news-background
news-background

«کلوئی ژائو» از همکاری با تدوین‌گر There Will Be Blood برای فیلم ابرقهرمانی Eternals مارول می‌گوید

تدوین‌گر نامزد اسکار «خون به پا خواهد شد» و «رشته خیال» برای اولین بار فیلمی از «دنیای سینمایی مارول» را تدوین کرده است.

 

«کلوئی ژائو» در مقام تهیه‌کننده، کارگردان، نویسنده و تدوین‌گر، امسال برای «سرزمین خانه‌به‌دوشان» نامزد چهار اسکار بود و در بخش‌های بهترین کارگردانی و بهترین فیلم این جایزه را به خانه برد. این فیلمساز به‌تازگی در مصاحبه با «ورایتی» تأیید کرده است که برای فیلم «جاودانان» (Eternals) در «دنیای سینمایی مارول» تدوین‌گر نخواهد بود و با «دیلن تیچنر» و «کرگ وود» همکاری کرده است.

ژائو در پاسخ به این پرسش که آیا «جاودانان» را مانند فیلم‌های قبلی‌اش تدوین کرده یا نه می‌گوید: «نه. با دو تدوین‌گر فوق‌العاده همکاری می‌کنم، وود و تیچنر. و آن‌ها چیزهای زیادی به من آموختند. بسیار صبور بودند چون می‌دانند اولین بار است که من به این شکل با تدوین‌گری همکاری می‌کنم. بسیار به من کمک کردند زبانی برای ارتباط برقرار کردن با آن‌ها پیدا کنم به شکلی که هرگز تا این وسعت تجربه نکرده بودم.»

ژائو می‌گوید مراحل پایانی تدوین «جاودانان» در حال سپری شدن است و اضافه می‌کند:‌ «درست مثل مجسمه‌سازی، هیچ‌وقت تمایل ندارید که تدوین به پایان برسد. دوست دارید تا زمانی که به شما بگویند کافی است ادامه دهید.»

«دیلن تیچنر» نامی است که برای سینه‌فیل‌ها یادآور فیم‌های «پل توماس اندرسون»، «وس اندرسون» (The Royal Tenenbaums)، «ام نایت شیامالان» (Unbreakable)، «کاترین بیگلو» (Zero Dark Thirty)، و «اندرو دامینیک» (Jesse James) است. تیچنر با دستیاری تدوین فیلم «بازیگر» (The Player) «رابرت آلمتن» آغاز کرد و سپس در فیلم‌هایی چون «شب‌های عیاشی» (Boogie Nights)، «خون به پا خواهد شد» (There Will Be Blood) و «رشته خیال» (Phantom Thread) با «پل توماس اندرسون» همکار شد. این تدوین‌گر برای «خون به پا خواهد شد» و «سی دقیقه نیمه‌شب» به کارگردانی بیگلو نامزد اسکار بود.

«کرگ وود» دیگر تدوین‌گر «جاودانان» است که سابقه همکاری با «جیمز گان» را در «نگهبانان کهکشان» (Guardians of the Galaxy) و قسمت دوم آن را دارد. وود در سه قسمت اول چندگانه «دزدان دریایی کارائیب» (Pirates of the Caribbean) نیز به عنوان تدوین‌گر مشارکت کرده است.

در این مصاحبه «کوین فایگی» مدیر استودیوهای مارول به «ورایتی» می‌گوید چگونه ژائو رویکرد مارول به پروژه‌ها را تغییر داده است: «خوب، با یک شوخی توضیح می‌دهم و می‌دانم که شما این بخش آن را می‌دانید: او ابتدا قرار بود «جاودانان» را تمام کند و پس از آن «سرزمین خانه‌به‌دوشان» را بسازد. اما به دلیل تعطیلی‌های ناشی از ویروس کرونا، او تصمیم گرفت که لپ‌تاپش را بردارد و این فیلم کوچک را تمام کند! بنابراین بله، شوخی من این است: اجازه دهید فیلمساز اول پروژه مورد علاقه‌اش را تمام کند وقتی که پروژه عظیم ابرقهرمانی شما متوقف شده، و بعد ناگهان می‌بینید که او می‌رود و در مراسم اسکار تاریخ‌سازی می‌کند. بزنیم به تخته.»

فایگی اضافه می‌کند: «وقتی فیلمسازانی با نگاه منحصر به فرد داشته باشید، صرف نظر از مقیاس فیلم‌هایی که در گذشته ساخته‌اند، باید آن‌ها را توانمند ساخت و هنرمندان و کارشناسانی درخشان در اختیارشان گذاشت تا پدیده‌ای تماشایی خلق کنند و تصاویری بیافرینند که فیلم‌های مارول محتاجشان است، شما را به جاهایی می‌برند که هرگز نرفته‌اید.»

 

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید