news-background
news-background

«یوان مک‌گرگور»: شخصیت «سیاه نقاب» بهترین ضدقهرمان برای دوران ترامپ است؛ برای بازگشت به «جنگ ستارگان» باید چهار سال دروغ می‌گفتم

اولین تریلر «پرندگان شکاری (و رهایی دلپذیر یک هارلی کوئین)» (Birds of Prey (and the Fantabulous Emancipation of One Harley Quinn)) شخصیت‌های زیادی از جمله «سیاه نقاب/رومن سایونیس» با بازی «یوان مک‌گرگور» را به هواداران معرفی کرد. این شخصیت یکی از بی‌رحم‌ترین جنایت‌کاران شهر گاتهام است که برای اولین بار در «پرندگان شکاری» با بازی «مارگو رابی» در نقش «هارلی کوئین» ظاهر می‌شود.

مک‌گرگور به تازگی در مصاحبه با مجله‌ی «منز ژورنال» از نقش «سیاه نقاب» می‌گوید و شرح می‌دهد که او بهترین ضدقهرمان برای عصر ریاست جمهوری «دونالد ترامپ» است. او می‌گوید: «او یک خودشیفته‌ی واقعی است و به گونه‌ای تربیت شده که هیچ تماسی با مفهوم زندگی و مردم ندارد، پوستش کلفت است و تنها می‌خواهد در کانون توجه باشد.»

«کریس مسینا» هم-بازی مک‌گرگور در نقش «ویکتور زاز» همکار سایونیس، با تمجید از بازی مک‌گرگور می‌گوید: «او ضدقهرمانی بی‌نظیر است زیرا بسیار دلفریب و دوست داشتنی است. در دل شیفته‌ی او می‌شوید، جذاب است، بودن در دنیای او جالب است. اما سپس به شما حمله می‌کند. او گرایش عجیبی به خشونت و خصوصیتی وحشیانه دارد.» مک‌گرگور احتمال برقراری رابطه‌ی رمانتیک میان این دو شخصیت می‌گوید: «نمی‌خواهم داستان فیلم را فاش کنم اما این نظریه‌ی جالبی است. میان شخصیت‌های ما قطعاً پیوند عاطفی برقرار است.»

او پیش‌تر در مصاحبه‌های قبلی خود گفته بود: «چیزی که توجه مرا نسبت به «پرندگان شکاری» جلب می‌کند این است که ما با یک فیلم فمینیستی روبروییم. در نویسندگی آن بسیار خوب عمل شده. در فیلمنامه نگاهی به مسئله‌ی زن-ستیزی انداخته می‌شود و به نظر من ما به آن نیاز داریم. ما باید بیشتر آگاه باشیم که چگونه با جنس مخالف رفتار می‌کنیم. باید به ما بیاموزند که تغییر کنیم. رفتارهای زن-ستیزانه در فیلم‌ها اغلب بسیار زننده‌اند. تجاوز، ضرب و شتم... و این افراد باید به تصویر کشیده شوند زیرا هنوز وجود دارند و طبیعتاً بدترین افرادند. اما در دیالوگ‌های «پرندگان شکاری» دائماً به زن-ستیزی‌های متداول اشاره می‌شود، چیزهایی که به عنوان یک مرد به زبان می‌آورید حتی متوجه نیستید، حرف‌های مردفهمانه... این مسائل در فیلمنامه به شکل بسیار استادانه‌ای گنجانده شده که به نظر من درخشان است.»

دیگر بازیگران «پرندگان شکاری» شامل «جورنی اسمالت-بل» در نقش «قناری سیاه»، «ماری الیزابت وینستد» در نقش «هانترس»، «رنی مونتایا» در نقش «رزی پرز»، و «الا جی باسکو» در نقش «کاساندرا کین» می‌شود.

از زمان اکران «جنگ ستارگان: انتقام سیث» (Star Wars: Revenge of the Sith)، سرنوشت «یوان مک‌گرگور» و نقش «ابی-وان کنوبی» او نامعلوم بود. وقتی که دیزنی لوکاس‌فیلم را خریداری کرد اعلام شد که استودیو این چندگانه را با پروژه‌های اسپین‌آف ادامه می‌دهد و مخاطبین به بازی دوباره‌ی مک‌گرگور در نقش جدای امیدوار شدند. اکنون با راه‌اندازی شبکه‌ی دیزنی+ سرانجام تولید سریال لایو-اکشنی با بازی مک‌گرگور در نقش اوبی-وان تأیید شد.

مک‌گرگور در بخش دیگری از مصاحبه با مجله‌ی «منز ژورنال» می‌گوید چهار سال تمام باید در مورد بازی مجدد در این نقش به هواداران دروغ می‌گفته تا لوکاس‌فیلم راهی برای بازگشت شخصیت بیابد. او می‌گوید: «بار سنگینی از روی دوشم برداشته شد. زیرا چهار سال باید به مردم دروغ می‌گفتم.»

سریال جدید طبق آخرین گزارش‌ها در قالب شش اپیزود ساخته می‌شود. مک‌گرگور می‌گوید: «داستان بین اپیزود سوم و چهارم روی می‌دهد، وقتی که «محفل جدای» از هم پاشیده است. سیر شخصیتی او بسیار جذاب است زیرا باید در پایان اپیزود سوم باید با این مسئله کنار بیاید که تمام جدای‌ها سلاخی شده‌اند. پیشامد دردناکی است.» این احتمال وجود دارد که «جوئل اجرتون» نیز برای بازی احتمالی در نقش «اون لارس» عموی «لوک اسکای‌واکر» به چندگانه بازگردد.

«پرندگان شکاری» ۷ فوریه سال ۲۰۲۰ (جمعه، ۱۸ بهمن ۱۳۹۸) توسط برادران وارنر در آمریکا اکران می‌شود.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۴ آبان ۱۳۹۸ ۱۵:۱۳

باز یکی راجع به ترامپ حرفی زد سروش با یک بیانیه شروع به کوبیدن کل عالم کرد بابا کل عالم بیشعور ترامپ مصلح جهانی یارو نزدیکترین دوستانش اقرار کردن خودشیفتس باز بگو همه نمیفهمند

نمایش اسپویل
۵ آبان ۱۳۹۸ ۲۱:۴۶

داداش کارت درسته ? همینجوری ادامه بده. حرف راست تلخه..

نمایش اسپویل
۵ آبان ۱۳۹۸ ۰۷:۲۶

معلومه خوب پیگیر کامنت‌های منی D-: متشکرم از این همه توجه‌ات. اما تو هم مثل دنیرو نگفتی چرا با حرفم مخالفی. فقط ابراز مخالفت کردی. من نه عالم رو کوبیدم و نه گفتم کسی بیشعوره. و دلیلم هم نوشتم که چرا اکثر سلبریتی‌ها به ترامپ حمله میکنند. اگر بیشتر توجه کنی و با دقت بیشتری کامنت من را بخوانی، من از ترامپ دفاع نکردم، بلکه از کسانی که بهش بی‌دلیل حمله می‌کنند، با دلیل انتقاد کردم. این کار چه ایرادی داره؟ اینکه دیالوگ داشته باشیم چیز بدیه؟ کار اشتباهیه؟ یک سوال ازت دارم لطفا پاسخ بده: اگر من هم مثل بقیه چشم بسته به ترامپ فوش میدادم، آیا باز میومدی بگی، باز این سروش اومد به ترامپ فوش داد؟

نمایش اسپویل
۴ آبان ۱۳۹۸ ۰۷:۳۱

یکی از بزرگترین عوامل روانی که باعث میشه یک شخص حرفه بازیگری را انتخاب کند، نیاز روحی/روانی مفرطِ در مرکز توجه بودن و دیده شدن است. حالا بازیگران عزیزِ ما همگی ترامپ را متهم به این ادعا می کنند؟ بسیار جالب است. البته از این بگذریم که اکثر این کامنت برای شروع جنجالیست که فیلمشان را تبلیغ کنند. ظاهرا این چند ساله ترامپ به یک بنگاه تبلیغاتی مجانی تبدیل شده که هر کسی که کمبود توجه دارد، با نه تنها انتقاد، بلکه فقط حرف زدن و در اکثر موارد توهین به ترامپ جلب توجه کند و یا فیلمش را تبلیغ کند. ترامپ دست آویز رایگانی شده برای آدم هایی که کمبود توجه دارند تا با بالا رفتن از دیوار او، خود را ارضا روحی و روانی کنند. یکی بزرگترین این آدم ها متاسفانه دنیرو است که طی این چند سال جز فوش و ناسزا هیچ نقد منطقی ای از ترامپ نداشته و فقط بستن کلمه F... به ترامپ بوده. تمامی کمدین ها، بازیگران، مجری های لیت نایت شو و اکثر این سلبریتی ها ترامپ را یک سابژکت ثابت تولید محتوا برای برنامه های خود کردند. از نظر آماری اگر حساب کنید در طی این چند سال ترامپ برای آنها میلیاردها دلار ثروت ساخته است. حالا بنظرتون این به اصطلاح انتقادها همه از سر دلسوزی برای کشورشان است یا خودشان؟ حالا با این اوصاف، خودشیفته واقعی کیست؟ کمی بیشتر فکر کنید و دقیق تر مسائل را ببینید.

نمایش اسپویل