news-background
news-background

کارگردان Uncut Gems در فیلم جدید «پل توماس اندرسون» بازی می‌کند

وقتی که اعلام شد «پل توماس اندرسون» فیلمی در مورد تحصیل در دوران دبیرستان می‌سازد، بسیاری تصور کردند که پروژه‌ی جدید او شباهت‌هایی به «مات و مبهوت» (دانلود فیلم Dazed and Confused با لینک مستقیم)، «کلوب صبحانه» (دانلود فیلم The Breakfast Club با لینک مستقیم)، «مرخصی فریس بولر» (دانلود فیلم Ferris Bueller's Day Off با لینک مستقیم) و یا «سوپربد» (دانلود فیلم Superbad با لینک مستقیم) داشته باشد. اما با انتشار تصاویری از پشت صحنه‌ی این فیلم که داستانش در دهه‌ی ۱۹۷۰ میلادی و سن فرناندو ولی روی می‌دهد، به نظر می‌رسد که مقیاس آن بسیار عظیم‌تر یک فیلم معمولی با داستانی در مورد دوران دبیرستان است. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

ساعاتی پیش اطلاعات بیشتری در مورد این پروژه منتشر و تأیید شد که «بنی سفدی» نویسنده، کارگردان، بازیگر و تدوین‌گر و برادر «جاش سفدی» در این فیلم نقشی کلیدی بازی می‌کند. او که سابقه‌ی کارگردانی «آدام سندلر» در فیلم «جواهر تراش‌نخورده» (دانلود فیلم Uncut Gems با لینک مستقیم) را دارد، در تصاویر جدید پشت صحنه‌ی فیلم اندرسون دیده شده و قرار است نقش یک سیاستمدار را بازی کند که در قصه شخصیتی محوری است. دانلود فیلم با لینک مستقیم.

این شخصیت که گفته می‌شود از «جوئل واکس» همجنس‌گرا عضو شورای لس‌آنجلس الهام گرفته شده است. واکس در سال ۱۹۷۱ یعنی همزمان با رویدادهای فیلم اولین دوره‌ی عضویتش را آغاز کرد و پس از سی سال خدمت در سال ۲۰۰۱ از سمت خود کناره‌گیری کرد. هرچند اندرسون پیش‌تر در فیلم‌هایش بارها از شخصیت‌ها و رویدادهای واقعی الهام گرفته، اما واکس شاید از معدود شخصیت‌های واقعی فیلم‌های این کارگردان باشد.

در تصاویر قبلی «بردلی کوپر» (که باید پس از این پروژه (Soggy Bottom) در فیلم «کوچه‌ی کابوس» (دانلود فیلم Nightmare Alley با لینک مستقیم) ظاهر شود) با ظاهری دهه‌ی هفتادی دیده شده بود و «جان پیترز» تهیه‌کننده‌ی آمریکایی فیلم «ستاره‌ای متولد شده است» (دانلود فیلم A Star Is Born با لینک مستقیم) را به یاد می‌آورد، در حالی که «آلانا هایم» با «باربارا استرایسند» مقایسه می‌شد.

به این ترتیب برخی تصور کردند که اندرسون این فیلم را از «شامپو» (دانلود فیلم Shampoo 1975 با لینک مستقیم) به کارگردانی «هال اشبی» الهام گرفته و سعی دارد نسخه‌ی دهه‌ی هفتادی «ستاره‌ای متولد شده است» را با کوپر بسازد. با این حال، همچون دیگر آثار اندرسون، این پروژه هم روایتی یکه خواهد داشت. اگرچه هنوز راه زیادی تا پایان فیلمبرداری این فیلم باقی است، اما به نظر می‌رسد که شخصیت دانش‌آموز فیلم که استعداد بازیگری دارد در مرکز قصه وجود داشته باشد.

 

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید