news-background
news-background

گلدن گلوب ۲۰۲۱: اولین جایزه بازیگری بزرگ «آنیا تیلور جوی» با Queen’s Gambit

تیلور-جوی یکشنبه شب اولین افتخار بازیگری بزرگ خود را با سریال «گامبی وزیر» کسب کرد.

 

«آنیا تیلور-جوی» به لطف بازی در سریال پربیننده‌ی «گامبی وزیر»‌ (The Queen's Gambit) نت‌فلیکس جایزه‌ی بهترین بازیگر زن در بخش مینی‌سریال‌ها یا فیلم‌های تلویزیونی را دریافت کرد. او در این بخش با «کیت بلانشت» (Mrs. America)، «دیزی ادگار جونز» (Normal People)، «شیرا هاس» (Unorthodox)، و «نیکل کیدمن» (The Undoing)‌ رقابت می‌کرد. تیلور-جوی امسال در گلدن گلوب برای بازی در «اما» (Emma) نیز نامزد دریافت جایزه بود.

پیش از گلدن گلوب هفتاد و هشتم، تیلور-جوی جایزه‌ی گاتهام و چند افتخار دیگر را کسب کرده بود. او در سال ۲۰۱۶ برای بازی در «ساحره» (The Witch) برنده‌ی گاتهام بهترین بازیگر نوظهور شده بود. او امسال اگرچه رقبایی چون «نیکل کیدمن» و «کیت بلانشت» را پیش رو داشت، اما به اعتقاد بسیاری مدعی اصلی کسب جایزه در این بخش بود. نت‌فلیکس گزارش کرده است که سریال «گامبی وزیر» را در چهار هفته‌ی اول بیش از ۶۲ میلیون خانوار دیده‌اند.

تیلور-جوی در «گامبی وزیر» نقش یک نابغه‌ی شطرنج به نام «بث هارمن» را بازی می‌کند که از یتیم‌خانه به قهرمانی جهان می‌رسد. او اخیراً در مصاحبه‌ای فاش کرده که تمایل دارد مادر شدن شخصیت بث را ببیند. تیلور-جوی گفته بود: «اینکه مردم خواستار فصل دوم هستند به‌شدت سورئال و شگفت‌انگیز است. ما هرگز به این موضوع فکر نکرده بودیم، هیچ بحثی در موردش نشده بود. با این حال، در هالیوود هرگز نگویید هرگز.»

تیلور-جوی پس از گلدن گلوب فرصت کسب جایزه در «اتحادیه بازیگران» را دارد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید