news-background
news-background

«کیلین مورفی» به فیلم Oppenheimer «کریستفر نولان» پیوست

«کیلین مورفی» در فیلم «اوپنهایمر» (Oppenheimer) «کریستفر نولان» نقش «جی. رابرت اوپنهایمر» را بازی می‌کند. این فیلم پس از مذاکرات بسیار با استودیوهای متعدد به یونیورسال رسیده و ۲۱ ژوئیه سال ۲۰۲۳ اکران خواهد شد.

فیلم «اوپنهایمر» به نویسندگی و کارگردانی نولان که به صورت آیمکس فیلمبرداری خواهد شد، یک درام بیوگرافیکال در مورد «جی. رابرت اوپنهایمر» و در خلال سال‌های جنگ جهانی دوم است و زندگی مردی را روایت خواهد کرد که او را یکی از پدران بمب اتم می‌دانند. این فیلم اقتباسی است از کتاب برنده پولیتز «پرومتئوس آمریکایی: موفقیت و تراژدی جی. رابرت اوپنهایمر» (American Prometheus: The Triumph and Tragedy of J. Robert Oppenheimer) نوشته «کای برد» و «مارتین جی. شروین» که این هفته از دنیا رفت.

فیلمبرداری «اوپنهایمر» از اوایل سال ۲۰۲۲ آغاز خواهد شد. نولان در این پروژه با «هویت ون هویتما» فیلمبردار، «جنیفر لیم» تدوین‌گر، و «لودویگ گورانسن» آهنگساز همکاری خواهد کرد.

کارگردان فیلم‌های میلیارد دلاری «شوالیه تاریکی» (The Dark Knight)  ۱۴ سپتامبر تصمیم گرفت که فیلم جدیدش را برای یونیورسال بسازد. در چتد هفته گذشته مدیران استودیوهای بزرگ هالیوود از جمله «دانا لنگلی» از یونیورسال، «تام راثمن» از سونی و «جیم جیاناپولولس» از پارامونت با«کریستفر نولان» در اقامتگاهش در هالیوود هیلز ملاقات کردند تا به دنبال جدایی او از برادران وارنر و برای تولید فیلم جدیدش با این فیلمساز مذاکره کنند. اما «هالیوود ریپورتر» می‌نویسد این جلسات شباهت زیادی به مذاکره با یکی از بهترین کارگردانان قرن بیست و یکم نداشته است.

نولان از سال ۲۰۰۲ تا فیلم «تنت» (Tenet) که سال گذشته در حین پاندمی اکران شد برای برادران وارنر فیلمسازی می‌کرد و از این همکاری رضایت داشت تا وقتی که وارنرمیدیا در اقدامی جنجالی اعلام کرد که تمامی فیلم‌هایش در سال ۲۰۲۱ از جمله بلاک‌باسترهای پرخرجی مانند «ماتریکس ۴» و «تل‌ماسه» ساخته «دنی ویلنوو» را همزمان با اکران در سالن‌های سینما از شبکه اچ‌بی‌او مکس پخش می‌کند.

نولان برای تولید فیلم جدیدش بودجه حدود ۱۰۰ میلیون دلاری و همین میزان را برای بازاریابی درخواست کرده است. علاوه بر این، او اختیار کامل هنری، ۲۰ درصد درآمد حاصل از بلیت‌فروشی و اکران نشدن فیلم دیگری سه هفته قبل و بعد از فیلم جدیدش را خواسته است. شرط دیگر نولان این است که فیلمش ۱۰۰ روز روی پرده بماند. بعضی از منابع نزدیک به این فیلمساز می‌گویند این محدودیت ۱۱۰ و حتی ۱۳۰ روز اعلام شده است. این هفته گزارش شد که یونیورسال با اکران ۱۰۰ روزه فیلم جدید نولان موافقت کرده است.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۱۷ مهر ۱۴۰۰ ۰۷:۰۴

این اولین بار هست که نولان داره زندگی نامه میسازه و با اینکه مرجع داستان اعلام شده اما قطعا نولان دوباره یا توی محتوا یا تدوین فیلم با زمان بازی میکنه چون انگار این بخش جدا نشدنی تمام فیلمهاش هست. بی صبرانه منتظرم دیدن این فیلم هستم و خوشحالم از از این که کیلین مورفی بلاخره اولین فیلم بزرگ خودش توی هالیوود و اولین نقش اصلیشو برای نولان اجرا میکنه بعد از بارها نقش فرعی بودن. این بازیگر خیلی با استعداد هست و لیاقت بیشتر دیده شدن رو داره.

نمایش اسپویل
۱۷ مهر ۱۴۰۰ ۰۲:۲۳

فیلم بیوگرافیکال رو هم با دوربین آیمکس میسازی ؟ خدایی بیخیال مرد ??

نمایش اسپویل
۱۷ مهر ۱۴۰۰ ۰۰:۰۱

اوه اوه عجب خبری. "تِنِت" که چنگی به دل نزد. امیدوارم با "اوپنهایمر" جبران کند جناب نولان. چون داستانی بسیار جذاب برای سینما دارد.

نمایش اسپویل