news-background
news-background

«کوئنتین تارانتینو»: هنوز با «اوما تورمن» در مورد Kill Bill 3 حرف می‌زنم؛ Star Trek مثل Pulp Fiction در فضا است

هواداران «بیل را بکش» همچنان باید به بازگشت «عروس» به سینما امیدوار باشند.

پروژه‌ی «بیل را بکش ۳» (Kill Bill Vol. 3) همچنان زنده است. «کوئنتین تارانتینو» به‌تازگی در مصاحبه با پادکست MTV تأیید کرده است که همچنان در مورد ادامه‌ی این چندگانه‌ی رزمی با «اوما تورمن» بازیگر نقش اول فیلم صحبت می‌کند. «بیل را بکش ‍۱» در اکتبر سال ۲۰۰۳ اکران شد و دنباله‌ی آن «بیل را بکش ۲» بلافاصله پس از آن در آپریل ۲۰۰۴. تارانتینو بارها به تمایلش برای تولید ادامه‌ی چندگانه گریزهایی زده و از احتمال قسمت سومی سخن گفته است که بر نسخه‌ی بزرگسال دختر «ورنیتا گرین» و انتقام او تمرکز کند.

تارانتینو می‌گوید: «راستش را بخواهید من و اوما اخیراً در موردش صحبت کردیم. پیش از آن هم در موردش فکر کرده‌ بودم. ما همین هفته‌ی گذشته در این باره حرف زدیم. اگر قرار باشد پروژه‌ای از دل دیگر فیلم‌هایم بیرون آید، «بیل را بکش ۳» خواهد بود.»

بزرگترین مانع برای تولید قسمت سوم «بیل را بکش» برنامه‌های تارانتینو برای بازنشستگی پس از ساخته شدن دهمین فیلمش است. «روزی روزگاری در هالیوود» (Once Upon a Time in Hollywood) این کارگردان، نهمین فیلم بلند کارنامه‌ی او خواهد بود و این یعنی او تنها به خود اجازه‌ی ساختن یک فیلم دیگر را می‌دهد. تارانتینو اوایل ماه جولای در مصاحبه با مجله‌ی GQ استرالیا به هواداران یادرآور شده بود که تصمیمش جدی است: «احساس می‌کنم در مورد تولید فیلم‌های بلند سینمایی به آخر راه رسیده‌ام. خودم را در جایگاه نوشتن کتاب‌های سینمایی و نمایشنامه می‌بینم، بنابراین همچنان خلاق خواهم بود. فقط فکر می‌کنم که در مورد ساخت فیلم هرآنچه باید را انجام داده‌ام.»

تارانتینو فیلم «پیشتازان فضا» (Star Trek) با درجه‌ی سنی بزرگسال را هم در دست ساخت دارد، فیلمی که احتمالاً کارگردانی‌اش را برعهده می‌گیرد. فیلمساز در مصاحبه با «سینمابلند» گفته بود که «پیشتازان فضا» ممکن است آخرین فیلم بلندش باشد. اکنون به نظر می‌رسد که او باید در مورد دهمین فیلمش تصمیمی اتخاذ کند: یا فیلم «پیشتازان فضا» را کارگردانی کند، یا «بیل را بکش ۳» را، یا شاید پروژه‌ای به کلی متفاوت.

فیلم‌های «بیل را بکش» که تحسین منتقدین را هم به دنبال داشت در سراسر دنیا ۱۵۰ میلیون دلار فروخت. قسمت اول فیلم با قتل ورنتیا توسط شخصیت تورمن آغاز می‌شود، بنابراین با ساخته شدن دنباله‌ی دیگری برای چندگانه حلقه کامل می‌شود. «آماندا استنبرگ» از حالا برای بازی در نقش دختر گرین ابراز تمایل کرده است.

تارانتینو هفته‌ی گذشته گفته بود «پیشتازان فضا»ی مثل این است که «قصه‌ی عامه‌پسند» (Pulp Fiction) در فضا ساخته شود. او می‌گوید: ««سایمون پگ» مرا به ستوه آورد. او به گونه‌ای اظهار نظر می‌کند که گویی همه‌چیز را می‌داند. در مصاحبه‌ای گفته است: «[پیشتازان فضا] مثل این نیست که «قصه‌‌ی عامه‌پسند» در فضا ساخته شده باشد.» چرا هست! اگر من این فیلم را بسازم دقیقاً همین خواهد بود.» او سپس تأکید می‌کند که به فیلمنامه‌ی «مارک ال. اسمیت» (The Revenant) ایمان دارد: «این جنبه‌ی شباهتش به «قصه‌ی عامه‌پسند» را که با خواندن فیلمنامه حس کردم، هرگز در دیگر فیلم‌های علمی تخیلی نخوانده بودم.»

در این مصاحبه تارانتینو موفقیت «ددپول» در تغییر لحن را یادآور می‌شود: «اگر نه فیلم مرا دیده باشید، می‌دانید که روش من فیلمسازی با رده‌ی سنی بزرگسال است و بدون محدودیت‌های خاص است. بنابراین این مسئله اساسی است. فکر می‌کنم اگر می‌گفتم قرار است فیلمی با درجه‌ی سنی PG بسازم و داستان را دقیقاً در دنیای فیلم روایت می‌کنم، بیشتر بحث‌برانگیز می‌شد. من از این فیلم‌ها نمی‌سازم. چه انتظاری از من لعنتی دارید؟ حتی آن اپیزود سریال CSI را هم با [چنین محدودیت‌هایی] نساختم. مسئله این است که وقتی با جی‌جی [ایبرامز] در مورد فیلم صحبت کردم، تا این حد در رویش توقف نکردیم. ما نگران اینجور چیزها نیستیم. جی‌جی گفت: «من از ایده‌ی تو خوشم آمده زیرا فکر می‌کنم «پیشتازان فضا» به هر مسیری که بخواهیم می‌تواند هدایت شود.»... «ددپول»‌ نشان داد که می‌شود چنین چیزهایی را تغییر داد، به روش‌هایی دیگر انجامش داد. بنابراین حتی پیش از آنکه جی‌جی ایده‌ی مرا بداند احساس می‌کرد که اگر من بخواهم فیلمی با درجه‌ی سنی بزرگسال بسازم اشکالی ندارد. اگر بخواهم «این گروه خشن» (The Wild Bunch) دیگری در فضا بسازم اشکالی ندارد.»

تارانتینو اغلب به بدرفتاری با زنان در فیلم‌هایش متهم شده، از «کری واشینگتن» در «جانگوی آزاد» گرفته تا «جنیفر جیسون لی» در «هشت نفرت‌انگیز». فیلم «روزی روزگاری در هالیوود» اولین فیلمی است که پس از مصاحبه‌ی جنجالی «اوما تورمن» در فوریه سال ۲۰۱۸ ساخته می‌شود. تورمن در مصاحبه با نیویورک تایمز گفته بود در حین فیلمبرداری یکی از صحنه‌های «بیل را بکش» نزدیک بود در یک سانحه‌ی رانندگی کشته شود. تارانتینو در آن صحنه اصرار کرده بود تورمن پشت فرمان قرار بگیرد. جاده‌ی محل فیلمبرداری آنگونه که کارگردان وعده کرده بود صاف و مستقیم نبود و تورمن کنترل خودرو را از دست می‌دهد و تصادف می‌کند و گردن و زانوهایش صدمه می‌بیند.

«مارگو رابی» بازیگر نامزد اسکار که نقش «شارون تیت» را در «روزی روزگاری در هالیوود» تارانتینو ایفا کرده در مصاحبه با مجله «ووگ» می‌گوید در مورد همکاری با تارانتینو تردیدی به خود راه نداده است. رابی چنان شیفته‌ی تارانتینو است که به فاصله‌ی کوتاهی پس از پایان فیلمبرداری «من، تانیا» نامه‌ای به فیلمساز می‌نویسد و می‌گوید: «فیلم‌های شما را ستایش می‌کنم، و بسیار دوست دارم به شکلی با شما همکاری کنم. به هر شکلی.» تارانتینو نامه‌ را در حالی دریافت می‌کند که فیلمنامه‌ی «روزی روزگاری در هالیوود» را به تازگی به اتمام رسانده بود.

رابی می‌گوید: «کوئنتین به من گفت: «در هیچ فیلمی به اندازه‌ی این فیلم به تو خوش نمی‌گذرد.» راست می‌گفت. بهترین لحظات زندگی‌ام را تجربه کردم. بعضی از جنبه‌های هالیوود در سال‌های دور واقعاً شگفت‌انگیز و مهم‌اند و باید یادآوری شوند.»

«لو تمپل» یکی از بازیگران «روزی روزگاری در هالیوود» در مصاحبه‌ای فاش کرده است که «جک نیکلسون» هم در فیلم نقشی برعهده دارد. آخرین نقش ستاره‌ی فیلم «دیوانه از قفس پرید» به سال ۲۰۱۰ و بازی در کنار «ریز ویترسپون»، «پال راد» و «اوون ویلسون» در فیلم «از کجا می‌دانی» (How Do You Know) بازمی‌گردد. این بازیگر ۸۲ ساله قرار بود در بازسازی فیلم «تونی اردمان» ظاهر شود اما تابستان گذشته از پروژه جدا شد.

فیلم «روزی روزگاری در هالیوود»‌ تارانتینو با بازی «برد پیت»، «مارگو رابی»، «لئوناردو دی‌کاپریو»‌ ستارگان بسیار دیگر ۲۶ جولای در آمریکا روی پرده می‌رود.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۱ مرداد ۱۳۹۸ ۲۳:۱۹

یعنی اگه اگه استار ترک ساخته تارانتینو رو ببینم دیگه هیچی از زندگی نمیخوام. بزرگترین اتفاق ممکن هست??

نمایش اسپویل
۱ مرداد ۱۳۹۸ ۲۰:۰۸

تارانتینو از یه طرف اعلام می‌کنه میخوام بازنشست شم و نهایتا یه فیلم دیگه می‌سازم، بعد یهو میاد میگه میخوام استارترک بسازم، میخوام یه مینی سریال بسازم، میخوام کیل بیل 3 بسازم. نمیدونم چرا حرف خودشو جدی می‌گیره که حتما باید 10 تا فیلم یا کمتر بسازه. خب برادر اگه اینقدر مشتاق ساخت فیلمی بساز! کسی جلوتو نگرفته که، حالا یه حرفی چند سال پیش زدی.

نمایش اسپویل
۱ مرداد ۱۳۹۸ ۱۷:۳۳

Kill Bill 3 ؟! مسخره است، آخه بیل که کُشته شد! Star Trek و تارانتینو؟! مسخره است، آخه تارانتینو تاحالا تو کارنامه اش فیلم تخیلی فضایی نداره که بخواد کارگردانی این فیلمو انجام بده.

نمایش اسپویل