news-background
news-background

استفاده از گریم «جوکر» در تظاهرات‌ ضد-دولتی رو به افزایش است؛ ماجرای خنده‌های «واکین فینیکس» که بازیگر فیلم را به اشتباه انداخت

استفاده از گریم «واکین فینیکس» در نقش «جوکر» در تجمعات ضد-حکومتی شیلی، لبنان و هنگ کنگ رو به افزایش است.

فیلم «جوکر» (Joker) برادران وارنر و دی‌سی تا پایان تعطیلات آخر هفته‌ی گذشته بیش از  ۸۵۰ میلیون دلار در سراسر دنیا فروخته و حتی سران استودیو را هم از این استقبال گسترده شگفت‌زده کرده است. این در حالی است که استفاده از گریم دلقک این فیلم با بازی «واکین فینیکس» در تظاهرات ضد-حکومتی بعضی از مناطق رو به افزایش گذاشته است. «فرانس۲۴» گزارش می‌دهد که معترضین حاضر در تظاهرات کشورهای شیلی، لبنان، هنگ کنگ و عراق از گریم «آرتور فلک» در «جوکر» به نشانه‌ی اعتراض علیه فساد و الیتیزم استفاده می‌کنند.

فیلم جدید «تاد فیلیپس» اکنون با عبور از رکورد «ددپول»، پرفروش‌ترین اثر سینمایی تاریخ با رده‌ی سنی بزرگسال هم شده است. «ویلیام بلانک» تاریخ‌دان به فرانس۲۴ می‌گوید: «فیلم «جوکر» قدرتی برانگیزاننده دارد و نماینده‌ی شکلی از اعتراض علیه یک نظام سیاسی است که به اعتقاد مردم ناکارآمد بوده و توجهی به ملت نمی‌کند... در پایان فیلم «تاد فیلیپس» مانند پایان «وی مثل وندتا»، همه‌ی مردم نقابی یکسان به چهره می‎زنند و متحد می‌شوند، تا گروهی تشکیل دهند و در مشکلات خود احساس تنهایی نکنند.»

«جوکر» اوایل اکتبر امسال اکران شد و سه هفته صدر جدول فروش را در اختیار گرفت. این فیلم در خارج از مرزهای آمریکا هم محبوبیت یافته و در هنگ کنگ نزدیک به ۶ میلیون دلار فروخته است. بعضی از منتقدین از خشونت بالای فیلم نکوهش کرده‌اند، اما عده‌ی قلیلی پیش‌بینی می‌کردند که «جوکر» چنین نفوذی در سراسر دنیا داشته باشد. حتی برخی از نقل‌قول‌های فیلم نیز در تظاهرات‌ها دیده می‌شود. «همه‌ی ما دلقکیم» اصطلاحی است که اخیراً در دست‌نوشته‌های معترضین شیلی دیده شده است.

«گری گولمن» استند-کمدین آمریکایی در چندین صحنه از فیلمبرداری «جوکر» به خاطر بازی فینیکس به دردسر افتاده است. او در اقتباس سینمایی «تاد فیلیپس» از کامیک‌ دی‌سی نقش کوتاهی به عنوان یک استند-آپ کمدین دارد. در یکی از صحنه‌های فیلم «آرتور فلک» باید در یک شوی تلویزیونی جلوی دوربین برود و در حال گوش دادن به گولمن است. گولمن در مصاحبه با کلایدر می‌گوید از خنده‌های نابهنگام شخصیت آرتور که از اختلال عصبی «ناخویشتن‌داری عاطفی» رنج می‌برد بی‌اطلاع بوده و این مسئله در هنگام فیلمبرداری تمرکز او را بر هم زده است.

گولمن می‌گوید: «چیزی که اندکی مرا آزار داد این بود که در حین فیلمبرداری صحنه‌ی شخصیت من، قرار بود همه‌ی تماشاگران از اجرای من راضی باشند و بخندند. اما خنده‌های یکی از آن‌ها آنقدر افراطی بود که وقت اجرا را می‌گرفت. او بیش از حد بلند می‌خندید، و درست وقتی که می‌خواستم با تاد صحبت کنم که به آن فرد بگوید بلند نخندد، فهمیدم که او «واکین فینیکس» است.» او در ادامه می‌گوید: «این بهترین خاطره‌ی من از «جوکر» است. باورم نمی‌شود که شش برداشت طول کشید تا بفهمم آن مردی با خنده‌های عجیبش همان «جوکر» است.»

فینیکس پیش از اکران فیلم در ماه اکتبر گفته بود که برای درک بهتر شخصیت «جوکر» ویدیوهایی از بیماران مبتلا به خنده‌های پاتولوژیک را نگاه می‌کرده است.

«جوکر» از هفته‌ی اول اکران رکوردهای بسیاری را شکسته و پرفروش‌ترین فیلم تاریخ ماه اکتبر در افتتاحیه هم شده است. پیش‌بینی می‌شود «جوکر» در پایان اکران به فروش جهانی ۹۰۰ میلیون دلاری برسد و فینیکس در بخش بهترین بازیگر مرد نامزد اسکار شود.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۱۲ آبان ۱۳۹۸ ۰۱:۱۸

تو این نوع بیماری نه تنها بعضی‌ها یهو کلی میخندن بعضی‌ها هم گریشون میگیره در حالی که شاید اصلا ناراحت‌هم نباشن. واقعا سخت و دردناکه و زندگی رو برای این افراد سخت میکنه. ایده‌های اینچنینی تاد فیلیپس برای اینکه شکل‌گیری شخصیت جوکر رو در واقعیت به تصویر بکشه واقعا هوشمندانه بود و فیلم رو خیلی خوب و باور‌پذیر میکنه. به قول خودش آدم وقتی تو ظرف بزرگ مواد شیمیایی و اسیدی بیوفته یهو تبدیل به جوکر نمیشه.

نمایش اسپویل
۹ آبان ۱۳۹۸ ۱۸:۵۶

قبلا V for Vendeta بورد الان شده جوکر

نمایش اسپویل