news-background
news-background

کروناویروس: فیلمبرداری Stranger Things و The Flash را لغو شد؛ آیا طلسم چندین ساله تغییر در فرایند تولید سریال‌های جدید در آمریکا می‌شکند؟

نت‌فلیکس آخرین کمپانی فیلمسازی آمریکاست که فیلمبرداری فیلم‌ها و سریال‌هایش را به دنبال شیوع ویروس کرونا لغو می‌کند. این تصمیم ساعاتی پس از اعلام وضعیت اضطراری توسط «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا اتخاذ می‌شود.

تمامی عناوین تلویزیونی و سینمایی نت‌فلیکس که در کانادا و آمریکا فیلمبرداری می‌شدند از دوشنبه ۱۶ مارس به مدت دو هفته متوقف خواهند شد. این تعطیلی به علت ممنوعیت تجمعات و دیگر محدودیت‌هایی که مقامات آمریکایی به اجرا درآوردند صورت می‌گیرد.

فهرست طویل عناوین نت‌فلیکس شامل سریال «چیزهای عجیب» (دانلود سریال Stranger Things با لینک مستقیم) می‌شود که در حال فیلمبرداری فصل چهارمش بود. عوامل سریال ویدیویی از جلسه‌ی فیلمنامه‌خوانی هفته‌ی گذشته در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته‌اند. دیگر سریال‌های شبکه شامل «سکس/زندگی» (Sex/Life) با بازی «سارا شاهی» می‌شود. روز گذشته هم گزارش شد که «رایان مورفی» فیلمبرداری «پرام» (The Prom) با بازی «مریل استریپ» و «نیکل کیدمن» را متوقف می‌کند. سریال «گریس و فرانکی» (Grace and Frankie) دیگر عنوان شبکه‌ی نت‌فلیکس است که تولید آن متوقف شده است.

وضعیت سریال‌های دیگر نت‌فیلکس مانند «ویچر» (The Witcher) که در خارج از مرزهای آمریکا تصویربرداری می‌شود، در روزهای آینده بررسی خواهد شد.

تازه‌ترین اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

روز پنجشنبه لغو شدن فیلمبرداری سریال «فلش» (دانلود سریال The Flash با لینک مستقیم) شبکه‌ی CW و برادران وارنر نیز به تأیید رسید. انتظار می‌رود با محدودیت‌های اعمال شده تمامی فیلمبرداری تمامی سریال‌های تلویزیونی در روزهای آینده لغو شوند.

فیلمبرداری «فلش» بنابر اعلام «برنت کروول» تا «اطلاع ثانوی» متوقف شده است. این سریال در ونکوور فیلمبرداری می‌شد و به دیگر سریال‌های شبکه از جمله «ریوردیل» (Riverdale) می‌پیوندد که از دو روز قبل تاکنون فیلمبرداری‌های‌شان را در پی شیوع ویروس کرونا کنسل کردند.

برنامه‌سازان آمریکا دهه‌ها در تلاش بودند از چرخه‌ی سنتی تولید سریال‌های تلویزیونی خارج شوند و موفق نمی‌شدند. اما شیوع کروناویروس بالأخره این طلسم را شکست. همه‌گیر شدن این ویروس تا این لحظه تولید نزدیک به ۵۰ سریال تلویزیونی متن محور در شبکه‌های ماهواره‌ای آمریکا یا شبکه‌های استریمینگ را متوقف یا به تعویق انداخته است. در نهایت، انتظار می‌رود ضبط تمامی عناوین به زودی متوقف شوند و یا کوتاه‌تر از به سرانجام برسند.

کرونا فصل سنتی تولید اپیزودهای آزمایشی را به شدت تحت سیطره‌ خود درآورده است. گفته می‌شود که یونیورسال تله‌ویژن تولید تمامی اپیزودهای آزمایشی سریال‌های جدیدش را به حالت تعلیق درآورده و هیچ‌یک از آن‌ها دست کم تا دو هفته‌ی آینده فیلمبرداری نمی‌شوند. استودیوی سی‌بی‌اس تی‌وی نیز روند تولید اپیزودهای آزمایشی سریال‌های درام جدیدش را به پیش نمی‌برد.

مهمترین سریال‌هایی که از این وقفه آسیب‌ می‌بینند شامل «ایکوالایزر» (The Equalizer) با بازی «کوئین لطیفا» و «راه‌ها و معنا‌ها» (Ways & Means) با بازی «پاتریک دمپسی» در شبکه‌ی CBS و «لنگدن» (Langdon) در شبکه‌ی NBC خواهد بود. استودیوهای دیزنی و برادران وارنر در مورد تولید عناوین جدید خود هنوز تصمیمی اتخاذ نکرده‌اند. یکی از اپیزودهای آزمایشی شاخص‌تر که انتظار می‌رود تولیدش به تعویق افتد کمدی درام «خیز بزرگ» (The Big Leap) فاکس است. این سریال‌ آماده‌ی تولید در شیکاگو می‌شد، جایی که اولین مورد ابتلا به ویروس کرونا در پروداکشن‌های تلویزیونی گزارش شد.

با مبهم شدن سرنوشت سریال‌های جدید، پیش‌بینی می‌شود سریال‌هایی که احتمال کنسل شدن آن‌ها می‌رفت برای یک فصل دیگر تمدید شوند. از سوی دیگر احتمال اعتصاب نویسندگان هالیوود هم در ابتدای ماه می وجود دارد. برخی معتقدند پیامد‌های این شرایط عجیب و به سرعت در حال تغییر، می‌تواند غیرقابل جبران باشد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید