news-background
news-background

کاوش در ژانر علمی-تخیلی با مستند تلویزیونی جیمز کامرون

شبکۀ AMC در خلال «انجمن منتقدان تلویزیون» اعلام کرد که اجازۀ ساخت سریال مستندی به نام «شرح جیمز کامرون بر روایت علمی تخیلی» را به جیمز کامرون کارگردان «ترمیناتور»، «تایتانیک» و «بیگانه» خواهد داد.

در هر قسمت از این مجموعۀ تلویزیونی شاهد مباحثات کامرون پیرامون یک «سؤال بزرگ» خواهیم بود که قبلاً در طول زمان در کتب، فیلم‌ها، سریال‌ها و بازی‌های ویدئوی مطرح شده است. این کارگردان 62 ساله در مورد مستند تازه اش می گوید:

«در دوران کودکی هر کتابی که روی جلدش سفینۀ فضایی داشت را می خواندم، تا اینکه فیلم «2001: یک اودیسۀ فضایی» را چندین بار دیدم. این فیلم باعث شد فیلمساز شدن را انتخاب کنم. جلوه های ویژه اش را دوست داشتم، اما بیشتر از ایده‌ها و سؤالاتی که در پس آن نهفته است خوشم آمد: اینکه دنیا چگونه به آخر می رسد؟ آیا تکنولوژی ما را نابود خواهد کرد؟ انسان بودن یعنی چه؟ اینها موضوعاتی است که گونۀ علمی-تخیلی هرگز از مطرح کردنش هراسی به خود راه نداده. ما با این سریال می خواهیم به منشأ این ژانر برگردیم، و دی‌ان‌اِی آن را تا سرچشمه دنبال کنیم. بدون ژول ورن و اچ.جی ولز، شاید ری بردبری و رابرت هاین‌لاینی در کار نمی بود، و بدون ایشان هم خبری از جورج لوکاس، اسپیلبرگ و ریدلی اسکات و من نبود. من بعنوان یک فیلمساز متخصص در گونۀ علمی-تخیلی، علاقه مندم چالش ها و مشکلاتی که سر راه چنین داستان های شگفت انگیزی وجود داشته را بررسی کنم و ببینم که هنر چگونه حیات می یابد، و چگونه است که علمی-تخیلی گاهی از علم تقلید می کند و گاهی به آن آگاهی می بخشد.»

این مستند شامل شش قسمت خواهد بود و سال 2018 از شبکۀ AMC پخش می شود.

 

 

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید