news-background
news-background

گزارش باکس آفیس: افسون 350 میلیون دلاری «دیو و دلبر» در افتتاحیه

اکران جهانی بازسازی افسانۀ «دیو و دلبر» در تعطیلات آخر هفته، فروشی 350 میلیون دلاری به دنبال داشت که 170 میلیون دلار آن به آمریکای شمالی و 180 میلیون دلار دیگرش به بازارهای جهانی اختصاص داشت. حتی اگر با استانداردهای دیزنی هم حساب کنیم، 170 میلیون دلار درآمد زیادی است. برای روشن شدن ابعاد فروش «دیو و دلبر»، باید آن را با پرفروش‌ترین فیلم سال 2016 یعنی «کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی» که در اولین هفتۀ اکران 179 میلیون دلار فروخت و همینطور «بتمن در برابر سوپرمن: طلوع عدالت»، دومین فیلم پرفروش سال گذشته که افتتاحیه‌ای 166 میلیون دلاری داشت، مقایسه کرد. بدین ترتیب چه بسا در پایان سال 2017 شاهد باشیم که فیلم «دیو و دلبر» براحتی در میان 10 فیلم پرفروش سال قرار گیرد، البته احتمالاً در رتبه هایی پایین‌تر از «آخرین جدای» و «نگهبانان کهکشان 2».

«دیو و دلبر» با این فروش کم‌نظیر، رکوردهای زیادی را به نام خود ثبت کرد. این فیلم در رتبۀ هفتم پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ در هفتۀ نخست و همچنین رتبۀ اول پرفروش‌ترین فیلم‌های اکران شده در بازۀ زمانی ماه مارس، جای گرفت. ضمن آنکه رکورد پرفروش‌ترین فیلم تاریخ با درجۀ سنی PG در اولین هفتۀ اکران را هم از آن خود کرد. «دیو و دلبر» که بنابر آخرین گزارشات رسیده موفق شده در درجۀ اول زنان و کودکان را جذب کند، هم از حیث نقدهای مثبت و هم فروش «طلوع عدالت» را به زانو درآورده است. این فیلم که با بودجۀ 160 میلیون دلاری تولید شده، در اکثر بازارهای جهانی در صدر قرار گرفته است. این داستان عاشقانۀ افسانه‌ای در چین 44.8، در بریتانیا 22.8، در کرۀ جنوبی 11.9، در آلمان 10.7 و در ایتالیا 7.6 میلیون دلار بلیط فروخته است. عملکرد این فیلم در روسیه هم باوجود جنجال‌های آن در مورد شخصیت همجنس‌گرایش قابل قبول بود. مقامات روس برای این فیلم درجۀ سنی بالاتری تعیین کرده‌اند تا دسترسی مخاطبین کم سن و سال‌تر را محدود ساخته باشند. کشور مالزی هم از اکران فیلم به خاطر وجود یک کاراکتر همجنس‌گرا در آن جلوگیری کرده است. «دیو و دلبر» که هنوز در فرانسه، استرالیا، و ژاپن روی پرده نرفته، هم اکنون در 44 کشور به اکران درآمده که 66% از کل بازارهای جهانی به حساب می‌آید. اما فروش 28.9 میلیون دلاری فیلم «کونگ: جزیرۀ جمجمه» در دومین هفته اکران با کاهش 58% مواجه بود و نتیجۀ آن هم رتبۀ دوم جدول شد. لوگان از سوی دیگر با 17.5 میلیون دلاری که از فروش آخر هفته بدست آورد، یک گام دیگر به 200 میلیون دلار فروش داخلی نزدیک‌تر شد و در جایگاه سوم قرار گرفت. درحالی که «برو بیرون» (Get Out) استودیوی یونیورسال به کارگردانی «جوردن پیل» با یک 13.2 میلیون دیگر در مقام چهار جدول جای گرفت و مجموع درآمد حاصل از فروش بلیطش را به 133 میلیون دلار رساند. رتبۀ پنجم هم به فیلم «کلبه» (The Shack) رسید که همچنان به فروش قابل قبولش ادامه می‌دهد.

فیلم اکشن تازه اکران (The Belko Experiment) با کارگردانی «گرگ مک‌لین» و فیلمنامه‌ای از «جیمز گان» (نگهبانان کهکشان) نیز به دلیل اکران بلاک‌باسترها، بیشتر از 4 میلیون دلار نفروخت و جایگاهی بهتر از هفتمی بدست نیاورد. فیلم «فروشنده»ی اصغر فرهادی هم با اکران در 72 سالن نمایش، به فروشی معادل 105 هزار دلار دست یافت و فروش کلی خود در ایالات متحده را در هشتمین هفتۀ اکران به 2.2 میلیون دلار رساند. اکران محدود «رگیابی 2» (T2 Trainspotting) که دنباله‌ای است بر کمدی محبوب «رگ‌یابی» محصول 1996 به کارگردانی «دنی بویل»، با در اختیار داشتن پنج سالن، 180 هزار دلار فروش کرد. این فیلم در بازارهای اروپایی 34 میلیون دلار تصاحب کرده است.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید