بازیگران «فرنچ دیسپچ» شامل «بنیسیو دل تورو»، «آدرین برودی»، «تیلدا سوئینتون»، «لئا سیدو»، «فرانسیس مک‌دورمند»، «تیموتی شلمی» و «بیل ماری» می‌شود.

یومن می‌گوید فهرست فیلم‌های اندرسون درام «گذران زندگی» (My Life to Live) به کارگردان «ژان لوک گدار»، فیلم «شیطان‌صفتان» (Diabolique) ساخته‌ی «آنری-ژرژ کلوزو»، فیلم پلیسی «مقر پلیس پاریس» (Quai des Orfèvres) سومین فیلم بلند کلوزو، «خانه‌ی لذت» (Le Plaisir) به کارگردانی «ماکس افولس» و «۴۰۰ ضربه» (The 400 Blows) اثر «فرانسوا تروفو» را در بر می‌گیرد. اندرسون اغلب فیلم تروفو را بهترین اثر سینمایی تاریخ می‌نامد و در مصاحبه‌ای گفته است: «مشخصاً این فیلم یکی از دلایلی بود که فکر کردم باید فیلمسازی را شروع کنم.» یومن می‌گوید این پنج فیلم هم از نظر مضمون و هم روش پرداخت همه‌ی عوامل را با فضای فیلم‌های فرانسوی آن دوره آشنا کرده.

تازه‌ترین اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

«فرنچ دیسپچ» هفتمین همکاری اندرسون و یومن را رقم می‌زند. این فیلمبردار می‌گوید داستان‌های فیلم که به صورت آنتولوژی روایت می‌شوند او را مجذوب کرده است. این فیلم سه داستان در مورد کارکنان یک روزنامه‌ی آمریکایی در فرانسه به تصویر می‌کشد که می‌خواهند با بازنشر چند گزارش به سردبیر مرحوم خود ادای احترام کنند. یومن می‌گوید: «به سرعت شیفته‌ی این داستان‌های گوناگون شدم که هر کدام از نظر لحن و پرداخت بدیع بود. شخصیت‌ها و موقعیت‌ها فرصت‌ بروز خلاقیت را ایجاد می‌کرد و من آماده‌ی یک ماجراجویی دیگر بودم.»

یومن ادامه می‌دهد: «کار بر روی یک فیلم با اندرسون تنها به آنچه روی صحنه اتفاق می‌افتد محدود نمی‌شود، بلکه شما برای یک ماجراجویی را پیش رو خواهید داشت. چه روی یک قایق در ایتالیا باشد، یا یک قطار در هند، یا شهر کوچکی در فرانسه، تجارب همگی شما را از هر سو فرامی‌گیرد. وس روش منحصر به فردی برای کار کردن دارد و اغلب ما را به چالش می‌کشد که کاری خلاقانه انجام دهیم. بیشتر اوقات او چیزی که می‌خواهد فیلمبرداری کند را شرح می‌دهد و من فکر می‌کنم: «واقعاً دشوار خواهد بود،» اما به گونه‌ای همیشه موفق می‌شویم. روند فیلمبرداری به ندرت با سهولت پیش می‌رود، با این وجود فکر می‌کنم که همه احساس می‌کنند که بخشی از یک اثر ویژه‌اند.»

سرچ‌لایت پیکچرز فیلم «فرنچ دیسپچ» یا «گزارش فرانسوی» را ۲۴ ژوئیه (۳ مرداد ماه ۱۳۹۹) در آمریکا اکران می‌کند.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۵ فروردین ۱۳۹۹ ۰۲:۳۳

اگر فیلم های داخل این لیست ها رو روی سایت بذارید خیلی خوب میشه. ممنون.

نمایش اسپویل
۵ فروردین ۱۳۹۹ ۰۱:۳۴

عالیه این کارگردان و البته سینمای فرانسه گریز ناپذیره...

نمایش اسپویل