news-background
news-background

«کریستفر نولان» و بیش از ۴۰ فیلمساز دیگر با ارسال نامه‌ای خواستار کمک مالی به سینمای «روی لبه پرتگاه» بریتانیا شدند

بیش از ۴۰ شخصیت شناخته‌شده در صنعت فیلمسازی نامه‌ای به «ریشی سوناک» رئیس خزانه بریتانیا ارسال کرده و خواستار حمایت بیشتر از سینمای بریتانیا شده‌اند که به اعتقاد آن‌ها در پی پاندمی «روی لبه‌ی پرتگاه ایستاده است.»

«کریستفر نولان»، «استیو مک‌کویین»، «ریدلی اسکات»، «جود لا»، و «باربارا بروکلی» تهیه‌کننده‌ی فیلم‌های «جیمز باند» از جمله این فیلمسازان بوده‌اند که از دولت بریتانیا درخواست «حمایت مالی هدفمند» کرده‌اند تا اطمینان حاصل کنند که «نسل‌های آینده می‌توانند از جادوی سینما لذت ببرند.»

این فیلمسازان می‌گویند: «ما از حمایتی که دولت پیش‌تر صورت داده آگاهیم. اما نگرانیم که با چالش‌های بحرانی‌تر سینماداران بزرگی که موفق نشده‌اند به کمک‌های مالی دسترسی داشته باشند، کافی نباشد.

«این کمپانی‌ها که نماینده‌ی ۸۰ درصد از بازارند، از بسیاری جهات «جرم بحرانی» آن را تشکیل می‌دهند و به موفقیت بخش‌های مرتبط از قبیل پخش و تولد فیلم یاری می‌رسانند. بدون آن‌ها، آینده‌ی تمامیت صنعت فیلمسازی به‌شدت به خطر می‌افتد.»

در بخش دیگری از این نامه آمده است: «ما بسیار امیدواریم که دولت به این درخواست واکنش نشان دهد. سینمای بریتانیا روی لبه‌ی پرتگاه ایستاده است. ما فوراً به حمایت مالی هدفمند نیازمندیم تا اطمینان حاصل کنیم که نسل‌های آینده می‌توانند از جادوی سینما لذت ببرند.»

سالن‌های سینما در بریتانیا همچون سایر نقاط جهان با شیوع پاندمی کووید-۱۹ بسته شدند. بازارهای سینمای این منطقه نسبت به سال گذشته با کاهش فروش ۷۶ درصدی مواجه شده‌اند. دولت بریتانیا حمایت‌هایی از سینما به عمل آورده، اما همان‌گونه که فیلمسازان می‌گویند، این کمک‌ها بیشتر به سینماهای تک پرده‌ای و مستقل اختصاص پیدا کرده است.

«دنی بویل»، «گراهام برادبنت»، «ایان کنینگ»، «نوئل کلارک»، «ریچارد کورتیس»، «اریک فلنر»، «استیون فیرز»، «استیون فرای»، «سارا گاورون»، «جین گلدمن»، «پل گرین‌گرس»، «دیوید هیمن»، «آرماندو ایانوچی»، «الیزابت کارلسن»، «جود لا»، «اندرو مک‌دونالد»، «کوین مک‌دونالد»، «استیو مک‌کویین»، «سم مندز»، «لین رمزی»، «گای ریچی»، «ریدلی اسکات»، «پیتر مورگان»، «کریستفر نولان»، «متیو وان»، «بن ویتلی»، «اما توماس»، «ادگار رایت» و «جو رایت» از جمله امضاءکنندگان این نامه بوده‌اند.

اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید