news-background
news-background

«گی‌یرمو دل تورو»: در هالیوود امروز امکان تولید حتی یک قسمت از Hellboy هم وجود ندارد

کارگردان برنده‌ی اسکار می‌گوید «هل‌بوی» یکی از بهترین فیلم‌هایی است که کارگردانی کرده.

«گی‌یرمو دل تورو» به تازگی در صفحه‌ی توئیترش اعلام کرد که «هل‌بوی» (دانلود فیلم Hellboy با لینک مستقیم) یکی از پنج فیلم برتر کارنامه‌ی اوست. او این فیلم را در سال ۲۰۰۴ آغاز کرد در حالی که پنج سال مراحل پیش‌تولید آن به طول انجامید. استودیوها پیش از موفقیت «اکس-من» (X-Men) در سال ۲۰۰۰ و «مرد عنکبوتی»، که هر دوی آن‌ها پس از «بلید» (Blade) که در سال ۱۹۹۸ ساخته شد و موفقیتی هنری و تجاری بود، چندان به اقتباس‌های سینمایی از کتاب‌های کامیک علاقه‌ نشان نمی‌دادند. دل تورو پس از کارگردانی «بلید ۲» سرانجام در کلمبیا پیکچرز فرصت تولید «هل‌بوی» را به دست آورد. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

دل تورو می‌نویسد: «اولین قسمت «هل‌بوی» پیش از آنکه حتی «اکس-من» فیلمبرداری شود توسعه پیدا کرده بود. به یاد می‌آورم که در محل فیلمبرداری «مردان اسرارآمیز» (Mystery Men) حاضر شدم تا یونیورسال را برای دادن چراغ سبز راضی کنم. تا مدتی راکد ماند. به نظر من، اولین قسمت «بلید» نقش مهمی داشت در نشان دادن این مسئله که فیلم‌های ابرقهرمانی چگونه می‌توانند در پایان قرن بیستم وجود داشته باشند. تصادم «شهر تاریک» (Dark City) و «بلید» بود که به طریقی، راه را برای «ماتریکس» و ظهور آن در دنیا هموار کرد. اما با این حال، در آن زمان تولید فیلم‌های ابرقهرمانی شنا بر خلاف مسیر رودخانه بود.»

دل تورو در سال ۲۰۰۸ قسمت دوم فیلم (Hellboy II: The Golden Army) را ساخت و حتی نقدهای بهتری دریافت کرد. چندگانه پس از قسمت دوم ادامه پیدا نکرد. کارگردان می‌گوید در هالیوود امروز تولید حتی یک قسمت از آن فیلم هم ممکن نیست. او می‌نویسد: «عاملی که موجب می‌شد این دو فیلم وجود داشته باشند از بین رفته است. عملکرد فیلم در بازار نمایش خانگی و فروش دیسک‌های بلو-ری و دی‌وی‌دی فوق‌العاده بود. چنان عظیم که «بن فاینگولد» از استودیوی کلمبیا تمام قد از تولید دنباله حمایت کرد. بن چنان تحت تأثیر فروش و آن ارقام قرار گرفته بود که باعث «هل‌بوی» یکی از اولین عناوین استودیو باشد که بر روی دیسک‌های بلو-ری عرضه می‌شد. تا جایی که به خاطر می‌آورم، فروش آن فیلم در شبکه‌ی نمایش خانگی از فروش بلیت آن در سالن‌های سینما بیشتر شد.»

دل تورو در نظر داشت قسمت سوم فیلم را هم کارگردانی کند، اما عملکرد «ارتش طلایی» کار چندگانه را تمام کرد. فیلمساز ایده‌ی انتشار قسمت سوم به صورت یک کتاب مصور را به «مایک مینولا» خالق شخصیت می‌دهد اما با مخالف او مواجه می‌شود. دل تورو سپس فیلم‌های «حاشیه‌ی اقیانوس آرام» (Pacific Rim) و «شکل آب» (The Shape of Water) را کارگردانی کرد و برای فیلم اخیر برنده‌ی اسکار بهترین فیلم و بهترین کارگردانی هم شد. او پیش از شیوع ویروس کرونا در حال فیلمبرداری «کوچه کابوس» (Nightmare Alley) بود.

سال گذشته «هل‌بوی» با بازی «دیوید هاربر» ریبوت شد اما در بازارهای جهانی به سختی شکست خورد و احتمال تولید قسمتی دیگر تقریباً به صفر رسید.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید