news-background
news-background

واکنش «کریس اوانز» و ‌«کمیل نانجیانی» به اظهارات نژادپرستانه «دونالد ترامپ»

ستاره‌ی «انتقام‌جویان: آخر بازی» از اظهارات اخیر رئیس جمهور آمریکا استفاده کرد تا حامیان او را برانگیزاند.

به دنبال توئیت جنجالی «دونالد ترامپ» در مورد نمایندگان زن حزب دموکرات که به اعتقاد او خودشان از کشورهای فاسد و در حال سقوط به آمریکا آمده‌اند و حق ندارند از نحوه‌ی اداره‌ی ایالات متحده دم بزنند و باید به همان کشورها بازگردند، «کریس اوانز» برچسب نژادپرست به رئیس جمهور آمریکا زد. حتی «دیلی بیست»‌ مقاله‌ای تحت این عنوان نوشت که «ترامپ نژادپرست است. اگر باز هم از او حمایت کنید، شما هم نژادپرستید.»

اوانز خطاب به ۱۲ میلیون هوادارش در توئیتر نوشت: «این نژادپرستانه است. بدتر از نژادپرستی و کینه‌توزی این است که با بی‌ملاحظگی از کینه و نژادپرستی در جهت فعال‌سازی باورتان به تلاشی رام‌نشدنی، به شکل دردآوری سطحی، و به طرز درهم‌شکننده‌ای یک طرفه، برای فرونشاندن تنها تعهد حقیقی خود استفاده کنید: تغذیه‌ی نفس سیری‌ناپذیرتان.»

اوانز مدت‌هاست از شبکه‌های اجتماعی به منظور انتقاد از ترامپ استفاده می‌کند و به مسائل مختلف سیاسی وارد می‌شود. توئیت او در ژوئن گذشته به خاطر انتقاد از یک سازمان ضد-همجنسگرایی که قصد برگزاری تجمع در زادگاهش بوستون را داشت جنجالی شده بود.

او اخیراً در فیلم «انتقام‌جویان: آخر بازی» در نقش «کاپیتان آمریکا/استیو راجرز» دیده شده. این فیلم تنها ۸ میلیون دلار تا شکستن رکورد «آواتار» به کارگردانی «جیمز کامرون»‌ و تبدیل شدن به پرفروش‌ترین فیلم تاریخ در سراسر دنیا فاصله دارد. اوانز به زودی فیلم «شمشیرهای از رو بسته» (Knives Out) آخرین ساخته‌ی «رایان جانسون» را روی پرده دارد. لاینزگیت این فیلم معمایی را ۲۷ نوامبر آینده اکران می‌کند.

یکی دیگر از بازیگران شناخته‌شده‌ای که به اظهارات توهین‌آمیز ترامپ واکنش نشان داد، «کمیل نانجیانی» کمدین آسیایی تبار آمریکایی بود. او در صفحه‌ی توئیتر خود نوشت: «جمله‌ی «به کشور خودت برگرد» را بارها شنیده‌ام. آخرین بار یک ماه و نیم قبل در لس آنجلس بود. هر بار احساساتم را جریحه‌دار می‌کند.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۲۶ تیر ۱۳۹۸ ۲۱:۱۴

دقیقا کجای حرفش نژاد پرستانه بوده ؟!؟!؟! گفت اگه امریکا رو دوست ندارید میتونید برید کشور خودتون

نمایش اسپویل
۲۶ تیر ۱۳۹۸ ۱۰:۵۰

حتی قبل از این که ترامپ این حرفو بزنه هم ترامپ رو میگفتن نژاد پرست حالا براش دلایل و تکه کلام های دیگه میاوردن و هدف هم این بوده که بگن هرکی حمایت بکنه از ترامپ نژاد پرسته و یجورایی این راه رو باز بزارن برای مردم که به حامیان ترامپ توی کوچه خیابون گیر بدن و اذیتشون کنن به اسم حقوق بشر به نظر من این بازی به نفع ترامپ تموم میشه چون اولاً کلیپایی که بین مردم دست به دست میشه از توهین و حمله به حامیان ترامپ خیلی آزار دهنده هست و دوماً صحبتایی که ترامپ میکنه نژاد پرستانه برای خیلیا نیست مثلاً توی همین مورد ترامپ نگفته "باید برن" گفته اگه خیلی آمریکا به نظرشون کشور بدیه و انقدر که میگن مردم بدی داره خوب "میتونن برن" این مثل حرف خیلی از آدما توی سراسر دنیاس که ملی گرا هستن میگن ما کشورمون رو دوست داریم شما دوست ندارید میتونید برید یک کشوری که به نظرتون بهتره، این با توجه به اینه که اون نماینده ها مشخصاً از سفید پوست ها و ملی گراها خوششون نمیاد و طبیعیه که بهشون این حرف رو بزنن اون افراد و ربطی به رنگ پوست یا جایی که ازش اومدن لزوماً نداره پس این حرفاً لزوماً ازش نمیشه یک برداشت نژاد پرستانه کرد و کسایی که طرفدار ترامپ هستند رو قانع نمیکنه، ولی خوب به افرادی که از اونطرف افراطین این جواز رو میده که به طرفدارای ترامپ بگن نژاد پرست و بهشون حمله کنن که اصلاً چیز خوبی نیست

نمایش اسپویل