news-background
news-background

«کایل مک‌لاکلن» ستاره سابق Dune: پخش فیلم «دنی ویلنوو» از شبکه‌های استریم ناامیدکننده است

مک‌لاکلن می‌گوید: «پخش همزمان [از سالن‌های سینما و شبکه‌های استریم ویدیو] به نحوی موجی از آینده است.»

 

«کایل مک‌لاکلن» معتقد است که اقتباس از «تل‌ماسه» (Dune 1984) را باید بر روی بزرگ‌ترین صفحات نمایش ممکن دید. او در سال ۱۹۸۴ در اقتباس «دیوید لینچ» از این رمان علمی-تخیلی و حماسی نقش‌آفرینی کرد اما آن فیلم به شکست هنری و تجاری انجامید. مک‌لاکلن به تازگی در مصاحبه با «سیاتل تایمز» گفته است که پخش فیلم «تل‌ماسه» (Dune 2021) به کارگردانی «دنی ویلنوو» از شبکه‌ی HBO Max در ماه اکتبر همزمان با اکران در سالن‌های سینما «ناامیدکننده» است. «تل‌ماسه» یکی از چندین فیلم پرخرج برادران وارنر در سال ۲۰۲۱ است که همزمان با نمایش در سینماهای آمریکا به مدت ۳۱ روز در HBO Max قرار می‌گیرد.

مک‌لاکلن می‌گوید: «برای دیدنش هیجان‌زده‌ام. یکی از کتاب‌های محبوب من است و مشتاقم که ببینم ویلنوو به آن چه کرده. به نظر من پخش همزمان به نحوی موجی از آینده است. اما ناامیدکننده است زیرا فیلمی چون این باید بر روی پرده‌های بزرگ به نمایش درآید.»

ویلنوو پیش‌تر تصمیم وارنرها برای پخش همزمان «تل‌ماسه» از سالن‌های سینما و شبکه‌ی HBO Max را نکوهش کرده بود. او با انتشار نامه‌ای سرگشاده در ماه دسامبر گفت: «در این تصمیم مطلقاً نه هیچ عشقی به سینما وجود دارد و نه مخاطبین. مهم تنها بقای یک کمپانی ارتباطی منسوخ است، یک کمپانی که بدهی آن به بیش از ۱۵۰ میلیارد دلار می‌رسد. از این رو، اگرچه برای «تل‌ماسه» سینما و مخاطب مهم است، اما برای کمپانی ای‌تی‌اند‌تی بقای خودش در وال استریت اهمیت دارد. با راه‌اندازی ناموفق HBO Max تا امروز، ای‌تی‌اند‌تی تصمیم گرفته است که تمامی فیلم‌های برادران وارنر برای سال ۲۰۲۱ را در اقدامی مذبوحانه قربانی کند تا توجه مخاطبین جلب شود.»

ویلنوو در بخش دیگری از نامه می‌نویسد برادران وارنر با این کار آینده‌ی چندگانه‌ی «تل‌ماسه» را «تهدید» کرده و احتمال ساخته شدن دنباله‌های دیگر را کاهش داده است. مک‌لاکلن نیز می‌گوید لینچ قصد داشته چند فیلم بر اساس رمان «فرانک هربرت» بسازد اگر قسمت اول موفق می‌بود. او تابستان سال گذشته گفته بود که کتاب هربرت «به‌شدت متراکم» است و روایت کامل آن در قالب یک فیلم مانند لینچ «تقریباً ناممکن» است.

«تل‌ماسه» ویلنوو ۲ اکتبر از HBO Max و سالن‌های سینما پخش خواهد شد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید