news-background
news-background

گزارش باکس آفیس: سبقت «ماشین‌ها 3» از «واندر وومن»

 

قسمت سوم انیمیشن «ماشین‌ها 3» (Cars 3) دیزنی این هفته موفق شد با افتتاحیه‌ی 53.5 میلیون دلاری خود، بالاتر از «واندر وومن» بایستاد و به 16مین فیلم استودیوی پیکسار بدل شود که در هفته‌ی اول اکران در جایگاه نخست قرار می‌گیرد.

درحالی‌که چنین فروش در میان سری انیمیشن‌های «ماشین‌ها» پایین‌ترین رتبه را به خود اختصاص می‌دهد، اما به ذکر این نکته نیز باید اشاره کرد که مخاطبین این فیلم را عموماً خردسالان تشکیل می‌دهند، برخلاف دیگر آثار پیکسار مثل «Wall-E» یا «Inside Out» که به علت شوخی‌های زیرکانه‌تر و مضامین فلسفی، مخاطبین بزرگسال را هم شامل می‌شدند. از این رو به این‌گونه عناوین «هندهلدر» می‌گویند، زیرا کودکانی که برای دیدن فیلم به سینما می‌آیند حتماً باید دست والدین خود را بگیرند.

هفتاد و پنج درصد خریداران بلیط برای انیمیشن «ماشین‌ها 3» را خانواده‌ها تشکیل داده‌اند. براساس آمار کام‌اسکور، 54 درصد مخاطبین فیلم کودک و 17 درصد آنان والدین کودک بوده‌اند، درحالی‌که 19 درصد کودکان زیر 7 سال سن داشته‌اند، بیست درصد آن‌ها بین 10 تا 12 سال و 14 درصدشان 7-9 ساله بوده‌اند.

ادامه‌ی برند «ماشین‌ها» که تا سال 2011 بیش از 10 میلیارد دلار درآمدزایی کرده بود، برای شرکت دیزنی از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است و به همین دلیل است که استودیو تمایل دارد نسل اساساً جدیدی از مخاطب برای این انیمیشن دست و پا کند. «دیو هالیس» رئیس بخش توضیع دیزنی در این باره می‌گوید: «مجموعه انیمیشن‌ «ماشین‌ها» برای دیزنی بسیار حائز اهمیت است. داستان و شخصیت‌های جدیدش بسیار جذابند و ما خوشحالیم که نسل جدیدی از هوادار برای این فیلم بوجود می‌آوریم.»

انیمیشن «ماشین‌ها» هجدهمین اثر متوالی پیکسار است که از وبسایت سینمااسکور نمره‌ی A دریافت می‌کند. دو قسمت قبلی فیلم از این وبسایت نمره‌ی A- دریافت کرده بودند، بنابراین دیزنی باید از بابت این پیشرفت احساس رضایت کند. گفتن ندارد که نقدهای قسمت سوم هم نسبت به دو قسمت قبل بهتر بوده و از آن طرف سینماروها و نیز والدین از فیلم رضایت کامل داشته‌اند.

شرکت برادران وارنر هم گزارش می‌دهد که فیلم «واندر وومن» (Wonder Woman) در سومین هفته‌ی اکران 40.77 میلیون دلار بلیط فروخته و پس از فیلم «شوالیه‌ی تاریک» (42.66 میلیون دلار) محصول 2008، عنوان دومین فیلم پرفروش‌ استودیو در هفته‌ی سوم اکران را به خود اختصاص داده است. فیلم «بتمن دربرابر سوپرمن» با فاصله‌ی زیاد و 23.3 میلیون دلار در جایگاه بعدی این فهرست قرار می‌گیرد. وارنر امیدوار است مجموع فروش داخلی فیلم در پایان روز یکشنبه به 274.6 میلیون دلار برسد.

 

فیلم « All Eyez On Me» از استودیوی لاینزگیت در روز جمعه فراتر از انتظارات ظاهر شد و تنها از همان روز 12.9 دلار از بلیط فروشی درآمد کسب کرد. درنهایت اکران این فیلم در پایان تعطیلات آخر هفته با فروشی معادل 27 میلیون دلار همراه بود. این فروش غیرمنتظره فیلم را در رده‌ی سوم جدول باکس آفیس جای می‌دهد. هفته‌ی گذشته برای این فیلم فروشی بین 15 تا 22 میلیون دلار پیش بینی کره بودند. اکران فیلم که مخاطبین سیاه را هدف قرار داده، در روز تولد رپر سیاهپوست « Tupac Shakur» بنابر گفته‌ی شرکت پخش کننده، در فروش فیلم تأثیر بسزایی داشته است.

 

افتتاحیه‌ی فیلم «47 Meters Down» که اولین اکران گسترده‌ی استودیوی اینترتینمنت به شمار می‌رود نیز به گفته‌ی سازندگان از 11.5 میلیون دلار گذر کرده است. برگ برنده‌ی این فیلم را «مندی مور» ستاره‌ی سریال «This Is Us» و مضمون کوسه دانسته‌اند. عملکرد این فیلم در گیشه با اختلافی اندک بهتر از فیلم کمدی و تازه اکران « Rough Night » بود که از بازیگرانی چون «اسکارلت جوهانسون»، «کیت مک‌کینان» و «ایلانا گلیزر» استفاده می‌کرد. فیلم « Rough Night » که با بودجه‌ی 20 میلیون دلاری تولید شده در پایان تعطیلات آخر هفته با 8 میلیون دلار در رتبه‌ی هفتم قرار گرفت. دلیل شکست این فیلم را داستان و شوخی‌های نه چندان خوشایند آن ذکر کرده‌اند.

هفته‌ی آینده فیلم « Transformers: The Last Knight» که آخرین قسمت این چندگانه است، در بیش از 3900 سالن به اکران درخواهد آمد.

 

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید