news-background
news-background

کروناویروس: اکران Mulan و New Mutants دیزنی و فیلمبردرای The Prom «مریل استریپ» لغو شد

استودیوی دیزنی فیلم‌های «مولان» (دانلود فیلم Mulan با لینک مستقیم)، «جهش‌یافتگان جدید» (دانلود فیلم New Mutants با لینک مستقیم) و «شاخ گوزن» (دانلود فیلم Antlers با لینک مستقیم) را که قرار بود به ترتیب در تاریخ ۲۷ مارس (۶ فروردین ۱۳۹۹)، ۳ آوریل (۱۵ فروردین ۱۳۹۹) و ۱۷ آوریل (۲۹ فروردین ۱۳۹۹) اکران شوند، از تقویم خود خارج کرد. دیزنی می‌گوید به دنبال تاریخ‌های دیگری در سال ۲۰۲۰ خواهد بود.

با شیوع ویروس کرونا در سراسر دنیا و تعطیلی سینما‌های چین، به نظر می‌رسد که این اقدام بهترین گزینه‌ی دیزنی از نظر مالی بوده باشد. اکران فیلم «مولان» بدون در اختیار داشتن بازار چین منطقی به نظر نمی‌رسد به ویژه وقتی که ستاره‌ی فیلم «لیو ییفی» باشد.

علاوه بر چین، سالن‌های سینما در کشورهای دانمارک، نروژ، یونان، ایتالیا، لهستان، و بخش‌هایی از هندوستان، لبنان و کویت هم بسته‌ شده‌اند. انتظار می‌رود به زودی سالن‌های پایتخت‌ اکراین و مجارستان و سوئد هم تعطیل شوند. علاوه بر آمریکا و کانادا، سالن‌های سینما در کشورهای آلمان، فرانسه، بریتانیا، اسپانیا، مکزیک، استرالیا و برزیل همچنان به فعالیت ادامه می‌دهند.

همچون «یک جای آرام ۲» (A Quiet Place II) پارامونت که منابع مدعی‌اند تا ۶۰ درصد بازاریابی جهانی خود را پیش برده، فیلم «مولان» هم بر روی بازاریابی سرمایه‌گذاری زیادی کرد و حتی مراسم افتتاحیه‌ی آن چهارشنبه در لس‌‌آنجلس برگزار شد.

اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

به دنبال تأخیر در اکران «وقتی برای مردن نیست» (No Time to Die) ام‌جی‌ام و موکول شدن عرضه‌ی آن به پاییز آینده، تاریخ اکران‌ فیلم‌های بسیاری دومینو-وار تغییر کرد. روز پنجشنبه پارامونت اعلام کرد که «یک جای آرام ۲» و «مرغ عشق» (Lovebirds) را در ۲۰ مارس (۱ فروردین ۱۳۹۹) و ۳ آوریل (۱۵ فروردین ماه ۱۳۹۹) اکران نمی‌کند و در پی آن یونیورسال تأیید کرد که «سریع‌ و خشن ۹» (F9) را یک سال به تعویق می‌اندازد.

استودیوهای هالیوود و سالن‌داران از لغو اکران «مولان» و «یک جای آرام ۲» در لحظات آخر ابراز شگفتی کرده‌اند و کسی انتظار نداشت فیلم‌های بازاریابی‌شده‌ای چون این دو عنوان اکران نشوند. اما با گسترش شمار قربانیان کرونا در آمریکا و بودجه‌های سنگینی که برای این فیلم‌ها خرج شده، استودیوهای پارامونت و دیزنی زیان کمتر را به شکست کامل فیلم ترجیح دادند.

روز پنجشنبه گزارش شد که فیلمبرداری «پرام» (The Prom) به کارگردانی «رایان مورفی» هم متوقف شده است. در این فیلم که اقتباسی است از موزیکالی به همین نام، ستارگانی چون «مریل استریپ» و «نیکل کیدمن» نقش‌آفرینی کرده‌اند. ضبط این فیلم قرار بود طی چند روز آینده به پایان برسد، اما نگرانی از شیوع کروناویروس سبب شد که پروژه کمی زودتر متوقف شود چرا که اجازه‌ی فیلمبرداری در یک مدرسه در لس‌آنجلس به سازندگان داده نشده است. یکی از منابع نزدیک به فیلم می‌گوید هیچ‌یک از عوامل به ویروس مبتلا نشده‌اند.

نت‌فلیکس در نظر دارد صحنه‌های باقی‌مانده‌ی «پرام» را اواسط ماه آوریل فیلمبرداری کند، با این حال این اتفاق بستگی به نحوه‌ی گسترش کووید-۱۹ دارد. این احتمال وجود دارد که فیلمبرداری سریال «استیضاح» (Impeachment) به نویسندگی مورفی هم به زمان دیگری موکول شود، زیرا این کارگردان قصد داشت بلافاصله پس از «پرام» به سراغ فیلمبرداری سریال شبکه‌ی FX برود.

فیلم «مرغ عشق» پارامونت یک اکشن کمدی با بازی «کمیل نانجیانی» و «عیسی ری» و کارگردانی «مایکل شوالتر» است که قرار بود در جشنواره‌ی SXSW هم روی پرده برود. این جشنواره هم جمعه‌ی گذشته کنسل شد تا سفر نانجیانی و ری به تگزاس لغو شود. نانجیانی در روزهای اخیر در صفحه‌ی توئیتر خود از شیوع کروناویروس ابراز نگرانی می‌کرد. او در یکی از توئیت‌هایش نوشت: «مبارزه با کروناویروس با محدود کردن سفر بین اروپا و آمریکا مثل این است که سعی کنی قهوه‌ی ریخته شده روی زمین با شستن فنجان قهوه تمیز کنی.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید