news-background
news-background

«۱۲۸۰ نفری» فیلم بعدی «یورگوس لانتیموس» در مورد یک کلانتر فاسد

«یورگوس لانتیموس» از رمان جنایی «۱۲۸۰ نفری» (Pop. 1280) نوشته‌ی «جیم تامپسون» با همکاری استودیوهای «ایمپرتیو اینترتینمنت» و «المنت پیکچرز» اقتباس می‌‌کند. فیلمساز یونانی اخیراً با «سوگلی» (The Favourite) نامزد دریافت ۱۰ جایزه‌ی اسکار از جمله بهترین فیلم شده و از ۱۲ نامزدی در مراسم «بفتا» ۷ جایزه را تصاحب کرده است. او در مراسم یکشنبه شب یکی از مدعیان اصلی کسب اسکار بهترین فیلم خواهد بود.

داستان این رمان که در سال ۱۹۶۴ منتشر شد، در مورد کلانتر فاسد شهری کوچک در غرب تگزاس است که مردم را برای پیروزی در انتخابات بعدی فریب می‌دهد. «۱۲۸۰ نفری» چهارمین فیلم لانتیموس با همکاری استودیوی «المنت» و «اندرو لو» است. آن‌ها پیش از این فیلم‌های «کشتن گوزن مقدس» (Killing of a Sacred Deer)، «خرچنگ» (The Lobster) و «سوگلی» را با همکاری یکدیگر به تولید رسانده بودند.

دو نسخه‌ی «گریز» (The Getaway) به کارگردانی «سم پکینپا» و «راجر دونالدسون»، «کلاهبرداران» (The Grifters) به کارگردانی «استیون فری‌یرز»، «پس از تاریکی» و «قاتل درون من» از جلمه‌ی دیگر فیلم‌هایی‌اند که از آثار تامپسون اقتباس شده‌اند. تامپسون در نگارش فیلمنامه‌های «کشتن» (The Killing) و «راه افتخار» (Paths of Glory) نیز با «استنلی کوبریک» همکاری کرده است. از رمان «۱۲۸۰ نفری» فیلمی فرانسوی زبان به نام (Coup de Torchon) نیز اقتباس شده که در سال ۱۹۸۱ نامزد اسکار بهترین فیلم خارجی زبان شد.

استودیوی «ایمپرتیو» اخیراً فیلم برنده‌ی نخل طلای «میدان» (The Square)، «قاطر» (The Mule) به کارگردانی «کلینت ایستوود» و فیلم نامزد اسکار «همه‌ی پول‌های دنیا» (All The Money In The World) به کارگردانی «ریدلی اسکات» را تولید کرده است. آن‌ها در سال‌های آینده فیلم «قاتلین ماه گل» (Killers of the Flower Moon) با بازی «لئوناردو دی‌کاپریو» و کارگردانی «مارتین اسکورسیزی» را براساس کتابی به همین نام به قلم «دیوید گرن» به تولید می‌رسانند.

فیلم «سوگلی» لانتیموس یکشنبه شب علاوه بر نامزدی در بخش بهترین فیلم، در بخش‌های بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر زن، بهترین بازیگر زن نقش مکمل، بهترین فیلنامه اریجینال، بهترین فیلمبرداری و بهترین طراحی صحنه نامزد اسکار است.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۵ اسفند ۱۳۹۷ ۰۱:۳۶

خوبی لانتیموس اینه که آدمو نا امید نمیکنه تورا من چشم در راهم

نمایش اسپویل