news-background
news-background

بی‌توجهی گلدن گلوب به سریال I May Destroy You انتقاد نویسنده Emily in Paris و بسیاری دیگر را به دنبال داشت؛ «تنها توضیحش تبعیض نژادی است»

نادیده گرفته شدن سریال‌های «می‌توانم نابودت کنم» و «امیلی در پاریس» اعتراضات زیادی را در شبکه‌های اجتماعی در پی داشت.

 

«اتحادیه مطبوعات خارجی هالیوود» (HFPA) چهارشنبه این هفته به سریال تحسین‌شده «می‌توانم نابودت کنم» (I May Destroy You) «میکلیلا کول» بی‌توجهی کردند و آن را شایسته‌ی دریافت گلدن گلوب ندانستند. این غفلت سبب شد که «دبرا کوپاکن» نویسنده‌ی سریال «امیلی در پاریس» (Emily in Paris) مقاله‌ای در «گاردین» منتشر کند. او می‌نویسد که از اینکه سریال تحسین‌شده‌ی «می‌توانم نابودت» کنم جایی در میان نامزدها ندارد، در حالی که سریال «امیلی در پاریس» او که نقدهای مثبت زیادی دریافت نکرد و حتی به تمسخر گرفته شد نامزد شده، او را بهت‌زده کرده.

کوپاکن می‌نویسد: «سعی کرده‌ام از خواندن نقدهایش اجتناب کنم اما سرم را زیر برف نکرده‌ بودم. هیچ‌گاه تصور نمی‌کردم که سریال ما نامزد شود.» او اضافه می‌کند که سریالی در مورد «یک آمریکایی سفیدپوست که به سفیدپوست بودن خودش را افتخار می‌داند، و داستانش در پاریس ماقبل پاندمی که تهی از جوامع مسلمان و آفریقایی است می‌گذرد» محکوم به آزرده‌سازی بود.

کوپاکن ادامه می‌دهد: «سریال «می‌توانم نابودت کنم نه تنها سریال محبوب من در سال ۲۰۲۰ بلکه سریال محبوب زندگی من است. به مسئله‌ی پیچیده‌ی تجاوز جنسی می‌پردازد – خودم قربانی آزار جنسی هستم – و آن را با شوخی، احساس، همدردی و داستانی چنان خوش‌ساخت در هم می‌آمیزد که مرا به دوباره دیدنش وادار کرد، تا درک کنم کول چگونه موفق به انجامش شده.»

کوپاکن اضافه می‌کند: «آیا از نامزدی «امیلی در پاریس» هیجان‌زده‌ام؟ بله. البته که هستم. هرگز فکر نمی‌کردم که به تندیس گلدن گلوب نزدیک شوم، چه رسد به نامزدی برای آن. اما این هیجان‌زدگی متأسفانه تحت تأثیر خشم من از بی‌توجهی به کول قرار گرفته. نامزد نشدن «می‌توانم نابودت کنم» نه فقط اشتباه است، بلکه مشکل همه‌چیز همین است.»

این نویسنده در پایان می‌نویسد: «ما به هنری نیازمندیم که بازتاب‌دهنده‌ی همه‌ی رنگ‌ها باشد نه فقط برخی از آن‌ها. اما علاوه بر این باید به سریال‌هایی جایزه دهیم که استحقاقش را دارند (همین‌طور موسیقی و فیلم و نمایشنامه و موزیکال‌ها)، صرف نظر از رنگ پوست خالقش.»

«کتی یان» کارگردان «پرندگان شکاری» (Birds of Prey) دیگر چهره‌ی شناخته‌شده‌ی هالیوود است که به غفلت از «می‌توانم نابودت کنم» واکنش نشان داده و آن را «مزخرف» می‌خواند. «آلما هارل» کارگردان «پسر عزیز» (Honey Boy) اضافه می‌کند: «گاهی تبعیض نژادی تنها توضیح موجود است.»

«دیل اوبراین» بازیگر می‌نویسد: «گلدن گلوب مضحک است. «می‌توانم نابودت کنم» نه فقط درخشان است، بلکه باید دیده شود. ظاهراً می‌توان از انسانیت بسیار فاصله داشت. میکلیلا کول، ما استحقاق تو را نداریم.»

اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۱۷ بهمن ۱۳۹۹ ۰۴:۰۳

Hollywood in a nutshell!!!

نمایش اسپویل
۱۷ بهمن ۱۳۹۹ ۰۳:۳۵

هنوز منتظر زیرنویس I May Destroy You هستیم

نمایش اسپویل
۱۷ بهمن ۱۳۹۹ ۲۱:۱۲

زیرنویس کامل فصل اول تو سایت esubtitle موجوده

نمایش اسپویل