news-background
news-background

کریستوفر نولان: هر یک از فیلم‌های سه‌گانه شوالیه تاریکی متعلق به یک ژانر است

کریستوفر نولان، در گفتگویی اعلام کرده که هر یک از فیلم های سه‌گانه شوالیه تاریکی، متعلق به یک ژانر است. موفقیت نولان در کسب و کار سینما در سال 2000 با فیلمی روانشناسانه به نام «Memento» که سبکی جنایی و هیجان‌انگیز داشت آغاز شد، و باعث شد این کارگردان نامزد دریافت جایزه اسکار برای ساخت فیلم های بتمن بیشتر بر روی خود حساب کند.

همه چیز از سال 2005 با فیلم «Batman Begins» آغاز شد، که در این فیلم کریستین بیل در نقش بروس وین در مقابل لیام نیسون در نقش رأس‌الغول به ایفای نقش پرداختند. کریستوفر نولان دنبالهٔ فیلم «Batman Begins» را در سال 2008 با نام «The Dark Knight» ساخت، که در آن هیت لجر نقش جوکر را بر عهده داشت، و جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را برای این نقش دریافت کرد. سومین و آخرین قسمت سه‌گانهٔ کریستوفر نولان در سال 2012 با نام «The Dark Knight Rises» ساخته شد، و در آن بتمن با دشمن جدیدی به نام بین با بازی تام هاردی رو به رو می شود. همچنین آن هاتاوی در نقش سلینا کایل یا زن گربه‌ای به عنوان همکار و دوست مرموز بتمن در این فیلم حضور دارد. و به نظر می رسد، که هر کدام از این فیلم ها اساساً برای نولان متفاوت هستند.

آخر هفته جاری، کریستوفر نولان به طور خلاصه در مورد کارهای خود و به خصوص در مورد سه‌گانه شوالیه تاریکی در جشنواره فیلم کن صحبت کرد. براساس گفته‌های سایت خبری توتال فیلم، نولان هر یک از سه فیلم بتمن را به بخشی از ژانر های مختلف اختصاص می دهد. فیلم «Batman Begins» ماجراجویی قهرمانان است، فیلم «The Dark Knight» یک فیلم جنایی و «The Dark Knight Rises» یک فیلم جنگی محسوب می شود. او صحبت های خود را برای توضیح بیشتر ادامه داد که می توانید آن را در توییتر منتشر شده از سایت خبری توتال فیلم بخوانید:

کریستوفر نولان اعلام کرد که هر یک از فیلم های بتمن، خود یک سبک متفاوت است. فیلم «Batman Begins» ماجراجویی قهرمانان است. فیلم «The Dark Knight» یک فیلم جنایی است که قابل مقایسه با فیلم «Heat» ساخته‌ی مایکل مان است. فیلم «The Dark Knight Rises» یک فیلم جنگی محسوب می شود. این ژانرها براساس شخصیت های شروری که در هر اثر وجود دارند تعریف شده است: مربی بروس به نام رأس الغول، تروریستی به نام جوکر و یک فرد نظامی به نام بین.

در حالی که فیلم «The Dark Knight» شش سال پیش منتشر شده است، اما هنوز هم درباره این فیلم بحث می کنند. به خصوص با توجه به جزئیات ناشی از اندیشه و تفکر کارگردان فیلم. مطمئناً، به راحتی می توان سه‌گانه شوالیه تاریکی را به عنوان یک سه گانه در سبک ابر قهرمان جای داد، اما واضح است که آن فیلم ها فقط مربوط به ژانر ابرقهرمان ها نیستند. اگرچه این سه فیلم از طریق شخصیت‌ها و سبکی که دارند به هم متصل می شوند، اما آن چه نولان می گوید منطقی به نظر می رسد.

جزئیات فکری نولان در مورد فیلم های بتمن هم زمان با 10 امین سالگرد فیلم شوالیه تاریکی در ماه جولای اعلام شد. هرچند فیلم هایی مانند «Avengers: Infinity War» که رکورد فروش فیلم شوالیه تاریکی را در «box office» شکستند، اما جای هیچ شکی وجود ندارد که این فیلم به عنوان اثری برجسته اساس و معیار قضاوت دیگر فیلم های ژانر ابر قهرمانی خواهد بود. خوشبختانه نولان در ماه های آینده قرار است بیشتر جزئیات افکار خود در مورد سه گانه ی شوالیه تاریکی بیان کند.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید