news-background
news-background

«کریستفر نولان» معتقد نیست که با Tenet سینما را نجات می‌دهد: «سینما بزرگ‌تر از فیلم هر کارگردانی است»؛ «جان دیوید واشینگتن» از شباهت‌های فیلمسازی نولان و «اسپایک لی» می‌گوید

پس از ماه‌ها تعطیلی سالن‌های سینما در سراسر دنیا، فیلم «تنت» (دانلود فیلم Tenet 2020 با لینک مستقیم) به کارگردانی «کریستفر نولان» سرانجام اکران شده و چرخ صنعت فیلمسازی را دوباره به حرکت درآورده است. دست کم این تصوری عمومی پیرامون این پروژه‌ی پرخرج و جاسوسی است، چرا که در چند ماه اخیر، گزارش‌های بسیاری در مورد کوشش نولان برای عرضه‌ی فیلم در سالن‌های سینما به جای انتشار مستقیم آن در پلتفرم‌های دیجیتال منتشر شده است. اما خود فیلمساز معتقد نیست که ناجی صنعت سینماست. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

نولان در مصاحبه با سی‌ان‌ای در پاسخ به این پرسش که نظرش در مورد «ناجی سینما» خوانده شدنش و بازگشت مخاطبین به سینما با فیلم «تنت» چیست، سعی می‌کند مسؤلیت این لقب را نپذیرد اما خوشحال است که برادران وارنر فیلم را در مناطقی که شرایط امن‌تری برقرار است اکران کرده.

نولان می‌گوید: «تنها مسؤلیتی که می‌توانم بپذیرم ساختن بهترین فیلمی است که می‌توانم. به نظر من سینما بزرگتر از فیلم هر فیلمسازی است، و مردم کمی مسائل را ساده می‌کنند، به ویژه در زمانه‌ی امروز. من فقط خوشحالم که استودیو می‌تواند فیلم را در مناطقی که سینماهایش بازگشایی شده اکران کند.»

او در ادامه اضافه می‌کند:‌ «طبیعتاً، این اکرانی نیست که هنگام تولید فیلم تصور می‌کردیم. اما از طرفی، دنیا نیز با زمانی که فیلم را می‌ساختیم متفاوت شده، و ما نیز مثل بقیه خودمان را با شرایط تطبیق می‌دهیم. بسیار بسیار خوشحالم که مخاطبین در سراسر دنیا موفق شده‌اند به فیلم واکنش نشان دهند، زیرا برای من به عنوان یک فیلمساز، فیلم به اتمام نمی‌رسد تا اینکه مخاطب آن را ببیند و به من بگوید چه ساخته‌ام.»

بر روی نولان و فیلم «تنت» فشار زیادی بود تا شرایط را به حالت عادی برگرداند. هرچند او تمایلی به اضافه شدن این توقع از فیلم ندارد، اما افرادی چون «تام کروز» قطعاً از اهمیت و نقش «تنت» در آینده‌ی سینما و پروژه‌های پرخرجش آگاهند. «تنت» در حال حاضر به صورت محدود در آمریکا اکران شده و از آخر هفته‌ی آینده به صورت گسترده‌تر روی پرده می‌رود. دانلود فیلم با لینک مستقیم.

«جان دیوید واشینگتن» ستاره‌ی «تنت» اخیراً در مصاحبه با «مووی‌میکر» از شباهت‌های همکاری با نولان و «اسپایک لی» گفته است. او در فیلم «بلکککلنزمن» (دانلود فیلم BlacKkKlansman با لینک مستقیم) با لی همکاری کرده و از اخلاقیات دو فیلمساز هنگام تولید فیلم‌ها می‌گوید.

واشینگتن توضیح می‌دهد: «اسپایک و کریس اگر می‌توانستند تمام روز را فیلمبرداری می‌کردند. نه فقط برای اینکه فیلمبرداری کرده باشند، بلکه برای اینکه اطمینان حاصل کنند بهترین محصول را عرضه می‌کنند. آن‌ها نیازی به ثابت کردن استعداد خود ندارند، اما به گونه‌ای کار می‌کنند که گویی نادیده‌ گرفته شده‌اند. به گونه‌ای کار می‌کنند که گویی فیلمسازانی ناشناخته‌اند – باورنکردنی و الهام‌بخش است که ببینی صرف نظر از جایگاه‌شان، یا موفقیت‌شان، یا طراز اول بودن‌شان، یا هرچه که اسمش باشد، تنها کار برای‌شان اهمیت دارد.»

نولان و لی هر دو فیلمسازانی سخت‌کوشند و هر دو دوران فیلمسازی طولانی خودشان را با آثار مستقل آغاز کرده‌اند و حالا پروژه‌های پرخرج‌تر و عظیم‌تری چون «تنت» و «۵ قطره خون» (دانلود فیلم Da 5 Bloods با لینک مستقیم) می‌سازند. با این حال، هر دوی آن‌ها پروژه‌هایی تولید می‌کنند که بدون در نظر گرفتن داستان یا بازیگرانش، دیدن‌شان ضروری است.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید