news-background
news-background

گزارش باکس آفیس: پیشتازی «نگهبانان کهکشان 2» با 145 میلیون دلار

فیلم «نگهبانان کهکشان 2» تازه‌ترین محصول شرکت مارول/دیزنی به کارگردانی «جیمز گان»، اولین هفته‌ی اکران خود در آمریکای شمالی را با 145 میلیون دلار به پایان برد و مطابق انتظارات در رتبه‌ی اول جای گرفت. این فیلم که دومین هفته‌ی اکران جهانی خود را پشت سر می‌گذاشت، در سه بازار کلیدی دیگر هم به اکران درآمد و در مجموع موفق به کسب 123.8 میلیون دلار گردید. بدین ترتیب فروش جهانی فیلم به 282.6 میلیون دلار و فروش کلی آن به 427.6 میلیون رسید.

مهمترین بازارهایی که اولین هفته‌ی اکران فیلم را تجربه کردند، به چین، کره‌ جنوبی، و روسیه مربوط می‌شود. «پیتر کوئیل» و دوستانش در سرزمین چین توانستند 48 میلیون دلار بلیط فروشی کنند، شروعی که تا 75 درصد از قسمت اول فیلم بهتر بوده است. این فیلم که برای بار دوم «جیمز گان» را روی صندلی کارگردانی می‌بیند، در وبسایت چینی دوبان دارای نمره‌ی 8.4 است. «GOTG2» در کره، تا این لحظه رکوردهای قسمت اول را شکسته و در روسیه نیز اکنون به عنوان سومین فیلم پرفروش دنیای مارول در افتتاحیه شناخته می‌شود.

بزرگ‌ترین چالش پیش روی فیلم رسیدن به فروش جهانی 1 میلیارد دلاری است. در صورتی که نگهبانان... از این رقم عبور کند، بعد از فیلم‌های «انتقام‌جویان» (1.5 میلیارد)، «انتقام‌جویان عصر اولتران» (1.4 میلیارد)، «مرد آهنی 3» (1.2 میلیارد) و «کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی» (1.05 میلیارد)، پنجمین فیلم استودیوی مارول خواهد بود که به چنین موفقیتی دست می‌یابد.

مارول برای چندمین مرتبه‌ی متوالی فصل داغ فیلم‌های تابستانی را کلید می‌زند، اما نکته‌ی جالب توجه درمورد «GOTG2» آن است که علیرغم اینکه فیلم تنها انشعابی است از یک دنیای گسترده و پهناور، همچنان مورد استقبال هوارداران قرار می‌گیرد. «کوین فایگه» رئیس شرکت مارول دو هفته پیش در یک کنفرانس خبری در این‌باره گفته بود «ما کاری می‌کنیم فیلم‌هایمان چندین بار قابل دیدن باشند، نه به این دلیل که تمایل داریم مردم به خرید بلیط ادامه دهند، که البته این تمایل را هم داریم، بلکه به این علت که ما با وسواس و حساسیت روی فیلم‌های مورد علاقه‌ی خود بزرگ شده‌ایم.» در طول آخر هفته، کارگردان فیلم هم مرتباً به سؤالات هواداران پاسخ می‌گفت و واکنش‌های آنان را در توئیتر منتشر می‌کرد، تا از این طریق برای به سینما کشاندن مردم شور و شوق بیشتری ایجاد کرده باشد.

براساس نظرسنجی «پست‌ترک» فیلم «نگهبانان کهکشان 2» در میان زنان و مردان بالای 25 سال هنوز از محبوبیت برخوردار بوده است. مردان زیر 25 سال 25 درصد تمام خریداران بلیط را تشکیل داده‌اند، درحالی‌که زنان خریدار در این رده‌ی سنی 18 درصد بوده‌اند. این آمارها نشان ‌می‌دهد که مارول دوستان در حال پا به سن گذاشتن‌اند و آن سینماروهایی که هنگام اکران قسمت اول زیر 25 سال داشته‌اند، حفظ شده‌اند. این فیلم از مردان بالای 25 سال نمره‌ی 94 درصد، مردان زیر 25 سال نمره‌ی 93 درصد، زنان بالای 25 سال نمره‌ی 91 درصد، و از زنان زیر 25 سال نمره‌ی 88 درصد دریافت کرده است.

ترفندهای بازاریابی قسمت دوم، نقش‌های مبهم و اسرارآمیز «کرت راسل» و «سیلوستر استالونه» به همراه استفاده از همان لحن شوخ و پرانرژی و موزیک محور فیلم نخست، و همچنین قرار دادن شخصیت «بیبی گروت» روی پوسترهای تبلیغاتی ذکر شده است.

جدول این هفته با تغییر بزرگ دیگری مواجه نشد جز آنکه فیلم «دیو و دلبر» در هشتمین هفته‌ی اکران به جمع پنج فیلم پرفروش هفته بازگشت. فیلم «سرنوشت خشمگین» نیز با کارگردان سیاهپوست و 8.5 میلیون دلار فروش آخر هفته‌اش، در رده‌ی دوم آرام گرفت، تا مجموع فروش داخلی آن به 207 میلیون دلار برسد.

آمریکای شمالی هفته‌ی آینده اکران گسترده‌ی فیلم‌های «شاه آرتور: افسانه‌ی شمشیر» به کارگردانی «گای ریچی» و کمدی «Snatched» با بازی «امی شومر» و «گولدی هان» را شاهد خواهد بود که هرکدام به ترتیب در 3600 و 3300 سالن به نمایش درمی‌آیند، دو عنوانی که به نظر نمی‌رسد با «نگهبانان کهکشان 2» یارای مقابله داشته باشند.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید