news-background
news-background

گزارش باکس آفیس: پیروزی آسان کینگ کونگ بر ولورین

در باکس آفیس این هفته، فیلم «کونگ: جزیرۀ جمجمه» از میدان نبرد با آخرین فیلم وولورین برنده بیرون آمد. این فیلم که نقدهای مثبت زیادی دریافت کرده با دست یافتن به 61 میلیون دلار، در صدر جدول پرفروش‌ترین فیلم‌های ایالات متحده جای گرفت و به راحتی «لوگان» را در دومین هفتۀ اکران از سلطنت باکس آفیس معزول کرد. برای سازندگان کونگ که فیلم را از «اینک آخرالزمان» فرانسیس فورد کاپولا الهام گرفته‌اند، این یک پیروزی بزرگ محسوب می‌شود، اما سوال اینجاست که آیا قسمت دیگری هم در کار هست یا خیر؟

فروش 37.9 میلیونی فیلم «لوگان» در این هفته، نسبت به هفتۀ اول اکران با 58% کاهش مواجه شد، آماری که برای یک فیلم ابرقهرمانی کمی عجیب به نظر می‌رسد. هرچند «جزیرۀ جمجمه» هم یک عنوان شناخته شده است و به اندازۀ کافی سرگرم کننده، اما احتمال کاهش فروش این فیلم نیز وجود دارد، به خصوص وقتی که در هفتۀ آینده «دیو و دلبر» دیزنی با «اما واتسون» راهی سالن‌های نمایش شود. هزینۀ تولید «جزیرۀ جمجمه» حدود 185 میلیون دلار تخمین زده شده، بنابراین این فیلم اگر در هفتۀ آینده نتواند مخاطبین خودش را بیابد، همۀ امیدهایش به بازار چین و شاید نمایش خانگی بسته می‌شود و در آمریکای شمالی شانس دیگری نخواهد داشت.

کمپانی لجندری و برادران وارنر بر روی کونگ که پس از «گودزیلا» دومین قسمت از سری جدید فیلم‌های هیولایی به شمار می‌رود، حساب ویژه‌ای باز کرده‌اند و مایلند فروش فیلم از 500 میلیون دلار بالاتر رود. فیلم «گودزیلا» در سال 2014 در اولین هفتۀ اکران 93 میلیون دلار در ایالات متحده فروخت و در نهایت به فروش کلی 529 میلیونی هم نائل شد. طبق برنامه‌ها کونگ و گودزیلا در آینده‌ای نه چندان دور در فیلم دیگری در کنار هم ظاهر خواهند شد. بنابر نوشتۀ ورایتی، 56% خریداران بلیط برای فیلم کونگ مرد بوده‌اند که 35% آنان زیر 25 سال سن داشته‌اند. ضمن اینکه 7.5 میلیون دلار از فروش فیلم به سالن‌های آیمکس مربوط می‌شود. در فیلم «جزیرۀ جمجمه» بازیگرانی چون «بری لارسون»، «تام هیدلستون» و «ساموئل ال. جکسون» نقش آفرینی کرده‌اند.

غیر از این، در باکس آفیس این هفته جابجایی بزرگ دیگری حاصل نشد. فیلم 5 میلیون دلاری «برو بیرون» به کارگردانی جوردن پیل با 21 میلیون همچنان به فروش خوب خود ادامه داد و فروش کلی خود را به بیش از 111 میلیون دلار رساند و در جایگاه سوم قرار گرفت. از سوی دیگر فیلم فانتزی «کلبه» با حضور «سم ورتینگتون» و «اوکتاویا اسپنسر» با بوجود فروش 10 میلیون دلاری در آخر هفته، باز هم قادر به شکست «برو بیرون» نشد و پایین‌تر از این فیلم جای گرفت. «لگو بتمن» نیز که احتمالاً آخرین هفتۀ حضورش در جمع پنج فیلم پرفروش را تجربه می‌کند، با فروش 7 میلیون دلاری رتبۀ پنجم را تصاحب کرد. آمار کلی فروش بلیط در مقطع مشابه در سال گذشته نزدیک به 25% رشد داشته، مقطعی که با دومین هفتۀ اکران انیمیشن «زوتوپیا» و اولین هفتۀ اکران فیلم «شماره 10 خیابان کلوورفیلد» همزمان است.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید