news-background
news-background

کروناویروس: یونیورسال در اقدامی عجیب فیلم‌های روی پرده‌ Invisible Man و The Hunt را در شبکه نمایش خانگی عرضه می‌کند

همزمان با بسته شدن اولین سالن‌های سینمای زنجیره‌ای در ایالات متحده در پی انتشار ویروس کرونا، یونیورسال پیکچرز رسماً اعلام کرد که فیلم‌های «مرد نامرئی» (دانلود فیلم The Invisible Man با لینک مستقیم)، «شکار» (دانلود فیلم The Hunt با لینک مستقیم) و «اما» (دانلود فیلم Emma با لینک مستقیم) را در شبکه‌ی نمایش خانگی به قیمت ۱۹.۹۹ دلار عرضه می‌کند. «جف شل» مدیر عامل ان‌بی‌سی‌یونیورسال دوشنبه شب این اقدام سنت‌شکنانه را تأیید کرد.

علاوه بر این، با توجه به آینده‌ی مبهم بازار سینما، فیلم انیمیشن «تور جهانی ترول‌ها» (دانلود انیمیشن Trolls World Tour با لینک مستقیم) که قرار بود ۱۰ آوریل و همزمان با عید پاک افتتاح شود، همزمان در شبکه‌ی نمایش خانگی هم عرضه خواهد شد. «تور جهانی ترول‌ها» تا ۲۰ آوریل در بازارهای بین‌المللی به صورت گسترده اکران نمی‌شود. در آن بازارها هم دنباله‌ی «ترول‌ها» برای تماشای آنلاین در دسترس مخاطبین قرار خواهد گرفت. در حال حاضر بازاریابی این فیلم به صورت گسترده کلید خورده است. این فیلم آخر هفته‌ی گذشته در سنگاپور اکران شد و تنها ۲۰۰ هزار دلار فروش کرد.

انتشار پیش از موعد این فیلم‌ها همچنان با شکست تجاری «دولیتل» (Dolittle) یونیورسال با بازی «رابرت داونی جونیور» که با بودجه‌ی ۱۷۵ میلیون دلاری ساخته شد قابل مقایسه نیست. آن فیلم در بازارهای جهانی ۲۲۷ میلیون دلار فروش کرد و یک شکست تمام عیار برای استودیو بود. این فیلم هنوز در بازارهای چین روی پرده نرفته است.

هدف ان‌بی‌سی یونیورسال از این اقدام در دسترس قرار دادن فیلم‌های بزرگش برای مخاطبینی است که خود را در این ایام سخت در خانه حبس کرده‌اند. این فیلم‌ها باید پس از گذشته سه ماه از اکران در بازار نمایش خانگی عرضه می‌شدند. عناوینی که این قانون را رعایت نکنند جریمه نخواهند شد. نت‌فلیکس پیش‌تر سعی کرده بود که بعضی از فیلم‌هایش از جمله پروژه‌ی ۲۰۰ میلیون دلاری «ایرلندی» (The Irishman) را زودتر از این بازه‌ی زمانی در دسترس مشترکین خود قرار دهد، اما آن‌ها با سالن‌های زنجیره‌ای بزرگ از جمله ای‌ام‌سی‌ و سینه‌مارک به توافق نرسیدند. نت‌فلیکس در نهایت «ایرلندی» را یک ماه به صورت محدود روی پرده برد و سپس در سرویس استریمینگ خود منتشر کرد.

اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

آخر هفته‌ی گذشته فیلم‌ها در مجموع ۵۵.۳ میلیون دلار فروختند و بدترین رکورد در ۲۲ سال اخیر را به ثبت رساندند. حدود ۱۰۹ سالن سینما در شهرهای لس‌آنجلس و نیویورک که پایتخت‌های سینمایی آمریکا به شمار می‌روند بسته شده‌اند. لس‌آنجلس که پرفروش‌ترین بازار هفته‌ی گذشته با ۲.۶ میلیون دلار بود، تا ۵۵ درصد کاهش را نسبت به هفته‌ی گذشته نشان می‌داد. نیویورک هم که معمولاً در رده‌ی دوم قرار می‌گرفت، به رده‌ی سوم سقوط کرد و ۶۴ درصد افت را در بلیت فروشی ثبت کرد.

فیلم‌های «شکار»، «هنوز ایمان دارم» (I Still Believe) و «بلادشات» (Bloodshot) که هفته‌ی گذشته به ترتیب ۵.۳، ۹.۵ و ۹.۳ میلیون دلار فروش کردند، در حالی که پیش‌بینی می‌شد «شکار» بین ۸ تا ۱۰ میلیون دلار، «بلادشات» در همین حدود، و «هنوز ایمان دارم» بین ۱۱ تا ۱۴ میلیون دلار فروش کند. انیمیشن «به‌پیش» (Onward) دیزنی هم با کاهش ۷۲ درصدی نسبت به افتتاحیه بیشترین افت را در تاریخ استودیوی پیکسار به ثبت رساند.

با این همه، انتشار انیمیشن «تور جهانی ترول‌ها» در بازار نمایش خانگی همزمان با اکران آن روی پرده اقدامی عجیب خواهد بود. پس از آنکه «وقتی برای مردن نیست» (No Time to Die) از چندگانه‌ی «جیمز باند» تعطیلات عید پاک را از دست داد و اکران آن به ماه نوامبر آینده موکول شد، یونیورسال به سرعت این تاریخ را برگزید. سالن‌داران امیدوار بودند که این فیلم در آن تعطیلات بتواند مردم را به سالن‌های سینما بازگرداند. قسمت اول این انیمیشن که با بودجه‌ی ۱۲۵ میلیون دلاری ساخته شده بود نزدیک به ۳۴۷ میلیون دلار در بازارهای جهانی فروخت و موجب تولید چند سریال اسپین‌آف شد.

آخرین باری که یک استودیوی بزرگ فیلمش را همزمان با اکران در سالن‌های سینما به بازار نمایش خانگی آورد به شش سال قبل برمی‌گردد. سونی در آن سال فیلم «مصاحبه» (دانلود فیلم The Interview با لینک مستقیم) با بازی «سث روگن» و «جیمز فرانکو» عرضه کرده بود. این کمدی کره‌ی شمالی را هجو می‌کرد و با توجه به اینکه گزارش شده بود این کشور در هک استودیو دخیل بوده، سونی از اکران کامل فیلم صرف‌ نظر کرد و آن را به سرویس‌های استریمینگ آورد. «مصاحبه» با بودجه‌ی ۴۴ میلیون دلاری ساخته شد اما در سال ۲۰۱۴ تنها ۱۱.۷ میلیون دلار فروش کرد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید