news-background
news-background

۱۴ فیلم هیجان‌انگیز تابستان ۲۰۲۱ به همراه تصاویر جدید

 

«وین دیزل» تابستان امسال برای نجات دنیا تلاش می‌کند و به‌سرعت و خشمگینانه می‌راند، یکی از ابرقهرمانان مارول طبق معمول با آدم بدها می‌جنگد، و چند فیلم ترسناک می‌آیند تا بینندگان را از جا بکنند.

پس از یک سال عجیب، فصل سینمایی تابستان آینده دست کم در آمریکا مانند همیشه خواهد شد. بیش از ۷۰ درصد سالن‌های سینما در این کشور بازگشایی شده‌اند و شرایط با یک سال قبل بسیار متفاوت است و استودیوهای بزرگ آماده اکران فیلم‌های پرخرج خود شده‌اند. اگرچه بعضی از این فیلم‌ها همزمان با اکران در سالن‌های سینما از پلتفرم‌های دیجیتال اختصاصی استودیوها پخش خواهد شد.

در ادامه ۱۰ فیلم هیجان‌انگیز تابستان امسال که مقاومت مخاطبین برای بازگشت به سینما می‌آزماید فهرست شده‌اند. «یو‌اس‌ای تودی» ضمن انتشار این فهرست از تصاویر دیده نشده‌ای از فیلم‌ها رونمایی کرده است.

 

ارتش مردگان (Army of the Dead)

بازیگران: دیو باتیستا، الا پرنل، اوماری هاردویک، آنا دلا ریگرا

کارگردان: زک اسنایدر

هفده سال پس از «طلوع مردگان» (Dawn of the Dead)، اسنایدر با یک فیلم دیگر در ژانر زامبی بازگشته است. عنوان این فیلم اکشن «ارتش مردگان» است و از نت‌فلیکس پخش خواهد شد. «دیو باتیستا» در «ارتش مردگان» نقش رهبر گروهی از سربازان مزدور را بازی می‌کند که قصد دارند در لاس وگاس زامبی‌زده دست به یک سرقت بزرگ بزنند.

تاریخ پخش: ۱۴ می در سالن‌های سینما، ۲۱ می از نت‌فلیکس

 

اسپایرال: از کتاب اره (Spiral: From the Book of Saw)

بازیگران: کریس راک، ساموئل ال. جکسون، مکس مینگلا

کارگردان: دارن لین بوسمن

چندگانه‌ی ترسناک «اره» (Saw) با فیلم «اسپایرال» (Spiral) برای نهمین بار به سینما بازمی‌گردد. یک ذهن سادیستی نابغه در «اسپایرال»، که بخش تازه‌ای از کتاب «اره» است، نوع پیچیده‌ای از عدالت را افشا می‌کند. یک مأمور پلیس کهنه‌کار و معتبر (جکسون)، کارآگاه عجول «ایزیکیل بنکس» (راک) و همکار تازه‌کارش (مینگلا) وظیفه‌ی رسیدگی به پرونده‌ی قتل‌های وحشتناکی را دارند که گذشته‌ی دردناک شهر را یادآوری می‌کند. ایزیکیل ناخواسته خود را گرفتار در یک معمای چند لایه و در مرکز بازی نفرت‌انگیز یک قاتل می‌بیند.

تاریخ پخش: ۱۴ می در سالن‌های سینما

 

کروئلا (Cruella)

بازیگران: اما استون، اما تامپسون، مارک استرانگ

کارگردان: کرگ گیلسپی

این فیلم نوعی اسپین‌آف از داستان «۱۰۱ سگ خالدار» (101 Dalmatians) است، و به‌رغم شباهت‌هایش به «جوکر» (Joker 2019) هرگز به آن تلخی نخواهد بود. داستان «کروئلا» در دهه‌ی ۱۹۷۰ لندن روی می‌دهد و سرگذشت دختر سارق جوان، زیرک و خلاقی به نام «استلا» را دنبال می‌کند که می‌خواهد با طراحی‌هایش نامی برای خود دست و پا کند. او با گروهی از سارقین جوان که میلش به شرارت را می‌ستایند همکاری می‌کند تا در خیابان‌های لندن زندگی خود را بسازند. یک روز استعداد استلا در مد چشم یک اسطوره مد با بازی «اما تامپسون» را می‌گیرد. اما رابطه‌ی این دو سبب وقوع حوادث و کشف‌هایی می‌شود که استلا را وادار می‌کند با پذیرفتن خصایص بدخویانه‌اش به «کروئلا» تبدیل شود.

تاریخ پخش: ۲۸ می در سالن‌های سینما و دیزنی+

 

یک جای آرام بخش ۲ (A Quiet Place Part II)

بازیگران: امیلی بلانت، میلیسنت سیموندز، کیلین مورفی

کارگردان: جان کرازینسکی

«یک جای آرام ۲» به نویسندگی و کارگردانی «جان کرازینسکی»، شخصیت‌های «امیلی بلانت»، «میلیسنت سیموندز» و «نوآح جوپ» را بازمی‌گرداند. در این دنباله خانواده‌ی «ابوت» همچنان از هیولاهای حساس به سر و صدا می‌گریزند و با بازماندگان این دنیای بی‌رحم برخورد می‌کنند. قسمت اول فیلم در سال ۲۰۱۸ بیش از ۱۸۸ میلیون دلار در ایالات متحده و ۳۴۰ میلیون دلار در سراسر دنیا فروخت.

تاریخ پخش: ۲۸ در سالن‌های سینما

 

سریع و خشمگین ۹ (F9)

بازیگران: وین دیزل، میشل رودریگز، جان سینا

کارگردان: جاستین لین

آخرین قسمت چندگانه «سریع و خشن» قرار بود بهار سال گذشته اکران شود اما پاندمی موجب شد نمایش آن به بهار سال ۲۰۲۱ موکول شود. در این فیلم علاوه بر دیزل و «میشل رودریگز»، شخصیت‌های قدیمی‌تر «سریع و خشن» از جمله «جوردانا بروستر»، «لوکاس بلک»، «هلن میرن»، «شارلیز ترون» و «سانگ کانگ»  که در سال ۲۰۰۶ در «توکیو دریفت» (Tokyo Drift) ظاهر شده بود بازی می‌کنند. «جان سینا» از سوی دیگر برای اولین بار در این چندگانه نقش «جیکوب» را بازی می‌کند و شخصیت شرور جدید داستان است.

تاریخ پخش: ۲۵ ژوئن در سالن‌های سینما

 

بیوه سیاه (Black Widow)

بازیگران: اسکارلت جوهانسن، فلورنس پیو، ریچل وایس، دیوید هاربر

کارگردان: کیت شورتلند

در این فیلم «اسکارلت جوهانسن» نقش «ناتاشا رومانوف» یا «بیوه سیاه» را بازی می‌کند. فیلمنامه‌ی این فیلم توسط «اریک پیرسون»، «جک شیفر» و «ند بنسون» به نگارش درآورده‌اند و داستانی روایت کرده‌اند که وقایعش پس از «کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی» (Captain America: Civil War) روی می‌دهد و ناتاشا به روسیه سفر می‌کند تا با گذشته‌اش رویارو شود. جوهانسن در این فیلم در کنار «فلورنس پیو» نامزد اسکار در نقش «یلنا بلووا»، «ریچل وایس»، «دیوید هاربر» و «ویلیام هارت» ایفای نقش کرده است.

تاریخ پخش: ۹ ژوئیه در سالن‌های سینما و دیزنی+

 

اسپیس جم: میراث جدید (Space Jam: A New Legacy)

بازیگران: لبران جیمز، دان چیدل، زندیا

کارگردان: مالکم دی. لی

در «اسپیس جم» جدید، جیمز در نقشی ظاهر شده که اولین بار «مایکل جوردن» بازی کرد. تغییر دیگر دنباله اضافه شدن یک شخصیت شرور است. «دان چیدل» بازیگر نقش «ماشین جنگی» در «انتقام‌جویان: آخر بازی» ضد-قهرمان قصه‌ی دنباله است و نقش شخصیتی به نام «ال جی ریتم» را بازی می‌کند. «اسپیس جم ۲» از حاشیه در امان نبود و ماه گذشته گزارش شد که شخصیت کارتونی «پپه لو پیو» که در قسمت اول فیلم «اسپیس جم» برادران وارنر ظاهر شده بود، از دنباله‌ی «اسپیس جم: میراث جدید» حذف خواهد شد. «چارلز ام. بلو» ستون‌نویس «نیویورک تایمز» با انتشار مقاله‌ای ادعا کرد که این شخصیت کارتونی «فرهنگ تجاوز را تشدید» کرده و بحث‌های زیادی را در شبکه‌های اجتماعی آغاز کرد.

تاریخ پخش: ۱۶ ژوئیه در سالن‌های سینما و اچ‌بی‌او مکس

 

جوخه انتحار (The Suicide Squad)

بازیگران: مارگو رابی، ادریس البا، وایولا دیویس

کارگردان: جیمز گان

این نسخه از «جوخه انتحار» با وجود تفاوت‌هایش با فیلم «دیوید آیر» شباهت‌هایی هم با آن دارد و «مارگو رابی» بار دیگر برای بازی در نقش «هارلی کویین» بازگشته است. این شخصیت سال گذشته در فیلم «پرندگان شکاری» (Birds of Prey) دیده شد اما ریبوت «جوخه» فصل جدیدی از داستان او را بازگو می‌کند. رابی در مصاحبه با مجله «توتال فیلم» از نقش هارلی در این فیلم پرستاره گفته است: «یکی از اولین چیزهایی که به جیمز گفتم این بود که به نظر من هارلی آغازگر هرج‌ومرج است.»

تاریخ پخش: ۶ آگست در سالن‌های سینما و اچ‌بی‌او مکس

 

بزرگداشت (Respect)

بازیگران: جنیفر هادسن، فورست ویتاکر، مارلون وینز

کارگردان: لایسل تامی

«بزرگداشت» فراز و نشیب زندگی «آریتا فرانکلین» اسطوره‌ی موسیقی سول را به تصویر می‌کشد. او خوانندگی را در سنین جوانی در دیترویت آغاز کرد و در سال ۱۹۶۶ با امضای قرارداد با «آتلانتیک رکوردز» ستاره شد. در انتهای دهه‌ی ۱۹۶۰ فرانکلین «ملکه‌ی سول» لقب گرفته بود. او پس از دریافت ۱۷ جایزه‌ی گرمی در سال ۲۰۱۸ در سن ۷۶ سالگی درگذشت. «فارست ویتاکر» در نقش «سی.ال. فرانکلین» پدر خواننده، «آدرا مک‌دونالد» در نقش مادرش باربارا، «مارلون وایانز» در نقش «تد وایت» اولین همسر آریتا، «ماری جی. بلیج» در نقش «دینا واشینگتن» خواننده و موسیقی‌دان، «گیلبرت کلن بران» در نقش «مارتین لوتر کینگ جونیور»، «مارک مارون» در نقش «جری وکسلر» ژورنالیست و تهیه‌کننده، و «تایتس برگس» در نقش «جیمز کلیولند»، دیگر بازیگران این فیلم خواهند بود.

تاریخ پخش: ۱۳ آگست در سالن‌های سینما

 

کندی‌من (Candyman)

بازیگران: یحیی عبدالمتین دوم، تیونا پاریس، کلمن دومینگو

کارگردان: نیا داکوستا

«جوردن پیل» نویسنده و کارگردان «برو بیرون» (Get Out) یکی از نویسندگان و تهیه‌کنندگان بازسازی «کندی‌من» است. داستان فیلم در زمان حال و یک دهه پس از سقوط آخرین برج‌های کابرینی روی می‌دهد. «آنتونی مک‌کوی» نقاش با بازی «یحیی عبدالمتین دوم» و دوست دخترش «برایانا کارترایت» با بازی «تیونا پاریس» به آپارتمانی در کابرینی نقل مکان می‌کنند. آشنایی با شخصیتی با بازی «کولمن دامینگو» حقایق افسانه‌ی «کندی‌من» را برای آنتونی فاش می‌سازد. او که به دنبال یافتن جایگاه خود در عرصه‌ی هنر است از این جزئیات برای طرح‌های خود الهام می‌گیرد.

