news-background
news-background

«کریستفر پلامر» بازیگر برنده اسکار در سن ۹۱ سالگی درگذشت؛ ادای احترام «ریدلی اسکات»، «کریس اوانز» و بسیاری دیگر

«کریستفر پلامر» بازیگر فیلم «آوای موسیقی» یا «اشک‌ها و لبخند‌ها» (The Sound of Music) که با «مبتدیان» (Beginners) برنده‌ی اسکار و با «همه پول‌های دنیا» (All the Money in the World) نامزد اسکار شده بود امروز جمعه در سن ۹۱ سالگی درگذشت. «ایلین تیلور» همسر پلامر در کانکتیکات بر بالین او بود.

پلامر ۷۵ سال از عمر خود را در عرصه‌ی سینما و تئاتر گذراند و در بیش از ۱۰۰ فیلم ظاهر شد. او بیشتر با نقش «کاپیتان جان فون تراپ» در فیلم «آوای موسیقی» به کارگردانی «رابرت وایز» شناخته می‌شد اما با فیلم «مبتدیان» در سال ۲۰۱۰ به جایزه‌ی اسکار دست پیدا کرد. او برای بازی در «همه پول‌های دنیا» به کارگردانی «ریدلی اسکات» نیز نامزد اسکار شده بود. پلامر در این فیلم پس از مطرح شدن اتهامات آزار جنسی علیه «کوین اسپیسی» جانشین این بازیگر شد. او اخیراً در فیلم «چاقوکشی» (Knives Out) «رایان جانسون» نقش‌آفرینی کرده بود.

به دنبال درگذشت پلامر، بسیاری از فیلمسازان و بازیگرانی که با او همکاری کرده بودند به او ادای احترام کردند. اسکات کارگردان «همه پول‌های دنیا» می‌گوید: «کمتر از دو سال قبل سعادت همکاری با او را داشتم و تجربه‌ای شگفت‌انگیز رقم خورد. به ایلین تسلیت می‌گویم. دلتنگش خواهیم شد.» «کریس اوانز» که در «چاقوکشی» مقابل پلامر بازی کرده در صفحه‌ی توییترش می‌نویسد: «یکی از خاطرات خوش من از «چاقوکشی» نواختن پیانو با هم در خانه ترومبلی میان برداشت‌ها بود. او یک مرد دوست‌داشتنی و استعدادی افسانه‌ای بود.» «ادگار رایت» کارگردان بریتانیایی می‌نویسد: «حالا چه کسی نجاتمان می‌دهد؟» «جوزف گوردن لویت» می‌گوید:‌ «کریستفر پلامر... یکی از بهترین‌ها.» «رایان جانسون» می‌نویسد:‌ «در آرامش بیارام کریستفر پلامر، یک اسطوره زنده که هنرش را دوست داشت و یک جنتلمن واقعی بود. خوشبخت بودم که با او همکاری کردم.»   صفحات توییتر بفتا، آکادمی، صنف بازیگران و گلدن گلوب در پیام‌های جداگانه‌ای یاد پلامر را گرامی داشته‌اند. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید