news-background
news-background

۱۵ سال Supernatural: تاریخچه آمار بینندگان طولانی‌ترین سریال فانتزی تاریخ تلویزیون

 

طولانی‌ترین سریال تاریخ شبکه‌ی CW پنجشنبه شب به پایان رسید.

 

اولین فصل سریال «فراطبیعی» (دانلود سریال Supernatural با لینک مستقیم) در سال ۲۰۰۵-۲۰۰۶ پخش شد و در هر اپیزود به صورت میانگین ۴.۵ میلیون بیننده را جذب کرد. این رکورد سبب شد که سریال در رده‌بندی «نیلسن» رتبه‌ی ۱۶۵ را کسب کند. در صورتی که سریال برای فصل پانزدهم در سال ۲۰۱۹-۲۰۲۰ همین رکورد را ثبت می‌کرد، در رتبه‌ی ۵۲ می‌ایستاد. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

با توجه به اینکه فصل اول سریال از شبکه‌ی WB و ۱۴ فصل بعدی آن در شبکه‌ی جایگزینش CW روی ایر رفت، و هیچ‌یک از این دو شبکه مخاطبینی در سطح شبکه‌های ماهواره‌ای دیگر آمریکا از جمله ان‌بی‌سی و ای‌بی‌سی، سی‌بی‌اس، و فاکس ندارند، «فراطبیعی» هیچ‌گاه بینندگان بسیار زیادی را جذب نکرد. اما تاریخچه‌ی پخش طولانی آن و تولید ۳۲۷ اپیزود، پیوندی برقرار کرد میان افول شبکه‌های ماهواره‌ای و رشد شبکه‌های استریمینگ. آمار نشان می‌دهد که چگونه گرایش مخاطبین در گذر زمان تغییر کرده است.

سریال «فراطبیعی» در طول پخش خود میان پنج شب مختلف جابجا شد و به جذب بیننده برای دیگر سریال‌های CW از جمله عناوین «ارو-ورس» یاری رساند. آمار بینندگان سریال در فصل اول کافی به نظر می‌رسید، اما در آن سال، وقتی سریال‌هایی مانند «الگوی آمریکایی» (American Idol)، «کدبانوهای درمانده» (Desperate Housewives) و «سی‌اس‌آی»‌ (CSI) هر هفته ۲۵ میلیون بیننده داشتند، رکوردی قابل‌توجه نبود. آخرین بار در دهه‌ی اول قرن جدید، عناوین تلویزیونی چنین رکوردهای عظیمی را در طول شب به جا می‌گذاشتند. اما با رشد پخش با تأخیر در چند سال بعد، آن رقم‌های بزرگ رو به کاهش گذاشتند و سپس شبکه‌های استریمینگ یک به یک ظهور کردند.

فصل اول تا ششم «فراطبیعی» به نت‌فلیکس رفت و بسیاری از مخاطبین حتی پیش از پخش فصل هتم در پاییز سال ۲۰۱۲، هر شش فصل ابتدایی را دیده بودند. «مارک پدوویتس» مدیر عامل CW در مصاحبه با «هالیوود ریپورتر» می‌گوید این نشانه‌ی خوبی به نظرشان رسیده است. آمار بینندگان «فراطبیعی» در زمان پخش اپیزودهای جدید به صورت زنده همچون تمامی دیگر برنامه‌های تلویزیونی در طول یک دهه‌ی گذشته کاهش پیدا کرد. اما اهمیت سریال برای شبکه، نه. در ۱۰ سال اخیر، این سریال هیچ‌گاه رتبه‌ی سالانه‌ای پایین‌تر از پنجم در این شبکه کسب نکرد.

سریال «فراطبیعی» به عنوان طولانی‌ترین سریال تاریخ شبکه با رکورد ۳۲۷ اپیزود، ۸۴ اپیزود با «آسمان هفتم» (7th Heaven) دومین سریال طولانی CW که در قالب ۲۴۳ اپیزود در سال‌های حیات شبکه‌ی WB فاصله دارد. «فراطبیعی» در طول پخش خود در شش ساعت مختلف روی ایر رفت اما ۱۰۰ اپیزود آن پنج‌شنبه شب‌ها ساعت ۹ شب پخش شده‌اند.

علاوه بر این، «فراطبیعی» در طول پخش خود در کنار ۱۲ سریال مختلف روی ایر رفت. اپیزود اول سریال که ۱۰ سپتامبر ۲۰۰۵ پخش شد ۵.۶۹ میلیون بیننده و با احتساب آمار بینندگان در شبکه‌ی WB، هر اپیزود سریال در طول ۱۵ فصل به صورت میانگین ۴.۲ میلیون بیننده داشته است. کم‌بیننده‌ترین فصل سریال فصل دوم آن بود که در سال ۲۰۰۶-۲۰۰۷ پخش شد و در رده‌ی نهم پربیننده‌ترین سریال‌های شبکه جای گرفت. اپیزود پایانی «فراطبیعی» به عنوان طولانی‌ترین سریال فانتزی تاریخ تلویزیون، پنج‌شنبه شب ۱.۳۹ میلیون بیننده را جذب کرد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید