news-background
news-background

«کریستفر نولان» پس از Tenet با فیلمسازان هندی بیشتری همکاری می‌کند

نولان می‌‌گوید نمی‌داند که پروژه‌ی بعدی او چه خواهد بود اما قطعاً تمایل دارد که در آینده به هند بازگردد.

«کریستفر نولان» بخشی از فیلم اکشن و جاسوسی «تنت» (Tenet) را در بمبئی هند فیلمبرداری کرد و به حدی از این کار رضایت داشته که تمایل دارد برای پروژه‌های دیگر به این کشور سفر کند. نولان در مصاحبه با «ایانس» هند می‌گوید ملاقات با فیلمسازان در بمبئی در حین تولید «تنت» الهام‌بخش او بوده است. «دیمپل کاپادیا» یکی از شناخته‌شده‌ترین بازیگران زن هند در این فیلم بازی کرد. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

نولان می‌گوید: «تجربه‌ی بسیار خوبی در هند داشتم و قطعاً تمایل دارم که به آنجا برگردم و با بازیگران هندی کار کنم. نمی‌دانم پروژه‌ی بعدی‌ام چه خواهد بود.» این کارگردان می‌گوید بعضی از صحنه‌های مبحبوبش در «تنت» در هند فیلمبرداری شدند و اضافه می‌کند: «عشق به سینما در این شهر واقعاً ملموس است.»

نولان در ادامه می‌گوید: «تجربه‌ی ملاقات با فیلمسازان بمبئی و دیدن مناظر و اصوات شهر برای من بسیار الهام‌بخش بود. بلافاصله به این فکر کردم که چگونه می‌توانم برگردم و صحنه‌هایی را فیلمبرداری کنم.»

نولان تأکید می‌کند هنوز برنامه‌های را برای پروژه‌ی بعدی خود اعلام نکرده است. این کارگردان به صورت میانگین سه سال میان هر فیلمش فاصله ایجاد می‌کند. «تنت» سه سال پس از «دانکرک» (Dunkirk) و «دانکرک» سه سال پس از «میان‌ستاره‌ای» (Interstellar) ساخته شد اما «میان‌ستاره‌ای» دو سال پس از «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» (The Dark Knight Rises) به تولید رسید. بنابراین به نظر می‌رسد که فیلم بعدی نولان دست کم تا دو سال آینده آماده نمایش نخواهد بود.

کارگردان «تنت» پیش‌تر نیز از سینمای هند ستایش کرده و «پاتر پانچالی» (Pather Panchali) را یکی از بهترین فیلم‌های تاریخ خوانده بود. نولان در سال ۲۰۱۸ با سفر به هند از حفظ و حراست از فیلم‌های سلولیدی در بالیوود حمایت کرد. او در آن زمان گفت: «می‌خواستم با فیلمسازان هند ملاقات کنم و بیشتر در مورد این کشور بیاموزم. مشتاقم فیلم‌های هندی بیشتری در آینده ببینم. اخیراً افتخار دیدن «پاتر پانچالی» را داشته‌ام و قبلاً آن را ندیده بودم. فکر می‌کنم یکی از بهترین فیلم‌های تاریخ است. اثر فوق‌العاده‌ای است. علاقه‌مندم که بیشتر در مورد صنعت فیلمسازی در هند بدانم و به همین دلیل به اینجا آمدم.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۲۸ دی ۱۳۹۹ ۱۹:۵۱

به درد همونجا ام میخوره روز به روز داره به فیلم هندی نزدیک تر میشه

نمایش اسپویل