news-background
news-background

«کوئنتین تارانتینو» مصاحبه قدیمی خود در ۲۰ سالگی را منتشر کرد

تارانتینو در سال ۱۹۸۲ با «جان میلیوس» نویسنده‌ی «اینک آخرالزمان» گفتگو می‌کند.

وبسایت «نیو بورلی سینما» به خاطر انتشار نقدهای «کوئنتین تارانتینو» شناخته می‌شود، اما کارگردان «روزی روزگاری در هالیوود» (دانلود فیلم Once Upon a Time in Hollywood با لینک مستقیم) و «قصه‌ی عامه‌پسند» (Pulp Fiction) به تازگی مصاحبه‌ی قدیمی خود در سال ۱۹۸۲ را با «جان میلیوس» نویسنده و کارگردان منتشر کرده است. تارانتینو در آن زمان ۲۰ سال بیشتر نداشت و هنوز ۱۰ سال تا «سگ‌های انباری» (Reservoir Dogs) اولین فیلم بلندش در مقام کارگردان فاصله داشت. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

تارانتینو در مقدمه‌ی این مصاحبه می‌نویسد: «این مصاحبه با «جان میلیوس» نویسنده و کارگردان وقتی انجام شد که من بیست ساله بود (و کاملاً مشخص است). «کنان بربر» (Conan the Barbarian) آخرین فیلمی که او کارگردانی کرده بود. با منشی او تماس گرفتم و به او گفتم که در حال نگارش یک کتاب هستم، و او ترتیب مصاحبه‌ی من با او را داد. برای مصاحبا با کارگردان دو بار ملاقات کردم. دفعه‌ی اول در دفترش در پارامونت بود. مرتبه‌ی دوم در محل فیلمبرداری فیلم «شجاعت غیرمعمول» (Uncommon Valor) که تهیه‌کنندگی‌ آن را برعهده داشت. او به من گفت برای نقش اول فیلم «جین هکمن» را نمی‌خواسته، «جیز آرنس» را می‌خواسته! بعد با «جان بزرگ» رفیق شدم. در ابتدای سال ۱۹۹۵، پیش از برگزاری مراسم اسکار، با «جان میلیوس»، «استیون اسپیلبرگ» و «رابرت زمه‌کیس» به شکار اردک رفتیم. من و جان تمام روز را در کمین‌گاه نشستیم و از فلاسک ویسکی می‌نوشیدیم و در مورد سینما و تیراندازی به اردک‌ها حرف می‌زدیم. این تنها بخشی از مصاحبه است. در آینده بخش‌های بیشتری را روی کاغذ می‌آورم.»

میلیوس کارش را با بازنویس پیش‌نویس فیلمنامه‌ی «هری کثیف» (Dirty Harry) «کلینت ایستوود» آغاز کرد اما نام او به عنوان نویسنده ذکر نشده است. او برای مشارکت در نویسندگی «اینک آخرالزمان» (Apocalypse Now) به کارگردانی «فرانسیس فورد کاپولا» نامزد اسکار شد و سپس «کنان بربر» و «سپیده‌دم سرخ» (Red Dawn) را کارگردانی کرد. آثار تلویزیونی این فیلمساز نیز شامل درام تاریخی «رم» (Roma) می‌شود. میلیوس از سال ۱۹۹۱ و فیلم «پرنده‌ی متجاوز» (Flight if the Intruder) که اثری جنگی با بازی «ویلم دافو»، «برد جانسون» و «دنی گلاور» بود فیلم بلندی را کارگردانی نکرده ‌است.

در ابتدای مصاحبه تارانتینو به میلیوس می‌گوید که فیلمنامه‌ی «زندی و سرگذشت قاضی روی بین» (The Life and Times of Judge Roy Bean) بهترین فیلمنامه‌ای است که او تا کنون خوانده است. میلیوس پاسخ می‌دهد: «خدای من، متشکرم. من هم آن را بسیار دوست دارم. امیدوارم که فیلمنامه‌های مرا بخوانی. فیلمنامه بسیار بهتر از خود فیلم است.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید