news-background
news-background

کمپین ابتکاری 6 Degrees «کوین بیکن» برای مقابله با کرونا

«کوین بیکن» روشی جالب و مبتکرانه برای مقابله با ویروس کرونا و ماندن در خانه پیشنهاد کرده است. این بازیگر که طبق مفهوم «شش درجه‌ی کوین بیکن» به تمامی فیلمسازان و بازیگران متصل می‌شود، شب گذشته به شبکه‌های اجتماعی آمد تا نه تنها میلیون‌ها هوادارش را به ماندن در خانه تشویق کند، بلکه افرادی که علت در خانه ماندن‌شان در این دوران سخت هستند را به مشارکت در کمپین دعوت کنند.

او با انتشار ویدیویی در شبکه‌های اجتماعی گفت:‌ «سلام مردم. مرا که می‌شناسید؟ من عملاً تنها شش درجه از شما فاصله دارم.» او ادامه می‌دهد:‌ «در حال حاضر، مانند تمام مردم سراسر دنیا در خانه مانده‌ام، برای اینکه باعث حفظ جان سایرین می‌شود و تنها راه کاهش شیوع ویروس کرونا است. زیرا تماسی که شما با کسی برقرار می‌کنید، و او با فرد دیگری برقرار می‌کند، در نهایت ممکن است پدربزرگ یا همسر کسی را بیمار کند.»

بیکن می‌گوید: «هر یک از ما کسانی را داریم که ارزش دارد به خاطر او در خانه بمانیم.» او به همسر و همکار بازیگرش «کایرا سجویک» به عنوان دلیل ماندنش در خانه ارجاع می‌دهد. بیکن از هوادارنش می‌خواهد ویدیو یا عکس‌هایی مشابه با هشتگ #درخانه‌می‌مانم‌برای (#IStayHomeFor) بگیرند و شش نفر را در آن تگ کنند. بیکن نوشته است: «هرچه افراد بیشتری مشارکت کنند، بهتر است. ما همگی با درجات مختلف به هم مرتبطیم (باور کنید من می‌دانم!)»

تازه‌ترین اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

«شش درجه‌ی جدایی» نظریه‌ای است که ادعا می‌کند هر دو فرد روی زمین با شش واسطه یا کمتر به هم ارتباط پیدا می‌کنند. «شش درجه‌ی کوین بیکن» نیز نام یک بازی است که بر اساس این نظریه ساخته شده. کسانی که در این بازی شرکت می‌کنند باید کوتاه‌ترین مسیر را برای ارتباط یک نام هالیوودی به «کوین بیکن» پیدا کنند. برای مثال اگر «ایان‌ مک‌کلن» در نظر گرفته شود، او در فیلم «اکس-من: روزهای گذشته‌ آینده» (Days of Future Past) با «مایکل فاسبندر» و «جیمز مک‌آوی» همبازی بوده و این دو در «اکس-من کلاس اول» (First Class) با «کوین بیکن» همبازی بوده‌اند.

بیکن در سال ۱۹۹۴ در مصاحبه با مجله‌ی «پریمایر» گفته بود: «من با همه‌ی افرادی که در هالیوود فعالیت می‌کنند و یا کسانی که با آن‌ها در ارتباط بوده‌اند همکاری کرده‌ام.» پس از این مصاحبه در «گروه‌های خبری» که در آن زمان مانند تالارهای گفت‌وگو بودند این بحث مطرح شد که «کوین بیکن در مرکز دنیای سرگرمی» قرار دارد و سپس بازی «شش درجه‌ی کوین بیکن» توسط دانشجویان کالج آلبرایت ابداع شد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید