news-background
news-background

«کریستن بل» و «جنی اسلیت» از صداپیشگی برای شخصیت‌های سیاه‌پوست کناره‌گیری کردند

اسلیت در سریال «دهان گنده» نت‌فلیکس به جای نقش اصلی «میسی فورمن-گرین‌والد» صداپیشگی می‌کند.

«جنی اسلیت» پس از سه فصل از صداپیشگی در سریال انیمیشن «دهان گنده» (دانلود فیلم Big Mouth با لینک مستقیم) کناره‌گیری کرد. او که بازیگری سفید‌پوست است در این مجموعه به جای یک شخصیت سیاه‌‌پوست به نام «میسی فورمن-گرین‌والد» صداپیشکی می‌کرد. در سال‌های اخیر از انتخاب اسلیت برای این نقش و نیز انتخاب «هنک آزاریا» برای نقش «آپو» در سریال انیمیشن «سیمپسون‌ها» (دانلود سریال The Simpsons با لینک مستقیم) و «الیسون بری» در نقش «دایان انگوین» در سریال «بوجک هورسمن» (دانلود سریال BoJack Horseman با لینک مستقیم) انتقاد شده بود. دانلود فیلم با لینک مستقیم.

اسلیت در صفحه‌ی اینستاگرامش می‌نویسد: «در ابتدای سریال، با خود به این نتیجه رسیدم که صداپیشگی من در نقش «میسی» مجاز است زیرا مادر او یهودی و سفیدپوست است – مانند من. اما «میسی» شخصیتی سیاه‌پوست است و این شخصیت‌ها در یک سریال انیمیشن باید به صداپیشگان سیاه‌پوست سپرده شود.»

او در ادامه نوشته است: وقتی به ذات و نحوه‌ی ظهور خود در کمدی نگاه می‌کنم، می‌بینم که اشتباهاتی در این راه مرتکب شده‌ام. گذشته را نمی‌توانم تغییر دهم، اما می‌توانم مسئولیت‌ تصمیماتم را بپذیرم. به مشارکت در امور ضد-نژادستیزانه ادامه خواهم داد تا در مورد پیام آثارم تأمل بیشتری کرده باشم، تا به بازخوردها اهمیت دهم و آن‌ها را پذیرا باشم، و تمام تلاشم را انجام داده باشم تا مسئولیت اشتباهاتم را وقتی بخشی از مشکل هستم قبول کنم. مهمتر از هر چیز، خطاب به تمامی افرادی که رنجیده‌‌اند: بسیار متأسفم. صدای سیاهان باید شنیده شود. جان سیاهان مهم است.»

نت‌فلیکس ژوئیه گذشته سفارش فصل چهارم، پنجم و ششم سریال «دهان گنده» را صادر کرد. این شبکه با «نیک کرال»، «اندرو گلدبرگ»، «مارک لوی» و «جنیفر فلکت» قراردادی چندساله بسته است. کمپانی «بروتوس پینک» که این سریال را تولید کرده در حال توسعه‌ی یک اسپین‌آف به نام «منابع انسانی» (Human Resource) است. «نیک کرال»، «جان مولانی»، «جسی کلاین»، «جیسون مانتزوکاس»، «فرد آرمیسن»، «مایا رودلف» و «جوردن پیل» از جمله صداپیشگان این سریال بوده‌اند. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

«کریستن بل» نیز در اقدامی مشابه اعلام کرد که دیگر در نقش شخصیت دورگه‌ی «مالی» در سریال انیمیشن «سنترال پارک» (دانلود سریال Central Park با لینک مستقیم) شبکه‌ی اپل‌ تی‌وی+ صداپیشگی نخواهد کرد. بل صداپیشگی خود در این سریال را «شراکتی در جرم» خوانده که «از عدم آگاهی نسبت به امتیازات فراگیر [سفیدپوست بودن] نشان دارد.» او می‌گوید از این سریال جدا نخواهد شد و نقش شخصیت دیگری را بازی می‌کند.

سریال «سنترال پارک» که سفارش ساخت دو فصل را دریافت کرده، توسط «لورن بوشارد» خالق و تهیه‌کننده‌ی «برگر باب» (دانلود سریال Bob's Burger با لینک مستقیم) خلق شده است. فصل دوم این سریال در حال تولید است. در ابتدای سال ۲۰۲۰ و در زمان برگزاری کنفرانس‌ مطبوعاتی تی‌سی‌ای، بوشارد به سبب انتخاب بل در نقش مالی با انتقاداتی مواجه شده بود. او در آن زمان گفت: «[بل] باید در نقش «مالی» صداپیشگی می‌کرد، او همیشه قرار بود به این شخصیت اعتبار ببخشد. ما نمی‌توانستم شخصیت «مالی» را سفیدپوست یا کریستن را دورگه کنیم، بنابراین باید پیش می‌رفتیم.»

فصل اول «سنترال پارک» در حال پخش از اپل تی‌وی+ است. دیگر صداپیشگان این سریال شامل «تایتوس برگس»، «کاترین هان»، «جاش گد»، «لزلی ادوم جونیور» و «دیوید دیگز» می‌شوند.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۶ تیر ۱۳۹۹ ۱۲:۴۲

ینی چی آخه؟ یا اولش به این فکر می افتادید و انجام نمیدادید، یا الان که بینندگان به صدای شما عادت کردند چرا با این کارتون به همشون بی احترامی میکنید! طرف مثلاً میخواد بگه دغدغه دارم و میخوام حقوق یک سری افراد محترم شمرده بشه، بعد عملاً میخواد به حقوق درصد افراد بیشتری از جامعه بی احترامی کنه. این دیگه چه وضعیتیه؟!! نه به اون افرادی که از روی ذات بدشون باعث بدی و آسیب دیگران میشند، نه به بعضی افراد دیگه که با خوب بودنشون ! انسانم آرزوست !

نمایش اسپویل
۸ تیر ۱۳۹۹ ۱۶:۱۵

اینا برای خوب بودنشون این کارارو نمیکنن برای برندسازی اسمشونه....

نمایش اسپویل