news-background
news-background

گروه موسیقی Haim از دیالوگ‌های استفاده‌نشده فیلم‌های قبلی «پل توماس اندرسون» الهام گرفته‌اند

اندرسون پیشنهاد ذکر شدن نامش در خلق ترانه‌ی «دختر تابستان» گروه «هایم» را نپذیرفته است.

 

«پل توماس اندرسون» شش موزیک ویدیو برای خواهران «هایم» کارگردانی کرده است. آلبوم «زنان در موسیقی بخش سوم» (Women in Music Pt. III) آن‌ها امسال نامزد دریافت جایزه‌ی گرمی «آلبوم سال» است اما کاشف به عمل آمده که نقش کارگردان «شب‌های عیاشی» (Boogie Nights) و «مرشد» (The Master) در آثار گروه «هایم» فراتر از کارگردانی است. این گروه در پادکست «سانگ اکسپرودر» فاش کرده‌اند که اندرسون نقشی کلیدی در نوشتن ترانه‌ی «سامر گرل» (Summer Girl) یا «دختر تابستان» داشته و از دیالوگ‌های استفاده‌نشده فیلم‌هایش را برای اعضای گروه ارسال کرده تا اگر تمایل دارند آن‌ها را به کار ببرند.

داستان از آنجا آغاز می‌شود که اندرسون به گروه می‌گوید باید موزیک ویدیویی برای «سامر گرل» بسازند اما در آن زمان ترانه هنوز به پایان نرسیده بود. «استه هایم» می‌گوید: «به پل گفتیم: «صبر کن، ترمز دستی را بکش. هنوز ترانه را تمام نکرده‌ایم.» اما او گفت: «چه اهمیتی دارد. بیایید برایش ویدیو بسازیم.» وقتی «پل توماس اندرسون» بگوید «بپر» باید جواب دهید: «از چه ارتفاعی؟»»

«دنیل هایم» اضافه می‌کند: «ما از هواداران او هستیم و همکاری با کسی مثل او باورکردنی نیست. حتی صحبت در موردش حس عجیبی دارد. پل می‌گفت در ویدیو باید صحنه‌ای وجود داشته باشد که ما فقط به دوربین نگاه کنیم و حرف بزنیم.»

اندرسون برای کمک به اتمام ترانه تصمیم می‌گیرد صفحاتی از دیالوگ‌های استفاده‌نشده فیلم‌هایش را برای گروه ارسال کند تا بتوانند موزیک ویدیو را فیلمبرداری کنند. «آریل رکتشید» تهیه‌کننده‌ی «هایم» می‌گوید: «[اندرسون] دیالوگ بعضی از فیلم‌های گذشته‌اش را فرستاد و گفت: «ببینید این دیالوگ‌ها الهام‌بخش‌اند یا نه.»» دنیل اضافه می‌کند: «ما بعضی از صفحات دیالوگ‌ها را دیدیم و فقط بعضی جملات معین را انتخاب کردیم. عجیب بود که با ترانه هم‌خوانی داشتند.»

یکی از دیالوگ‌های ارسالی اندرسون حاوی یک مانور زمین‌لرزه است و الهام‌بخش ترانه‌ی «سامر گرل» واقع می‌شود وقتی که «دنیل هایم» می‌گوید:‌ «باید بدانی که این مانور زمین‌لرزه است که اجرا می‌کنیم.» رکتشید که دوست پسر «دنیل هایم» است می‌گوید سعی داشته ابتلایش به سرطان و ماندن دنیل در کنارش را به رشته کلام درآورد. اینجاست که رکتشید از جمله‌ی استفاده‌نشده‌ی «کنار من قدم بزن» اندرسون الهام می‌گیرد و این عبارت به ترانه راه پیدا می‌کند.

رکتشید می‌گوید: «ترانه را برای پل فرستادم و او گفت: «عالی است!» پرسیدم آیا تمایل دارد نامش [به عنوان شاعر] ذکر شود و او جواب داد: «نه، من آن را ننوشته‌ام. شما در زمینه‌ی به‌کلی متفاوتی به کارش بردید.»

همکاری میان اندرسون و «هایم» با فیلم بعدی کارگردان ادامه پیدا خواهد کرد. در این پروژه که هنوز عنوانی رسمی پیدا نکرده «آلانا هایم» جوان‌ترین عضو گروه در مقابل «بردلی کوپر» و «کوپر هافمن» فرزند «فیلیپ سیمور هافمن» فقید نقش‌آفرینی می‌کند.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید