news-background
news-background

انزجار «کریس راک» از فیلم‌های «حقوق شهروندی»: «این فیلم‌ها تبعیض نژادی را اصلاح‌پذیر نشان می‌دهند»

راک در مصاحبه‌ی اخیرش می‌گوید: «این مسئله کثیف‌تر از آن چیزی است که تاکنون فیلم‌ها نشان داده‌اند.

 

«کریس راک» از فیلم‌های «حقوق شهروندی» انتقاد کرد. بازیگر سریال «فارگو» (دانلود سریال Fargo با لینک مستقیم) به‌تازگی در مصاحبه با پادکست «هو آی فیل» به فیلم‌هایی که با مضمون «حقوق شهروندی» سر و کار دارند تاخته و می‌گوید مشکل اغلب این فیلم‌ها این است که باعث می‌شوند «تبعیض نژادی بسیار اصلاح‌پذیر» به نظر برسد. راک می‌گوید ماجراهایی که مادرش در مورد دوران «جنبش حقوق شهروندی» برایش نقل کرده موجب شده به این باور برسد که این فیلم‌ها اگر می‌خواهند دقیق عمل کنند باید «کثیف‌تر» باشند. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

راک می‌گوید: «از تمام فیلم‌هایی که در مورد «حقوق شهروندی» ساخته شده‌اند بیزارم. اشتباه برداشت نکنید، از تلاشی که صورت گرفته حمایت می‌کنم و این فیلم‌ها باید وجود داشته باشند. مشکل این است که آن‌ها فقط انتهای اتوبوس [که برای سیاه‌پوستان در نظر گرفته می‌شد] و [آزار رساندن به سیاهان در] پیشخوان‌های صرف ناهار را نشان می‌دهند. در واقع تبعیض نژادی را بسیار اصلاح‌پذیر می‌نمایانند. به این مسئله ورود نمی‌کنند که در دهه‌های ۴۰ و ۵۰ روابط چقدر غیرعادی بودند، مردان سفید ممکن بود ناگهان وارد خانه شوند و غذاهای شما را بردارند و ببرند... رابطه‌ای غارتگرانه است. فکر می‌کنید وقتی فرصت تجاوز ایجاد می‌شد، [مردان سفید] به زنان سفید تجاوز می‌کردند؟ نه. آن‌ها می‌رفتند به زنانی تجاوز می‌کردند که باعث نشود به زندان بیفتند.»

راک اضافه می‌کند: «این مسئله به‌شدت کثیف‌تر از هر چیزی است که تاکنون در فیلم‌ها نمایانده شده. مادرم پیش‌تر مجبور بوده دندانش را پیش دامپزشک بکشد چون اجازه نداشته به دندان‌پزشکی برود. هیچ فیلمی چنین مسائلی را نشان نمی‌دهد.» راک نامی از فیلمی نمی‌برد اما معتقد است که چنین فیلم‌هایی سبب می‌شوند «تبعیض نژادی بسیار اصلاح‌پذیر» به نظر برسد. فیلم «کتاب سبز» (دانلود فیلم Green Book با لینک مستقیم) که برنده‌ی اسکار بهترین فیلم شد با همین انتقادات مواجه بود.

علاوه بر «فارگو»، راک در ریبوت «اره» (Saw) تحت عنوان «اسپایرال»‌ (Spiral) بازی کرده است. این فیلم ترسناک قرار بود در ماه می سال ۲۰۲۰ عرضه شود اما پاندمی ویروس کرونا اکران آن را با یک سال تأخیر مواجه کرده است. راک در این فیلم مقابل «ساموئل ال. جکسون» قرار گرفته. فصل چهارم سریال «فارگو» یکشنبه‌شب‌ها از شبکه‌ی FX روی ایر می‌رود.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید