news-background
news-background

گزارشی از 74امین جشنواره ی بین المللی فیلم ونیز – بخش دوم

در ادامه ی معرفی و بررسی برترین آثار جشنواره ی فیلم «ونیز» با چهار فیلم دیگر در خدمت شما هستیم. روزی که گذشت شاهد اکران عمومی چند فیلم دیگر بودیم که از این میان فیلم های زیر را می توان جزو مدعیان اصلی این جشنواره به حساب آورد.

برای خواندن بخش اول گزارش کلیک کنید.

  • Tulip Fever

فیلم نخست امروز که معرف حضور شما می شود اثری به کارگردانی «جاستین چادویک» می باشد و بازیگران سرشناسی چون « آلیسیا ویکاندر» و «کریستف والتز» در آن به هنرنمایی پرداخته اند. این فیلم 107 دقیقه ای محصول مشترک بریتانیا و ایالات متحده به حساب می آید و با صرف تنها 25 میلیون دلار ساخته شده است. درام تاریخی مذکور اقتباسی از کتابی با همین نام نوشته ی «دبورا موگاچ» می باشد. داستان فیلم پیرامون یک نقاش قرن هفدهم شهر آمستردام هلند است که با دریافت یک پول قرار می شود تا چهره ی خانمی اشرافی را نقاشی کند. همان طور که حدس می زنید، نقاش داستان با دیدن چهره ی زن عاشق او می شود و ماجرا های دیگری که باید منتظر تماشای شان باشیم اتفاق می افتند. این فیلم از سال 2014 تاکنون مراحل مختلف تولید خود را سپری کرده است و بعد از وقفه های طولانی مراحل ساخت خود را پشت سر نهاده است. کارگردان در این فیلم بین کارکتر های اصلی و فرعی یک توازن معقول و مناسب برقرار نماید. به این صورت که بازیگران فرعی به همان میزان که بازیگران اصلی تاثیر گذارند در پیش برد خط داستانی نقش دارند.

  • Foxtrot

فیلمی که گویا شخصیت های اصلی آن یک تراژدی واقعی به نام زندگی نکبت بار را تجربه می کنند. کارگردان این فیلم یعنی «ساموئل ماعوز» درد و رنج زندگی را در قالب سینمای سورئال به تصویر می کشد. این شخص پیش از این در سال 2009 فیلمی با نام «لبنان» را کارگردانی کرده بود و توانست شیر طلایی جشنواره ونیز آن سال را به دست آورد و حالا در دومین اقدام سینمایی خود دست به ساخت اثری جدی تر می برد. مخاطبان در این فیلم به سرزمینی سورئال سفر می کنند که کم ترین اتفاق ممکنی که برای تان در این سرزمین می افتد آسیب های روحی روانی است. خط داستانی و نحوه ی داستان سرایی کارگردان شما را به یاد فیلم «کله پاک کنی» دیوید لینچ می اندازد، چرا که بسیار سخت و ملال آور داستان رنج و مصیبت را به نمایش می گذارد. شجاعت کارگردان به قدری بالاست که حتی ابایی از تماشاچیان بابت تنفرشان از فیلم ندارد. خط داستانی فیلم به سه بخش تقسیم شده که در نهایت داستانی منسجم را به نمایش می گذارند. بررسی سه بخش داستانی به صورت مجزا باعث می شود فکر کنیم هرکدام از این سه بخش به تنهایی از عیار بالایی برخوردارند ولی وقتی آن ها را در کنار یکدیگر می گذاریم قضاوت نهایی دشوار می شود، چرا که عده ای ممکن است از کلیت داستان خوش شان بیاید و عده ی دیگر تماشای فیلم را از میانه ی آن رها کنند. این فیلم که چند روزی از اکرانش در ونیز می گذرد بخش عمده ای از موفقیت خود را مدیون فیلمبرداری اش است، چرا که فیلمبردار توانسته به خوبی زوایای پنهان لوکیشن های محدود اما زیبای فیلم را در چشمان مخاطب بیفکند.

  • Brawl in Cell Block 99

همان طور که از اسم فیلم پیداست باید منتظر فیلمی هیجان انگیز و درام باشیم. تماشای دو بازیگر محبوب سینما یعنی «وینس وان و جنیفر کارپنتنر» در کنار هم می تواند به میزان این هیجان بیفزاید. برای آن دسته افرادی که جنیفر کارپنتنر را به یاد ندارند باید بگوییم که او خواهر دوست داشتنی «دکستر» در سریال«Dexter» است. کارگردانی این فیلم برعهده ی کارگردان نه چندان سرشناسی چون «کریگ زاهلر» می باشد. کارپنتنر که زیاد در فیلم های سینمایی بازی نمی کند بعد از مدت ها به سینما بازگشته است و همین مسئله باعث شده توجه خیلی از مردم سراسر جهان به این فیلم جلب شود. تاریخ اکران رسمی این فیلم 13 اکتبر 2017 ذکر شده است و به احتمال زیاد در جشنواره ی تورنتو نیز شاهد اکران مجدد این فیلم باشیم.

  • The Private Life of a Modern Woman

«زندگی خصوصی یک خانم امروزی» نام جالب فیلمی به کارگردانی «جیمز توباک» است که نقش اصلی آن بر عهده ی «Sienna Miller» گذاشته شده است. کارگردان این فیلم را از یک داستان مربوط به قرن 19 روسیه اقتباس کرده است و به آن رنگ و بویی جدید بخشیده است. این فیلم داستان زنی را به نمایش می گذارد که همه چیز زندگی اش بر وفق مراد است و به ناگهان یک حادثه ی کوچک تمام مسیر زندگی اش را تغییر می دهد. این فیلم تقابلی بین واقعیت و خیال است و بسیاری از لحظات فیلم به قدری حرفه ای فیلمبرداری شده اند که مخاطب دقیق نمی تواند مرز بین این دو را از هم تشخیص دهد. بازی بسیار خوب شخصیت اصلی فیلم می تواند برایش جوایزی را در ادامه ی مسیر حرفه ای اش به همراه داشته باشد. کارگردان با حداقل هایی که در اختیار داشته توانسته فیلمی مناسب و خوش ساخت را آماده ی جشنواره نماید. درمورد تاریخ اکران رسمی این فیلم آمریکایی اطلاعاتی در دسترس نیست.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید