news-background
news-background

گزارش باکس آفیس: ادامۀ سلطۀ «دیو و دلبر»؛ فروش فراتر از انتظار «پاور رنجرز»

مطابق انتظارات «دیو و دلبر» دیزنی در دومین هفتۀ متوالی با غلبه بر فیلم‌های تازه‌اکران و به جا گذاشتن رکوردهای جدید برای ماه مارس، در صدر جدول باکس آفیس قرار گرفت. فروش این فیلم فانتزی با کارگردانی «بیل کاندن»، نسبت به هفتۀ اول اکران با حدود 49 درصد کاهش مواجه بود، با اینحال 88.3 میلیون دلار بلیط فروخت و فروش کلی خود در آمریکای شمالی در طول 10 روز را به 316.9 میلیون دلار رساند. «دیو و دلبر» پس از شروعی طوفانی در هفتۀ گذشته، و شکستن رکوردهای مربوط به ماه مارس، با ثبت رکورد چهارمین فیلم پرفروش تاریخ در 10 روز اول اکران، به رکوردشکنی خود ادامه داد تا ثابت شود که مضمون فیلم در موفقیت آن تأثیر مستقیم دارد. درصورتی که موضوعاتی مثل بلوغ، بزرگسالی و غریزه در فیلم‌هایی مثل «اژدهای پیت» هم مطرح می‌شد، چه بسا دستاوردش بیش از این فروش به مراتب پایین می‌بود.

اکران «دیو و دلبر» در کشورهایی چون فرانسه، استرالیا، و آرژانتین، 119.2 میلیون دلار دیگر به مجموع فروش فیلم اضافه کرد و به 690.3 میلیون دلار رساند. دیزنی در سه ماهۀ نخست امسال بیش از 1.3 میلیارد دلار از سراسر دنیا سرمایه اندوخته است.

همه این تفاصیل یعنی رتبۀ دوم جدول با اختلاف زیاد به بازسازی فیلم «پاور رنجرز» (Power Rangers) از شرکت لاینزگیت رسیده که اکران آن فروشی معادل 40.5 میلیون دلار در ایالات متحده به همراه داشته است. این بلاک‌باستر پرخرج و 100 میلیون دلاری به کارگردانی «دین اسرائیلی»، باید هزینۀ تولیدش را از بازارهای داخلی بدست آورد، وگرنه سوددهی فیلم به فروش بین‌المللی‌اش بستگی خواهد داشت. از آن‌جا که چشم سازندگان فیلم به بازارهای خارجی به خصوص آسیا دوخته شده، این فروش داخلی مناسب را می‌توان تنها مقدمه چینی مختصری به شمار آورد برای حضور درازمدتش بر روی پرده سینماهای سراسر جهان در هفته‌های پیش رو. رقابت «دیو و دلبر» و «پاور رنجرز» باعث شده ماه مارس امسال با گذر از 1 میلیارد دلار، به درآمدزاترین ماه مارس در طول تاریخ مبدل شود.

«کونگ: جزیرۀ جمجمه» محصول مشترک لجندری و برادران وارنر، در سومین هفتۀ اکران به فروشی 14.4 میلیونی دست یافت تا با سقوط یک پله‌ای در جدول روبرو شود. این فیلم تاکنون موفق شده در ایالات متحده و کانادا 133.5 میلیون دلار بلیط فروشی کند، که با افزودن 258.6 میلیون دلار درآمد حاصله از فروش خارجی‌اش، مجموع فروش فیلم به بیش از  392.1 میلیون دلار می‌‌رسد.

در رتبۀ چهار فیلم پرسروصدای «زندگی» (Life) سونی، به کارگردانی «دنیل اسپینوزا» قرار گرفته که یک ماه پیش، اکران جهانی آن در جشنوارۀ فیلم تگزاس با نقدهای مثبت منتقدین همراه شد. این فیلم که با هزینۀ 58 میلیون دلاری به تولید رسیده، انتظارات سازندگان را با فروش 12.6 میلیون دلاری خود برآورده کرد، رقمی که با توجه به ستاره‌های فیلم یعنی «جیک جیلنهال» و «رایان رینولدز» و مضمون آن (موجودات فضایی) و همچنین تبلیغات سرگیجه‌آورش، نسبتاً پایین به نظر می‌رسد.

پس از فیلم «لوگان» و «برو بیرون» که هرکدام به ترتیب 10.1 و 8.6 میلیون دلار بدست آوردند، فیلم «CHiPs» برادران وارنر، با 7.6 میلیون دلار، در رتبۀ ششم قرار دارد، فیلمی که از یک سریال تلویزیونی محبوب به همین نام اقتباس شده است. آخرین ساختۀ «دکس شپرد»، بنابر گزارشات رسیده، با بودجۀ 25 میلیونی به تولید رسیده است.

درام «اسلما جما» (Slamma Jamma) با مضمون بسکتبال، با اکران در 520 سالن نمایش، در آخر هفته به فروش مناسب 1.7 میلیون دلاری رسید. فیلم «ویلسون» با بازی «وودی هارلسون» و «لورا درن» و کارگردانی «کرگ جانسون» نیز با در اختیار داشتن 310 سالن، اولین هفتۀ اکران را با فروش 330 هزار دلاری به پایان برد.

براساس آمار «کام‌اسکور»، بلیط فروشی در آمریکای شمالی نسبت به بازۀ زمانی مشابه در سال گذشته 5.5 درصد رشد داشته است.

در هفتۀ آینده حتی اگر شاهد عملکرد ضعیف «شبح درون پوسته» (Ghost in the Shell) هم باشیم، به نظر نمی‌رسد که فیلم‌های «لوگان» و «زندگی» جایی در بین پنج فیلم پرفروش هفته داشته باشند. اکران انیمیشن « The Boss Baby» هم یکی از فیلم‌های جذاب هفتۀ آینده خواهد بود که احتمال موفقیتش وجود دارد. انتظار می‌رود که هفتۀ آینده میدان رقابت «دیو و دلبر» و شبح... «اسکارلت جوهانسون» باشد و باید دید که آیا مردم تنها به دلیل وجود جوهانسون حاضرند یک انیمۀ بازسازی شده را به تماشا بنشینند؟

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید