news-background
news-background

«کریستوفر نولان» در جشنواره کن از نسخه بازسازی شده «۲۰۰۱: ادیسه فضایی» رونمایی می‌کند

نولان راهی جشنواره فیلم کن ۲۰۱۸ می‌شود تا در مورد فیلمسازی و آثار کوبریک سخنرانی کند.

 

«کریستوفر نولان» که تاکنون هیچ‌گاه با فیلم‌هایش در جشنواره کن حاضر نشده، در مراسم اکران نسخه بازسازی شده «۲۰۰۱: یک ادیسه فضایی» به کارگردانی «استنلی کوبریک» شرکت می‌کند. بخش آثار کلاسیک جشنواره کن اعلام کرده است که کات ۷۰ میلی‌متری و بازسازی شده فیلم درخشان کوبریک را ۱۲ می روی پرده می‌برد. در مراسم رونمایی از این فیلم، علاوه بر نولان، کاترینا فرزند کوبریک و نیز «جان هارلن» تهیه‌کننده باسابقه حضور خواهند داشت.

نولان جدا از معرفی نسخه بازسازی شده ادیسه، هدف دیگری هم از سفر به فرانسه دارد. این کارگردان بریتانیایی در تاریخ ۱۳ آپریل یکی از کلاس‌‌های آموزشی کن را برگزار خواهد کرد. مباحثاتی که در این جلسه مطرح می‌شود پیرامون آثار قبلی نولان، و علاقه‌اش به آثار کوبریک است. این مراسم به مناسبت ۵۰مین سالگرد اکران فیلم کوبریک برگزار خواهد شد. نولان در رابطه با این مراسم می‌گوید:‌ «این نسخه ۷۰ میلی‌متری از فیلم ثابت می‌کند، که سینما برای پرده بزرگ ساخته شده است.»

سال گذشته شایعاتی در مورد اکران فیلم «دانکرک» نولان در جشنواره کن به گوش می‌رسید، اما برادران وانر در نهایت تصمیم گرفت فیلم جنگی وی را در این جشنواره به نمایش در نیاورد. جشنواره کن از تاریخ ۸ تا ۱۹ می برگزار می‌شود.

   

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۱۱ فروردین ۱۳۹۷ ۱۰:۴۱

دوستان این فیلم بازسازی نمیشه! بلکه نسخه IMAX این فیلم یا همون کات 70 میلی متری اون بازسازی و اکران میشه! مثل خیلی از فیلم های قدیمی که بعد از مدت ها نسخه IMAX اون ها تولید و دوباره اکران شدند!

نمایش اسپویل
۱۰ فروردین ۱۳۹۷ ۲۱:۲۷

امیدوارم که داستان پیچیده تر و درخور تری نسبت به نسخه قبلیش براش بسازه.

نمایش اسپویل
۱۱ فروردین ۱۳۹۷ ۱۰:۴۸

معلومه که خودت اصلا فیلمو ندیدی که بهش میگی جز ۵ فیلم برتر تاریخه!!!خیلی ها به این فیلم ایراد گرفتن که تنها بیست دقیقه آخرش داستان رو روایت میکنه و بقیه فیلم جلوه های ویژست.لطف کن تو هم قبل از اینکه نظر بدی به هر صورتی،فیلمو اول ببینی.

نمایش اسپویل
۱۰ فروردین ۱۳۹۷ ۲۳:۵۸

برادر درخور تر از یکی از 5 فیلم برتر "تاریخ"؟؟؟؟؟؟؟؟ دوربین مخفیه؟ خدایش فقط باید نظر بدیم ماها. مهم نیست چیه نظرمون.

نمایش اسپویل
۱۰ فروردین ۱۳۹۷ ۲۳:۴۱

0_o

نمایش اسپویل
۱۰ فروردین ۱۳۹۷ ۲۲:۵۱

فکر‌ کنم منظور بازسازی از نظر کیفیته قرار نیس نولان فیلم جدیدی بسازه

نمایش اسپویل
۱۰ فروردین ۱۳۹۷ ۲۱:۱۴

به راستی که فیلسوف بزرگ سینما، استاد کوبریک چند دهه از زمان خودش پیش‌تر بوده. نخستین کسی بود که "هوش مصنوعی" به فکرش رسید! که زندگانیش کفاف نداد که بسازتش. بعدها اسپیلبرگ عزیز اون رو ساخت. داستانی داشته!

نمایش اسپویل