news-background
news-background

کروناویروس: فیلمبرداری دنباله 2 Avatar در نیوزلند، Matrix 4 در برلین و Uncharted سونی متوقف شد

فیلمبرداری دنباله‌های «آواتار» (دانلود فیلم Avatar با لینک مستقیم) در نیوزلند متوقف شد. «جان لاندو» تهیه‌کننده‌ی فیلم در مصاحبه با «نیوزلند هرالد» می‌گوید: «فیلمبرداری را به تعویق انداختیم. جمعه شب با گروهی از افراد جلسه‌ای تشکیل دادیم و تصمیم گرفتیم که فیلمبرداری را متوقف کنیم و کار را از اینجا [لس‌آنجلس] ادامه دهیم، و برنامه‌های خود در آنجا را کمی دیرتر به پیش ببریم.»

لاندو زمان مشخصی برای ادامه‌ی فیلمبرداری تعیین نمی‌کند: «ما گرفتار یک بحران جهانی هستیم و این مسئله تنها در مورد صنعت فیلمسازی نیست. به نظر من همه باید هر کاری از دست‌شان برمی‌آید انجام دهند تا بیماری مهار شود.»

کمپانی فیلمسازی «لایت‌استورم اینترتینمنت» لاندو و «جیمز کامرون» همزمان بر روی قسمت‌های دوم و سوم «آواتار» کار می‌کند تا آن‌ها را بهار آینده به اتمام برساند. اوایل سال جاری میلادی اعلام شد که قسمت دوم فیلم اواخر سال ۲۰۲۱، قسمت سوم اواخر سال ۲۰۲۳، قسمت چهارم اواخر سال ۲۰۲۵ و قسمت پنجم اواخر سال ۲۰۲۷ اکران می‌شوند. «آواتار» در سال ۲۰۰۹ با ۲.۷۹ میلیارد دلار پرفروش‌ترین فیلم تاریخ شد. این رکورد تابستان گذشته توسط «انتقام‌جویان: آخر بازی» (Avengers: Endgame) شکسته شد. تا روز سه‌شنبه نیوزلند ۱۲ مورد ابتلا به ویروس کرونا را تأیید کرده است.

استودیوی برادران وارنر دوشنبه شب اعلام کرد که فیلمبرداری قسمت چهارم «ماتریکس» (دانلود فیلم The Matrix 4 با لینک مستقیم) در برلین متوقف شده است. «لانا واچوفسکی» این قسمت را کارگردانی می‌کند و فیلمنامه‌ی پروژه را با همکاری «دیوید میچل» و «الکساندر هیمون» به نگارش درآورده است. فیلمبرداری این فیلم اخیراً در سان فرانسیسکو به پایان رسیده و به آلمان منتقل شده بود. هیچیک از عوامل و بازیگران پروژه به کروناویروس مبتلا نشده‌اند.

در «ماتریکس ۴» قرار است «کیانو ریوز» در نقش «نئو»، «کری-آن ماس» در نقش «ترینیتی»، «جیدا پینکت اسمیت» در نقش «نیوبی» ظاهر شوند و بازیگران جدیدی چون «جسیکا هنویک»، «پریانکا چوپرا»، «نیل پاتریک هریس»، و «برایان جی. اسمیت» به آن‌ها ملحق شوند. پیش‌بینی می‌شود که هنویک در نقش شخصیتی شبیه به نئو بازی کند. سه‌گانه‌ی «ماتریکس» در سراسر دنیا ۱.۶ میلیارد دلار فروخته است.

وارنرها تولید «جانوران شگفت‌انگیز ۳» (Fantastic Beasts 3) در بریتانیا، و «بتمن» (The Batman) و «شاه ریچارد» (King Richard) با بازی «ویل اسمیت» در لس‌آنجلس را هم متوقف کرده است. قسمت سوم «جانوران شگفت‌انگیز» توسط «دیوید ییتس» کارگردانی می‌شود. این فیلم باید ۱۲ نوامبر ۲۰۲۱ (۲۱ آبان ماه ۱۴۰۰) در آمریکا اکران شود. «شاه ریچارد» نیز توسط «رینالدو مارکوس گرین» ساخته شده و داستانی در مورد ونوس و سرینا ویلیامز و پدرشان «ریچارد ویلیامز» با بازی اسمیت روایت می‌کند. این فیلم هم باید نوامبر آینده روی پرده برود. برادران وارنر هفته‌ی گذشته فیلمبرداری فیلم بیوگرافیکال «باز لورمن» برای «الویس پرسلی» با بازی «تام هنکس» را هم متوقف کرده بود. هنکس اعلام کرد که کروناویروس گریبان او را هم گرفته اما این بازیگر برنده‌ی اسکار شب گذشته از بیمارستان مرخص شد.

اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

سونی پیچکرز نیز دوشنبه شب فیلمبرداری اقتباس سینمایی از بازی «آنچارتد» (Uncharted) به کارگردانی «روبن فلایشر» و بازی «تام هالند» و «مارک والبرگ» را متوقف کرد. «آنتونیو باندراس»، «سوفیا الی» و «تاتی گابریل» از دیگر بازیگران این فیلم خواهند بود. استودیو از ابتدای سال جاری میلادی روند پیشرفت پروژه را تسریع کرده بود تا هالند بتواند پیش از بازی در قسمت بعدی «مرد عنکبوتی» در این پروژه جلوی دوربین برود. «آنچارتد» باید ۵ مارس سال ۲۰۲۱ اکران شود.

دیگر پروژه‌های استودیوی سونی که فیلمبرداری آن‌ها متوقف شده شامل «سیندرلا» (Cinderella)، «مردی از تورنتو» (The Man From Toronto) با بازی «کوین هارت» و درام «نایتینگل» (The Nightingale) با بازی ال و داکوتا فنینگ می‌شود.

روز سه شنبه گزارش شد که فیلمبرداری «بخشیده‌شده» (The Forgiven) به کارگردانی «جان مایکل مک‌دونا» در مراکش هم لغو شده است. ‍«جسیکا چستین»، «رالف فاینس» و «کیلب لاندری جونز» از جمله بازیگران این پروژه‌اند که داستانی از یک رمان به نوشته‌ی «لارنس آزبورن» در مورد یک زوج انگلیسی در یک ویلای لوکس صحرایی روایت می‌کند. فیلمبردرای این پروژه قرار بود هفته‌ی آینده به پایان برسد. در مراکش ۳۸ مورد ابتلا به ویروس کرونا گزارش شده است.

تولید فیلم‌‌ها و سریال‌های تلویزونی به شدت تحت تأثیر انتشار ویروس کرونا قرار گرفته و بازار سینما در بسیاری از کشورها از جمله اروپا، آسیا و ایالات متحده را به تعطیلی کشانده است. سالن‌های زنجیره‌ای AMC  اعلام کرد که بین شش تا ۱۲ هفته فعالیت خود را متوقف خواهند کرد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید