news-background
news-background

«کلی ماری ترن» بازیگر «جنگ ستارگان»: برای سلامت روانم شبکه‌های اجتماعی را ترک کردم

ترن اعتراف می‌کند که پس بازی در نقش «رز تیکو» در «جنگ ستارگان» و سر و کار داشتن با آزارهای فضای مجازی اشتیاق بازیگری خود را از دست داده.

 

«کلی ماری ترن» دوران بازیگری خود را با انیمیشن «رایا و آخرین اژدها» (Raya and the Last Dragon) دیزنی و تبدیل شدن به پرنسس بعدی استودیو ادامه داده اما به‌تازگی در مصاحبه با «هالیوود ریپورتر» از تجربه‌ی ناخوشایند «جنگ ستارگان» گفته است. او در فیلم «جنگ ستارگان: آخرین جدای» (Star Wars: The Last Jedi) به کارگردانی «رایان جانسون» نقش «رز تیکو» را بازی کرد اما از گزند واکنش‌های زننده‌ی نژادپرستانه و توهین‌آمیز بعضی از هواداران در امان نماند. ترن اولین زن آسیایی تباری بود که یکی از نقش‌های اصلی فیلم‌های «جنگ ستارگان» را بازی می‌کرد. او در «ظهور اسکای‌واکر» (Rise of Skywalker) نقش خود را تکرار کرد، با این حال لحظات اندکی مقابل دوربین ظاهر شد. ترن پس از آن فیلم حساب‌های خود در شبکه‌های اجتماعی را حذف کرد تا از شر آزارهای مجازی دور بماند. او حالا توضیح داده که این تجربه مانند «عاشق شدن در مقابل انظار عمومی و بعد جدایی شرم‌آور و وحشتناکی در مقابل انظار عمومی» بوده است.

ترن می‌گوید: «اگر کسی کار و تجربه‌ی من را درک نکند، وظیفه‌ی من نیست که افکار ضدزنانه یا نژادپرستانه یا هرآنچه که گفته شد را به آن‌ها ثابت کنم. شاید توان درک این مسئله را ندارند که انسان‌هایی از گونه‌های مختلف در این دنیا زندگی می‌کنند.»

ترن پس از حذف حساب‌هایش در شبکه‌های اجتماعی توجهات را به خود معطوف کرد. او توضیح می‌دهد: «چیزی که برای من در مورد کار در این صنعت جالب است این است که بعضی مسائل به‌شدت عمومی می‌شود، هرچند که نخواهی چنین شود، [مثل] توالی اتفاقاتی که پیش آمد و من برای حفظ سلامت روانم اینترنت را ترک کردم. اساساً فکر کردم: «وای، این برای سلامت روانم خوب نیست. واضح است که باید از این وضعیت دور شوم.»

ترن پس از بازی در «جنگ ستارگان» بازی در چند پروژه‌ی دیگر را رد کرد و سرانجام برای صداپیشگی در انیمیشن «رایا و آخرین اژدها» قرارداد بست: «احساس کردم که صدای ایجنت‌ها و تبلیغات‌چی‌ها و همه‌ی این افراد را می‌شنوم که به من می‌گویند چه بگویم و چه حسی داشته باشم. متوجه شدم که دیگر نمی‌توانم درک کنم که چه حسی باید داشته باشم. و به یاد نمی‌آوردم که چرا در این موقعیت قرار گرفته‌ام.»

ترن در پایان می‌گوید: «هر زمانی که این اتفاقات روی دهد، باید کرکره‌ی مغازه را بکشم و مدتی دور شوم و با دنیای واقعی سر و کار داشته باشم – کتاب و ژورنال بخوانم و به کوهنوردی بروم و به درختان نگاه کنم تا به یاد آورم که پیش از همه‌ی این اتفاقات، پیش از «جنگ ستارگان»، آتشی بود که درونم زبانه می‌کشید. و باید دوباره آن آتش را پیدا کنم.»

«رایا و آخرین اژدها» امروز جمعه ۵ مارس از دیزنی+ پخش شده است.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید