news-background
news-background

«کوبی برایانت» بسکتبالیست برنده اسکار در سانحه سقوط بالگرد کشته شد

«کوبی برایانت» بازیکن بسکتبال تیم لس آنجلس لیکرز و تهیه‌کننده‌ی برنده‌ی اسکار در کالاباساس کالیفرنیا بر اثر سقوط بالگرد در سن ۴۱ سالگی کشته شد. مقامات کالیفرنیا مرگ ۵ نفر را تأیید کرده‌اند اما ونسا، همسر برایانت در میان مسافرین حضور نداشت.

این سانحه در فاصله‌ی ۴۸ کیلومتری شمال غربی لس آنجلس به وقوع پیوسته است. «اداره‌ی هوانوردی فدرال» آمریکا بالگرد را سیکروسکی اس-۷۶ شناسایی کرده که برایانت آن را خریداری کرده بود. علت سقوط هنوز نامشخص است.

برایانت سال‌ها بود که از بالگرد برای سفر به سراسر کالیفرنیا استفاده می‌کرد. او در سال ۲۰۰۱ با ونسا ازدواج کرد و صاحب چهار دختر به نام‌های جیانا، ناتالیا، بیانکا و کاپری شد. «لبران جیمز» اخیراً از رکورد ۳۳۶۴۳ امتیاز برایانت در مسابقات ان‌بی‌ای گذر کرده است. جیمز در حال حاضر پس از «کارل مالون» با ۳۶۹۲۸ و «کریم عبدالجبار» با ۳۸۳۸۷ امتیاز در رده‌ی سوم قرار دارد. برایانت ۲۰ سال برای لیکرز بازی کرد و در ۱۳۴۶ بازی خود به صورت میانگین ۲۵ امتیاز، ۵.۲ ریباند و ۴.۷ پاس گل داد و در ۱۸ بازی «آل-استار» ظاهر شد.

«کوبی برایانت» آگست سال ۱۹۷۸ در فیلادلفیا متولد شد و در سال ۲۰۱۶ با بسکتبال وداع کرد. او در آخرین بازی خود در مسابقات ان‌بی‌ای ۶۰ امتیاز کسب کرد. او در سال ۲۰۱۸ برای فیلم انیمیشن کوتاهی به نام «بسکتبال عزیز» (Dear Basketball) که براساس سروده‌های او در مورد بسکتال ساخته شده بود برنده‌ی اسکار شد. برایانت اولین آفریقایی تبار که در بخش بهترین انیمیشن کوتاه اسکار را به خانه می‌برد و اولین ورزشکار حرفه‌ای بازنشسته‌ای بود که در هر بخشی این جایزه را کسب می‌کرد.

«ترور نوآح» مجری «شوی روزانه»، «اکتاویا اسپنسر» بازیگر برنده‌ی اسکار، «ریز ویترسپون»، «کلی کلارکسون» و بسیاری دیگر از سلبریتی‌ها در صفحات خود در شبکه‌های اجتماعی به درگذشت برایانت واکنش نشان دادند و برای او طلب آمرزش کردند.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۷ بهمن ۱۳۹۸ ۱۹:۰۸

خبر شوکه کننده ای بود خدا رحمتش کنه

نمایش اسپویل
۷ بهمن ۱۳۹۸ ۱۵:۰۹

اسم انیمشن کوتاه که برایانت بصورتی توش بوده چیه؟

نمایش اسپویل
۷ بهمن ۱۳۹۸ ۱۵:۱۹

ممنون از سرعت عمل .

نمایش اسپویل
۷ بهمن ۱۳۹۸ ۱۵:۱۶

«بسکتبال عزیز» لینک به متن اضافه شد.

نمایش اسپویل
۷ بهمن ۱۳۹۸ ۱۱:۵۰

خدا رحمتش کنه با این فرد طرفدار لیکرز شدم

نمایش اسپویل
۷ بهمن ۱۳۹۸ ۰۷:۳۸

خدا بیامزتش

نمایش اسپویل