تاریخ پخش: ۲۷ آگست در سالن‌های سینما

نفس نکش ۲ (Don't Breathe 2)

بازیگران: استیون لنگ، بابی اسکافیلد، آدام یانگ

کارگردان: رودو سایاگوس

«نفس نکش ۲» چند سال پس از اتفاقات فیلم اول و پس از حمله به خانه تصویر می‌کند در حالی که مرد نابینا در خانه‌اش انتظار نتیجه گناهان گذشته‌اش است. مرد نابینا سال‌ها دور از مردم در کابینی پنهان شده و دختر بی‌خانمانی را که از آتش سوزی نجات داده بود بزرگ می‌کند. زندگی ساکت آن‌ها زمانی که گروهی گروگان گیر دختر را می‌دزدند از هم می‌پاشد و مرد باید برای نجات دختر به دنبال او برود.

تاریخ پخش: ۱۳ آگست در سالن‌های سینما

 

شوالیه سبز (The Green Knight)

بازیگران: دو پاتل، آلیسیا ویکاندر، جول اجرتون، شان هریس

کارگردان: دیوید لوری

این فیلم فانتزی و ماجراجویی از افسانه‌ی «شاه آرتور» الهام گرفته شده و «دو پاتل» نقش شخصیتی به نام «سر گاوین» را بازی می‌کند که برادرزاده‌ی بی‌پروای «شاه آرتور» است و برای یافتن غریبه‌ای غول‌پیکر موسوم به «شوالیه سبز» سفر آغاز می‌کند. گاوین در این راه با غول‌ها، ارواح، سارقین و دسیسه‌چینان مواجه می‌شود. لوری به واسطه‌ی «شوالیه‌ی سبز» بار دیگر با استودیوی A24 همکاری می‌کند.

تاریخ پخش: ۳۰ ژوئیه در سالن‌های سینما

 

محافظ همسر آدمکش (The Hitman's Wife's Bodyguard)

بازیگران: رایان رینولدز، ساموئل ال. جکسون، سلما هایک

کارگردان: پاتریک هیوز

مرگبارترین زوج دنیا – بادیگارد «مایکل برایس» (رایان رینولدز» و آدمکش «داریوس کینکید» (ساموئل ال. جکسون) – برای مأموریتی که جانشان را تهدید می‌کند بازگشته‌اند. برایس که هنوز بدون مجوز کار می‌کند توسط همسر داریوس، «سونیا کینکید» (سلما هایک) کلاهبردار بدنام بین‌المللی به اجبار وارد معرکه می‌شود. در حالی که برایس از سوی این دو تحت فشار قرار گرفته، به همراه آن‌ها درگیر دسیسه‌ای بین‌المللی شده و به زودی متوجه می‌شود که مردی قدرتمند و کینه‌توز (آنتونیو باندراس) را در مقابل خود دارند.

تاریخ پخش: ۱۶ ژوئن در سالن‌های سینما

 

کسانی که می‌خواهند بمیرم (Those Who Wish Me Dead)

بازیگران: انجلینا جولی، نیکلاس هولت، جان برنتال

کارگردان: تیلور شریدان

«آن‌هایی که می‌خواستند بمیرم» یک درام «زن-محور نئو-وسترن در صحرای مونتانا است. شاهد نوجوان یک قتل خود را تحت تعقیب دو آدمکش در مونتانا می‌بیند و زنی با بازی جولی وظیفه دارد از او محافظت کند در حالی که آتش‌سوزی در جنگل جان همگی آن‌ها را تهدید می‌کند. این فیلم تازه‌ترین اثر «تیلور شریدان» است که سابقه نویسندگی درام تلویزیونی «یلواستون» (Yellowstone) و فیلمنامه «سیکاریو» (Sicario) را دارد.

تاریخ پخش: ۱۴ می در سالن‌های سینما و اچ‌بی‌او مکس

 

دیگر فیلم‌های قابل توجه تابستان آینده «گای آزاد» (Free Guy) با بازی «رایان رینولدز» و «جودی کومر»، «جریان اصلی» (Mainstream) با بازی «اندرو گارفیلد»، «احضار: شیطان وادارم کرد» (The Conjuring: The Devil Made Me Do It)، انیمیشن «لوکا» (Luca) دیزنی و پیکسار، «زولا» (Zola)، «جنگ فردا» (The Tomorrow War) با بازی «کریس پرت»، «پیر» (Old) به کارگردانی «ام. نایت شیامالان»، «کودا» (CODA) و «گردش در جنگل» (Jungle Cruise) با بازی «دووین جانسون» و «امیلی بلانت» خواهند بود.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید