news-background
news-background

منتقد اهل کره شمالی: سریال Squid Game واقعیت حیوانی جامعه کره جنوبی را نشان می‌دهد

کره شمالی می‌گوید سریال دیستوپیایی نت‌فلیکس ذات حیوان‌گونه کره جنوبی را نشان می‌دهد.

 

یک وبسایت متعلق به کره شمالی سه‌شنبه این هفته ادعا کرد که سریال «بازی مرکب» (Squid Game) نت‌فلیکس فرهنگ کره جنوبی و «فساد و رذائل اخلاقی» این کشور را افشا می‌کند.

منتقد این وبسایت (Arirang Meari) می‌نویسد «بازی مرکب» جامعه‌ای نابرابر را به تصویر می‌کشد که «ثروتمندان با انسان‌های بی‌پول مانند مهره‌های شطرنج رفتار می‌کنند.»

«بازی مرکب» داستانی در مورد صدها شرکت‌کننده در یک رقابت را روایت می‌کنند که به امید کسب ثروتی هنگفت در مسابقات مرگبار حضور پیدا کرده‌اند. اما منتقد اهل کره شمالی می‌گوید این سریال واقعیت غم‌انگیز «جامعه حیوانی کره جنوبی» را نشان می‌دهد جایی که انسان‌ها به رقابتی غیرمعمول آورده شده‌اند تا انسانیت خود را لگدمال کنند.

هرچند «بازی مرکب» با ۱۱۱ میلیون خانوار بیننده در سراسر دنیا به پربیننده‌ترین سریال تاریخ نت‌فلیکس تبدیل شده، اما کره شمالی در سال‌های اخیر حملات خود به فرهنگ «ضد۰سوسیالیستی و غیر-سوسیالیستی» کره جنوبی را افزایش داده است. سال گذشته قانونی به اجرا درآمد که به موجب آن هر فرد با در اختیار داشتن آثار هنری و رسانه‌ای کره جنوبی به ۱۵ سال زندان محکوم می‌شد. در ماه ژانویه، «کیم جونگ-اون» رهبر کره شمالی به صنعت سرگرمی این کشور دستور داد با تولید محتوای بهتر مانع تهاجم فرهنگی شوند.

کیم کی-پاپ یا فرهنگ عامه کره جنوبی را یک «سرطان بدخیم» خواند که جوانان کره شمالی و نحوه صحبت کردن و رفتارشان را به فساد می‌کشاند. تلویزیون این کشور می‌گوید اگر مانع نفوذ کره شمالی در فرهنگ نشوند کره شمالی «مثل یک دیوار نم‌دار ویران خواهد شد.»

سریال کره‌ای «بازی مرکب» در ۹۰ کشور به رتبه اول پربیننده‌ترین عناوین نت‌فلیکس رسیده و به بیش از ۳۰ زبان دوبله و زیرنویس شده است. «جف بیزوس» بنیان‌گذار آمازون یکی از افراد سرشناسی بود که در صفحه توییتر خود به نت‌فلیکس برای موفقیت در «استراتژی بین‌المللی‌سازی» تبریک گفته و عملکرد شبکه را «تحسین‌برانگیز و الهام‌بخش» می‌خواند.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید