news-background
news-background

گزارش باکس آفیس: «اسمورف‌ها» هم حریف «بچه رئیس» نشدند

در باکس آفیس نسبتاً آرام و راکد این هفته، انیمیشن کمدی فاکس که با چند فیلم تازه‌اکران و کم‌فروغ مقابله می‌کرد، برتری خود را با فروشی 26.3 میلیونی در دومین هفتۀ اکران تداوم بخشید. «بچه رئیس» (The Baby Boss) با صداپیشگی «الک بالدوین» در نقش اصلی که تا به اینجا 89.4 میلیون دلار به جیب زده، در صورت گذر از 100 میلیون دلار در روزهای آینده، به هشتمین فیلم سال 2017 تبدیل می‌شود که به این موفقیت دست می‌یابد.

اقتباس لایو-اکشن دیزنی از «دیو و دلبر» برای دومین هفتۀ پیاپی باز هم با اختلافی ناچیز مغلوب «بچه رئیس» شد و در چهارمین هفتۀ اکران به فروش 25 میلیونی رسید. این بلاک‌باستر ماه گذشته رکورد افتتاحیه در ماه‌های مارس را شکست و با فروش شگفت‌آور 977.4 میلیون دلاری در سراسر دنیا طی 24 روز به پرفروش‌ترین فیلم سال 2017 تا اینجای کار بدل شد.

فروش «دیو و دلبر» در آمریکای شمالی از 432.3 میلیون فراتر رفته و به پرفروش‌ترین فیلم کارنامۀ کارگردان و اغلب بازیگران از جمله «اما تامپسون»، «دن استیونز»، «استنلی توچی» و «اما واتسون»ی تبدیل شده که سابقۀ حضور در هشت فیلم پرهزینۀ «هری پاتر» را دارد.

فیلم‌های تازه اکران «اسمورف‌ها: دهکدۀ گمشده» (Smurfs: The Lost Village) با 14 میلیون دلار و کمدی «Going in Style» به کارگردانی «زک براف» با 12.5 میلیون دلار پایین‌تر از «دیو و دلبر» و «بچه رئیس»، در جایگاه‌های سوم و چهارم قرار گرفته‌اند. محبوبیت‌ کوتوله‌های آبی از سال 2011 با اکران عنوان «اسمورف‌ها» (The Smurfs) رو به کاهش گذاشت. آن فیلم در نهایت موفق به کسب 563 میلیون دلار در گیشه شد. نقدهای دلگرم کنندۀ منتقدین هم موجب کشاندن مخاطبین به سالن‌ها نشده، اما از آنجا که سینماروها در سایت سینمااسکور به فیلم امتیاز A داده‌اند و از آنجا که «دهکدۀ گمشده» آخرین انیمیشن بزرگ استودیوهای بزرگ تا اکران «ماشین‌ها 3» در تابستان پیش رو به شمار می‌رود، ماندن فیلم روی پرده ممکن است طولانی‌تر از معمول بشود.

فیلم «Going in Style» مطابق انتظارات جمعه شب توانست مخاطبین سالخورده را مجذوب خود کند. کارشناسان پیش‌بینی کرده بودند که فروش آخر هفتۀ این فیلم 25 میلیون دلاری که از «مورگان فریمن»، «آلن آرکین» و «مایکل کین» بهره می‌برد، به 8 تا 10 میلیون برسد.

جمع پنج فیلم پرفروش هفته را «شبح درون پوسته» اسکارلت جوهانسون کامل می‌کند که با کاهش 60% فروش در دومین هفتۀ اکران، تنها 7.4 میلیون دلار فروخت. این فیلم که با بودجۀ 110 میلیون دلاری تولید شده، تاکنون 124 میلیون در بازارهای خارجی درآمدزایی کرده، درحالیکه هنوز در بسیاری از نقاط به اکران درنیامده است.

درمیان فیلم‌های تازه اکران دیگر به فیلم «غول‌آسا» (Colossal) با بازی «ان هاتاوی» می‌توان اشاره کرد که بر مبنای میانگین فروش در هر سالن، بهترین عملکرد را در میان عناوین این هفته به ثبت رسانده است. این فیلم با مضمون مواد مخدر، سپتامبر گذشته در جشنوارۀ فیلم تورنتو به اکران درآمد و با نقدهای تند و تیز مواجه شد.

فیلم «مستعد» (Gifted) با نقش‌آفرینی «کریس اونز» در مورد تلاش یک مرد برای «نرمال» بودن دوران کودکی برادرزاده‌اش، درام تازه اکران دیگری است که با در اختیار داشتن 56 سالن عملکرد مناسبی داشت و 476 هزاردلار بلیط فروشی کرد.

انیمۀ ژاپنی «Your Name» که اکران جهانی آن تاکنون 328.7 میلیون دلار فروخته، و به یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های ژاپن تبدیل شده، پس از اکران در 303 سینما در آخرین ساعات روز جمعه گذشته، 1.6 میلیون دلار دیگر به اندوخته‌های خود افزود.

این هفته فرصت خوبی بود تا فیلم‌ها رتبه‌های بالایی جدول فروش را تجربه کنند، چرا که هفتۀ آینده فیلم محبوب «The Fate of the Furious» را خواهیم داشت که می‌تواند تا اکران «نگهبانان کهکشان 2» در اوایل ماه می به صدرنشینی ادامه دهد.

 

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید