news-background
news-background

گزارش باکس آفیس: تازه‌واردها زیر سایه‌ی «سرنوشت خشمگین»

 

فیلم «سرنوشت خشمگین» که هفته‌ی گذشته رکورد فروش افتتاحیه را شکست، در باکس آفیس این هفته با درآمد تقریبی 38.6 میلیون دلاری موفق شد برای دومین هفته‌ی متوالی براحتی در جایگاه نخست جدول پرفروش‌ترین فیلم‌های آمریکای شمالی قرار بگیرد اما درآمد حاصل از بلیط فروشی این فیلم در 4329 سالن نمایش نسبت به فروش 98.8 میلیونی هفته‌ی اول 61 درصد کاهش پیدا کرده است. فروش 12.7 میلیون دلاری انیمیشن «بچه رئیس» دریم‌ورکس نیز که پس از گذشت چهار هفته همچنان بیش از فیلم‌های تازه اکران بلیط فروشی می‌کند، حدود یک سوم فیلم «سرنوشت خشمگین» برآورد شده است. اما شگفتی این هفته جایگاه هشتمین فیلم «سریع و خشمگین» در گیشه که فقط باید با مستندی به نام «زاده‌ی چین» (Born in China) با گویندگی «جان کراسینسکی» رقابت می‌کرد نبود، بلکه سقوط 61 درصدی فروش داخلی فیلم بود که تا حدودی جای تعجب داشت. با این حال «F8» هنوز به فروش قدرتمندانه‌ی خود در بازارهای خارجی به خصوص چین ادامه می‌هد.

فیلم «سرنوشت خشمگین» به یاری «دواین جانسون»، «وین دیزل» و «شارلیز ترون» در چین از مرز 300 میلیون عبور کرده و فروش خارجی خود را به بیش از 744 میلیون دلار و فروش جهانی‌اش را به 908 میلیون دلار رسانده است. حتی با وجود از راه رسیدن قسمت دوم فیلم «نگهبانان کهکشان» در هفته‌های آینده در اغلب بازارهای بین‌المللی، عبور فیلم از یک میلیارد دلار محتمل به نظر می‌رسد.

فیلم «دیو و دلبر» هم توانست با 9.9 میلیون دلار در ششمین هفته‌ی اکران جایگاه خود در میان پنج فیلم پرفروش هفته را حفظ کند و در رتبه‌ی سوم جای بگیرد. این فیلم تاکنون 1.1 میلیارد دلار در سراسر دنیا بلیط فروخته است. از طرف دیگر فیلم قابل چشم‌پوشی «Going in Style» با 5 میلیون دلاری که از هفته‌ی سوم اکران بدست آورد در جایگاه پنجم جدول فروش قرار گرفت. تنها فیلم تازه اکرانی که موفق شد به جمع پنج فیلم پرفروش راه یابد همان مستند «زاده‌ی چین» بود که با 5.1 میلیون دلار رتبه‌ی چهارم را تصاحب کرد. علیرغم انتظاراتی که از «فراموش نشدنی» (Unforgettable) و «وعده» (The Promise) با نقش‌آفرینی «کریسشن بیل» می‌رفت، این دو فیلم جدید هرکدام با حدود 4 میلیون دلار به کار خود در هفته‌ی اول اکران پایان دادند و نتوانستند انتظارات 7 میلیون دلاری استودیوها را برآورده سازند و طی هفته‌های آینده، با اکران بلاک‌باسترها به دست فراموشی سپرده خواهند شد. فیلم «وعده» به کارگردانی «تری جورج»، که از حمایت‌های «لئوناردو دی‌کاپریو» و خواهران کاردشیان در شبکه‌های اجتماعی هم برخوردار بود، با بودجه‌ای 90 تا 100 میلیون دلاری به تولید رسیده، اولین فیلم پرخرجی است که با بازیگران نامدار نسل‌کشی ارامنه را به تصویر می‌کشد. باوجود تبلیغات گسترده، این فیلم تاکنون نتوانسته نظر مخاطبین آمریکایی را به خود جلب کند.

فیلم ترسناک و علمی تخیلی «Phoenix Forgotten» که تا قبل از اکران مخاطبین سینمارو از وجودش آگاهی چندانی نداشتند، یکی دیگر از فیلم‌های تازه اکرانی بود که در میان ده فیلم پرفروش هفته جایی نداشت. این فیلم 3 میلیون دلاری، تنها 1.7 میلیون دلار بلیط فروخت، بنابراین کار این فیلم را باید خاتمه یافته دانست.

هفته‌ی آینده فیلم‌ «دایره» (The Circle) با هنرنمایی «تام هنکس» و «اما واتسون»، فیلم «How to be a Latin Lover» و فیلم علمی-تخیلی «Sleight» روی پرده خواهند رفت.

 

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید