news-background
news-background

«کیانو ریوز»: فیلمنامه‌ی Matrix 4 بسیار جاه‌طلبانه است

ریوز یک بار دیگر در قسمت چهارم «ماتریکس» به کارگردانی «لانا واچوفسکی» نقش «نئو» را بازی می‌کند.

«کیانو ریوز» در مصاحبه با «اینترتینمنت تونایت» اعلام کرده است که قسمت چهارم «ماتریکس» بسیار جاه‌طلبانه خواهد بود. این توصیف البته برای هواداران چندگانه‌ی خواهران واچوفسکی دور از انتظار نیست. ریوز می‌گوید فیلمنامه‌ی «لانا واچوفسکی» روایتی جاه‌طلبانه دارد، همان‌طور که باید داشته باشد، و اضافه می‌کند که از آنچه واچوفسکی برای نقش «نئو» در نظر گرفته بسیار هیجان‌زده است. فیلمنامه‌ی قسمت چهارم را واچوفسکی با همکاری «الکساندر هیمون» و «دیوید میچل» می‌نویسد.

استودیوی برادران وارنر اواخر آگست اعلام کرده بود که قسمت چهار «ماتریس» رسماً در حال توسعه است و «لانا واچوفسکی» یکی از کارگردانان قسمت‌های قبلی به عنوان  کارگردان و نویسنده نقشی کلیدی در پروژه خواهد داشت. شایعه‌ی ریبوت «ماتریکس» از مدت‌ها پیش به گوش می‌رسید و برخی گمانه‌زنی می‌کردند که این بار «مایکل بی. جوردن» سیاهپوست در نقش «نئو» ظاهر می‌شود، اما «لیلی واچوفکسی» در کنفرانس مطبوعاتی «انجمن منتقدین تلویزیونی» بازگشت خود را تکذیب کرد. او که در حال حاضر سریالی تحت عنوان «کار در حال پیشرفت» (Work in Progress) برای شبکه‌ی شوتایم می‌سازد، تأکید کرد که برای تولید قسمت جدیدی برای «ماتریکس» وقت ندارد.

«توبی امریک» مدیر استودیوی برادران وارنر هنگام تأیید تولید «ماتریکس ۴» گفت: «ما از اینکه بار دیگر با لانا به دنیای «ماتریکس» وارد می‌شویم بسیار هیجان‌زده‌ایم. لانا فیلمسازی خلاق با ایده‌هایی یکه و بدیع است و ما خوشحالیم که او فصل جدید دنیای «ماتریکس» را نوشته، کارگردانی و تولید می‌کند.»

علاوه بر ریوز، همبازی او «کری آن ماس» نیز برای بازی در نقش «ترینیتی» به چندگانه بازخواهد گشت. این دو بازیگر در هر سه قسمت قبلی «ماتریکس» با نویسندگی و کارگردانی «خواهران واچوفسکی» نقش‌آفرینی کرده‌اند. لانا از آن پس سریال «سنس ۸» (Sense 8) را برای نت‌فلیکس ساخت. «ماتریکس ۴» اولین پروژه‌ی سینمایی لانا پس از «صعود ژوپیتر» (Jupiter Ascending) در سال ۲۰۱۵ خواهد بود.

ریوز در حالی به «ماتریکس ۴» اضافه شده که دوران رنسانس خود را در هالیوود سپری می‌کند. چندگانه‌ی «جان ویک» او را بار دیگر به ژانر فیلم‌های اکشن بازگرداند، درحالی که امسال در قسمت چهارم انیمیشن «داستان اسباب بازی ۴» هم صداپیشگی کرد. فیلمبرداری «ماتریکس» چهارم از اوایل سال ۲۰۲۰ آغاز می‌شود.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۱۰ مهر ۱۳۹۸ ۰۲:۴۳

البته برادران واچوفسکی که الان شدن خواهران واچوفسکی

نمایش اسپویل