news-background
news-background

کن ۲۰۱۹: «سیلوستر استالونه» در کن از «رمبو ۵» و ایده‌های خود برای «راکی» و «کبرا» می‌گوید

جشنواره‌ی فیلم کن روز جمعه گذشته تماماً به «سیلوستر استالونه» اختصاص یافت و دوران حرفه‌ای ۴۳ ساله‌ این مرد تجلیل شد. این فیلمساز و بازیگر که سه بار نامزد دریافت اسکار شده در کن مسترکلاسی برگزار و تریلر «رمبو ۵» را به همراه بازسازی 4K «اولین خون» رونمایی کرد.

استالونه شب گذشته در کن به هنگام ورود به سالن با تشویق ایستاده حضار روبرو شد. اگرچه این «قرار ملاقات با استالونه» بیشتر دوران حرفه‌ای او را پوشش می‌داد، اما فرصتی دست داد تا در مورد «رمبو ۵: آخرین خون» (Rambo V: Last Blood) نیز که در تاریخ ۲ سپتامبر روی پرده می‌رود گفتگو کند. این بازیگر و کارگردان همیشه به مسائل سیاسی اظهار بی‌علاقگی کرده اما احساس می‌کرده است که شاید وقت آن رسیده در فیلمی مانند «رمبو» از کهنه سزبازان تجلیل کنند. رئیس جمهور وقت «رونالد ریگان» استالونه را پس از بازی در این فیلم به عنوان نماد یک فرد جمهوری‌خواه شناخت.

استالونه می‌گوید: «در هر فیلم، رمبو به خانه برنمی‌گردد، او به جنگل یا افغانستان می‌رود. در قسمت جدید، این بار به خانه بازمی‌گردد اما به گونه‌ای که گویی هرگز نرسیده است. او آنجاست، اما در واقع نیست. داستان پیرامون این مسئله بنا شده. به محض اینکه از در بیرون می‌رود بی‌اختیار می‌شود. دنیا اختیارش را به دست می‌گیرد. ما داستان را از اینجا پی می‌گیریم وقتی که طوفانی وحشتناک به وقوع پیوسته و او سعی می‌کند مردم را نجات دهد. سیلی ناگهانی روی می‌دهد. یک نفر دست به کار می‌شود و داوطلبانه به یاری مردم می‌شتابد. او هنوز با عذاب وجدان دست به گریبان است، چرا که می‌توانسته دوست خود را در جنگ ویتنام نجات دهد. نتیجه‌ی اختلال پس از آسیب روانی است. دوران سختی داشته. مزرعه‌ی زیبایی دارد اما در یک زیرزمین زندگی می‌کند. اینگونه با مسئله کنار می‌آید. چیزی مخفی در ویتنام وجود دارد. سرپرستی خانواده‌ای را در آنجا پذیرفته. زن خانه که ۷۰ ساله است نوه‌ای دارد. او پدرخوانده‌اش می‌شود.»

دختر پدر واقعی‌اش را در مکزیک پیدا می‌کند و عازم آن کشور می‌شود. استالونه می‌گوید: «اتفاقات ناگواری روی می‌دهد. در این فیلم انتقامی سخت را خواهیم دید. افراد زیادی آسیب می‌بینند.» استالونه اضافه می‌کند: «رمبو با تلخی‌هایی رویارو می‌شود که بیشتر مردم با آن کنار می‌آیند. راکی متفاوت است، او خوش‌بین‌تر است. فلسفه‌ی خوش‌بینی و بدبینی در این دو شخصیت گنجانده شده.» رمبوی جدید دیگر آن مرد عضلانی دهه‌ی ۱۹۸۰ نیست، اما زیرکی را جایگزین قدرت کرده. مسئله‌ی مهم برای استالونه این است که آیا تولید چنین فیلم‌های اکشنی با قهرمانان سالخورده ادامه می‌یابد یا نه.

استالونه در ادامه در پاسخ به پرسش یکی از حاضرین در مورد «کبرا» (Cobra) می‌گوید: «آن فیلم مثل این بود که به «بروس اسپرینگستین» اسلحه داده باشند. ترکیبی بود از راک اند رول و درام. باید دنباله‌ی دیگری برایش ساخته می‌شد زیرا شخصیت بسیار جذابی بود. به هدرش دادم. مسائل شخصی مانع شد. اما سعی خواهیم کرد که به عنوان یک سریال برای شبکه‌های استریمینگ بازسازی‌اش کنیم و «جوخه‌ی زامبی» را بازگردانیم. ایده‌ی بسیار خوبی است.»

استالونه همچنین تأکید می‌کند که برنامه‌ای برای ادامه‌ی «کرید» ندارد: «ایده‌ی بسیار جذابی برای «راکی» در سر دارم. او یک مهاجر غیرقانونی را در کشور پیدا می‌کند و مسئله به درازا می‌کشد. ...مثل شعبده‌بازی است که حقه‌ی دیگری در آستین ندارد. همه چیز را نشان داده اما چه چیزی می‌تواند تفاوت ایجاد کند؟ اینکه از کشور بیرونش کنند و در دنیای دیگری به سر ببرد.»

«سیلوستر استالونه» در ادامه از دوران حرفه‌ای خود می‌گوید و به عنوان کسی که از بازی در نقش‌های کوتاه در سال ۱۹۷۵ به کسب اسکار با بلاک‌باستری چون «راکی» رسیده اصول فلسفی خود را به اشتراک می‌گذارد: «زندگی به همین سرعت دگرگون می‌شود. ممکن است ۱۰۰ ایده‌ی بد و یک ایده‌ی خوب در ذهن داشته باشید. همین یک ایده‌ی خوب کافی است. شکست شما را باهوش‌تر می‌کند و گاهی اوقات موفقیت انسان را احمق‌تر.»

استالونه بین «کوچه‌ی بهشت» (Paradise Alley) اولین فیلم بلند خود در مقام کارگردان و «راکی ۲» تجربه‌ای کسب می‌کند که در موفقیت او نقشی کلیدی ایفا کرده است: «برای دیدن فیلم «کوچه‌ی بهشت» به سالن سینمایی در فیلادلفیا رفتم. چهار نفر به سالن آمده بودند. با خود گفتم: «وای خدای من، از این لحظه باید درس گرفت. باید از این سالن بیرون بروی و دنباله‌ی فیلمی را بسازی که برنده‌ی اسکار شده.»»

در اوایل جلسه استالونه می‌گوید هنوز از دو لاک‌پشت فیلم «راکی» که اکنون ۵۵ ساله‌اند نگه‌داری می‌کند: «به اندازه‌ی این صندلی‌اند. فکر می‌کنم باید یک راکی دیگر بسازیم و آن‌ها را هم نشان دهیم. همه مُردند به جز این لاک‌پشت‌ها، تنها دوستان من.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۴ خرداد ۱۳۹۸ ۱۹:۱۳

جداً چرا هیچوقت قسمت بعدی برای فیلم کبری ساخته نشد؟ واقعاً حیف بود از شخصیت کبری همین یه فیلم ساخته بشه.

نمایش اسپویل