news-background
news-background

«کریستفر نولان» سکوتش را در مورد فروش Tenet شکست

 

نولان می‌گوید: «نگرانم که استودیوها براساس اکران فیلم ما نتیجه‌گیری نادرستی کنند.»

 

«کریستفر نولان» سرانجام از اکران فیلم «تنت» (دانلود فیلم Tenet 2020 با لینک مستقیم) توسط برادران وارنر گفت. این فیلم در سراسر دنیا نزدیک به ۳۵۰ میلیون دلار فروخته است. نولان در مصاحبه با «لس‌آنجلس تایمز» برای معرفی کتاب «متغیرهای نولان» (The Nolan Variations) که «تام شون» آن را با همکاری فیلمساز بریتانیایی به نگارش درآورده، توضیح می‌دهد که چرا عرضه‌ی «تنت» در سراسر دنیا هم او را خوشحال و هم نگران کرده است. «تنت» در شرایط غیر-پاندمی بدون تردید بیش از ۳۵۰ میلیون دلار کسب می‌کرد، اما نولان معتقد است که فیلم در بازارهای جهانی به اندازه‌ی کافی قدرتمندانه عمل کرده است. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

نولان می‌گوید: «برادران وارنر «تنت» را عرضه کرد و من خوشحالم که ۳۵۰ میلیون دلار فروخته. اما نگرانم که استودیوها براساس اکران فیلم ما نتیجه‌گیری نادرستی کنند – نگرانم به جای اینکه نگاه کنند به مناطقی که فیلم موفق بوده و اینکه چگونه آن فروش می‌تواند نیازهای‌شان را مرتفع کند، نگاه می‌کنند به مناطقی پیش از کووید هم انتظارات‌شان را برآورده نمی‌ساخته و همین را بهانه می‌کنند تا پاندمی را مسئول تمام زیان‌ها نشان دهند به جای اینکه وارد بازی شوند و خودشان را وفق دهند – یا به عبارت دیگر صنعت فیلمسازی را بازسازی کنند.»

نولان اضافه می‌کند: «در دراز مدت، رفتن به سینما بخشی از زندگی خواهد بود، مثل رستوران‌ها و همه‌ی چیزهای دیگر. اما در حال حاضر، همه باید خودشان را با واقعیت جدیدی وفق دهند.»

«تنت» در بازارهای بین‌المللی فراتر از انتظار ظاهر شده و ۲۹۳ میلیون دلار فروخته، اما فروش آن به عنوان اولین فیلم پرخرج استودیویی که پس از پاندمی روی پرده می‌رفت، در بازارهای داخلی یک شکست به شمار می‌آید. برادران وارنر پس از چندین تأخیر (از ژوئیه به آگست و سپس سپتامبر)، فیلم «تنت» را در آخر هفته‌ی «روز کارگر» اکران کرد و در اولین هفته ۲۰ میلیون دلار فروخت. این پروژه‌ی ۱۵۰ میلیون دلاری در نهایت ۵۳ میلیون دلار از بازارهای داخلی کسب کرد.

فروش داخلی «تنت» ثابت کرد که مخاطبین آمریکایی برخلاف بازارهای بین‌المللی هنوز آماده‌ی بازگشت به سالن‌های سینما نیستند، بنابراین استودیوهای بزرگ هالیوود اکران فیلم‌های پرخرج خود از جمله «وقتی برای مردن نیست» (No Time to Die) و «تل‌ماسه» (Dune) را به سال ۲۰۲۱ موکول کردند، و بعضی دیگر از جمله انیمیشن «روح» (Soul) راهی شبکه‌های استریمینگ شدند. از آن پس، سالن‌های سینما به علت عدم وجود محتوا با مشکلات بسیاری روبرو شده‌اند. در حال حاضر، «زن شگفت‌انگیز ۱۹۸۴» (Wonder Woman 1984) تنها فیلم لایو-اکشن پرخرج باقی‌مانده در تقویم اکران سال ۲۰۲۰ است. «گای آزاد» (Free Guy) و «مرگ روی نیل» (Death on the Nile) دیزنی و فاکس نیز در ماه دسامبر باقی مانده‌اند.

نولان معتقد است که استودیوها باید بر روی مناطق پرفروش «تنت» توجه کنند و علتش را بررسی کنند نه اینکه تمرکزشان را بر کاهش فروش کلی فیلم‌ها بگذارند.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید