news-background
news-background

۱۰ فیلم ترسناک برتر قرن ۲۱ در ژانر زامبی

ژانر زامبی به عنوان یکی از زیرشاخه‌های ژانر فیلم‌های ترسناک، در قرن ۲۱، بار دیگر مورد توجه بسیاری قرار گرفت و فیلم‌های زیادی در این ژانر ساخته شدند. زامبی‌ها اولین بار در دهه‌های ۷۰ و ۹۰ میلادی محبوبیت زیادی به دست آوردند و بخش اعظمی از این محبوبیت را مدیون شاهکارهای شگفت‌انگیز «جرج رومرو» و سری فیلم‌های محبوب او بودند که با «شب مردگان زنده» (دانلود فیلم Night of the Living Dead با لینک مستقیم) آغاز می‌شد. حال به نظر می‌رسد که این ژانر بار دیگر در قرن ۲۱ جان دوباره گرفته است. فیلم‌های زامبی مانند فیلم‌های اسلشر تقریباً محبوبیت خود را کاملا از دست داده بود اما ناگهان در سال ۲۰۰۲ بر حسب اتفاق، زامبی‌ها دوباره جذاب شدند، از مرگ برخاستند و محبوب‌تر از گذشته به سینماها بازگشتند. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

 

۱۰. ارباب (Overlord‎) ۲۰۱۸ – ۶٫۶

با آغاز سال 2018 ژانر زامبی بار دیگر با افول مواجه شد و به نظر می‌رسید محبوبیتش از نقطه اوج فاصله گرفته است. این ژانر همانند عنوان سریال «مرده‌ی متحرک» (دانلود سریال The Walking Dead با لینک مستقیم) روز به روز به مرگ نزدیک‌تر می‌شد. در همین حین، فیلم «ارباب» (دانلود فیلم Overlord‎ با لینک مستقیم) به تهیه‌کنندگی «جی جی آبرامز» ساخته شد که شباهت‌های زیادی به فیلم «سیاره وحشت» (دانلود فیلم Planet Terror با لینک مستقیم) «رابرت رودریگز» داشت. «ارباب» درباره دو چترباز است که مأموریت دارند برج‌های رادیویی آلمان نازی در بخش فرماندهی را از کار بیندازند اما متوجه می‌شوند که این مأموریت ساده نیست و آلمان‌ها زامبی‌هایی را برای محافظت از مرزهایشان بساخته‌اند.

 

۹. ۲۸ هفته بعد (28 Weeks Later) ۲۰۰۷ – ۷

فیلم «۲۸ هفته بعد» (دانلود فیلم 28 Weeks Later با لینک مستقیم) ادامه فیلم محبوب «۲۸ روز بعد» (دانلود فیلم 28 Days Later با لینک مستقیم) است. داستان این فیلم به خاطر اشکالات فیلم‌نامه و تصمیمات احمقانه شخصیت‌هایش با انتقادات بسیاری مواجه شد، اما در عین حال مورد پسند بسیاری از طرفداران ژانر زامبی قرار گرفت. در صورت چشم‌پوشی از خطاهای فیلم‌نامه، فیلم «۲۸ هفته بعد» بسیاری خوش‌ساخت است. صحنه‌های اکشن این فیلم هیجان‌انگیز و خونین‌اند، فیلم‌برداری آن بسیار خوب است و بازیگران محبوب زیادی از جمله «رابرت کارلایل»، «جرمی رنر»، «کاترین مک‌کورمک»، «ادریس البا»، «رز بیرن» و «ایموجن پوتس» در آن بازی می‌کنند.

 

۸. جنگ جهانی زد (World War Z) ۲۰۱۳ – ۷

از فیلم «جنگ جهانی زد» (دانلود فیلم World War Z با لینک مستقیم) اشکالات بسیاری گرفته می‌شود و این انتقادات از چندین جهت واردند. یکی از انتقادها این است که داستان فیلم هیچ شباهتی به کتاب «جنگ جهانی زد» اثر «مکس بروکس» ندارد. برخی از طرفداران نیز ناراحتند که رده‌بندی این فیلم پی‌جی-۱۳ است. البته، باید اشاره کرد که «جنگ جهانی زد» طرفداران خاص خود را دارد و از دیدگاه برخی از منتقدان فیلم جالبی است. یکی دیگر از نکات مثبت این فیلم، بازی شاهکار «برد پیت» است. فیلم «جنگ جهانی زد» مطمئناً در حد انتظارات نیست اما در زمینه فیلم‌های زامبی فیلم بدی محسوب نمی‌شود.

   

۷. طلوع مردگان (Dawn Of The Dead) ۲۰۰۴ – ۷٫۳

فیلم «طلوع مردگان» (دانلود فیلم 2004 Dawn Of The Dead با لینک مستقیم) فیلم خوبی است و بسیاری بر این باورند که «طلوع مردگان» (دانلود فیلم 1978 Dawn Of The Dead با لینک مستقیم) به کارگردانی «جرج رومرو» یکی از شاهکارهای او محسوب می‌شود. برخی نیز بر این باورند که این فیلم کلاسیک، تعریف جدیدی برای ژانر زامبی ارائه کرد. در همین حین «زک اسنایدر» فیلم «طلوع مردگان» متفاوتی برای نسل جدید ساخت که شباهت کمی با فیلم رومرو دارد. نسخه بی‌نظیر «اسنایدر» در سال 2004 با استقبال زیادی رو به رو شد. در این فیلم بازیگرانی همچون «سارا پلی»، «وینگ ریمز»، «جیک وبر» و «کوین زیگرز» ایفای نقش می‌کنند.

 

۶. ضبط (REC) ۲۰۰۷ – ۷٫۴

دو شاخه زامبی و ویدیوی پیدا شده از ژانر ترسناک در بین سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۰ محبوب زیادی به دست آورد. می‌توان گفت فیلم «ضبط» (دانلود فیلم REC با لینک مستقیم) با ترکیب این دو شاخه، و با در نظر گرفتن فیلم «خاطرات مردگان» (Diary of the Dead) جرج رومرو، بهترین فیلم ویدیوی پیدا شده زامبی است که تا به حال ساخته شده است. «ضبط» فیلم بسیار ترسناکی با فیلم‌برداری و بازیگری بی‌نظیر است. بسیاری از صحنه‌های آن در تصاویر متصل طولانی فیلم‌برداری شده‌اند که به جنبه رئالیسم و وحشت فیلم و تصاویر ارائه شده اضافه می‌کند. این فیلم برخی از ترسناک‌ترین صحنه‌های ژانر زامبی را دارد و پایان آن به صورت غیر قابل باوری ترسناک است.

 

۵. سرزمین زامبی‌ها (Zombieland) ۲۰۰۹ – ۷٫۶

همه فیلم‌های ژانر زامبی ترسناک نیستند و مانند دیگر چیزهای محبوب، فیلم‌های این ژانر نیز مورد تقلیدهای تمسخرآمیز قرار می‌گیرند. فیلم «سرزمین زامبی‌ها» (دانلود فیلم Zombieland با لینک مستقیم) یکی از محبوب‌ترین فیلم‌های تمسخرآمیز زامبی است و بازیگران مشهوری از جمله «وودی هارلسون»، «جسی آیزنبرگ»، «اما استون» و «ابیگیل برسلین» در آن ایفای نقش می‌کنند. روند فیلم «سرزمین زامبی‌ها» نسبتاً سریع است و در عین خنده‌دار بودن، صحنه‌های خونین زامبی آن کم نیست.

 

۴. ۲۸ روز بعد (28 Days Later) ۲۰۰۲ – ۷٫۶

بسیاری از محبوبیت دوباره فیلم‌های زامبی به دلیل فیلم «۲۸ روز بعد» (دانلود فیلم 28 Days Later با لینک مستقیم) به کارگردانی «دنی بویل» است. پیش از این فیلم، زامبی‌ها جزئی از گذشته فراموش شده بودند اما بویل و «الکس گارلند» با ساخت این فیلم پسا-رستاخیزی ترسناک همه چیز را تغییر دادند. یکی از دلایل اصلی محبوبیت این فیلم حرکت سریع زامبی‌ها است که علیرغم ترسناک نبودن، ژانر زامبی را برای همیشه دست‌خوش تغییر کردند.

   

۳. قطار بوسان (Train To Busan) ۲۰۱۶ – ۷٫۶

فیلم کره‌ای «قطار بوسان» (دانلود فیلم Train To Busan با لینک مستقیم) از جمله جدی‌ترین فیلم‌های ژانر زامبی است. ماجرای این فیلم در کره جنوبی اتفاق می‌افتد. فیلم از آنجایی آغاز می‌شود که ویروس مرگبار زامبی شیوع پیدا می‌کند و زامبی‌ها به ساکنان یک قطار حمله می‌کنند. «قطار بوسان» با صحنه‌های اکشن و حضور تعداد زیادی زامبی سریع بسیار جذاب است. فیلم‌نامه این فیلم داستانی قوی با شخصیت‌های نسبتاً کاملی دارد و پیام‌های اجتماعی زیادی در آن نهفته است.

 

۲. یک بخش از مردگان (One Cut Of The Dead) ۲۰۱۷ – ۷٫۷

فیلم «یک بخش از مردگان» (دانلود فیلم One Cut Of The Dead با لینک مستقیم) یک فیلم زامبی کمدی ژاپنی کم بودجه است که به موفقیتی جهانی دست یافت. داستان این فیلم درباره ساخت فیلمی به اسم «یک بخش از مردگان» توسط کارگردانی بی‌تجربه است که توانایی کنترل بازیگرانش را ندارد و در همین حال رستاخیز زامبی‌ها رخ می‌دهد و کارگردان از اتفاق‌های واقعی در فیلمش استفاده می‌کند. بودجه ساخت فیلم «یک بخش از مردگان» ۲۵ هزار دلار بود و این فیلم با فروش ۲۷ میلیون دلار در ژاپن و ۳۰٫۵ میلیون دلار جهانی موفق به ثبت رکورد بیشترین فروش در باکس آفیس در مقایسه با بودجه به نام خود شد. این فیلم در حال حاضر با ۸۶ نقد مثبت، در سایت راتن تومیتوز امتیاز ۱۰۰% را دارد. دانلود فیلم با لینک مستقیم.

 

۱. شان می‌میرد (Shaun Of The Dead) ۲۰۰۴ – ۷٫۹

با اینکه فیلم «یک بخش از مردگان» بسیار جذاب است اما به پای شاه کمدی‌های زامبی «شاون می‌میرد» (دانلود فیلم Shaun Of The Dead با لینک مستقیم) نمی‌رسد. این اثر بی‌نظیر «ادگار رایت»، با محیط انگلیسی آشنایش، بازی خنده‌دار بازیگرانش، کارگردانی آتشی و مبتکرانه رایت و فیلم‌نامه قوی طلسم زمان را شکسته و هرگز کهنه نمی‌شود. داستان فیلم درباره «شان» ۲۹ ساله است که نامزدش ترکش کرده و او در تلاش برای برگرداندن «لیز» است اما ناگهان مردگان برمی‌خیزند و مثل زامبی‌ها شروع به آدم‌خواری می‌کنند.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۸ مهر ۱۳۹۹ ۲۰:۲۷

عکس Dead Snow رو هم گذاشتید، ولی توی لیست نیست. البته واقعاً هم نباید توی لیست باشه!

نمایش اسپویل
۸ مهر ۱۳۹۹ ۱۴:۰۶

سلام فکر کنم فیلم طلوع مردگان عکسش مربوط به فیلم سال 1978 هستش

نمایش اسپویل
۸ مهر ۱۳۹۹ ۱۴:۴۲

سلام. اصلاح شد. سپاس.

نمایش اسپویل
۷ مهر ۱۳۹۹ ۲۱:۲۴

دمتون گرم

نمایش اسپویل