news-background
news-background

کارگردان Thor 2 و Terminator Genisys: انتقادات شدید هواداران باعث شد تمایلم به فیلمسازی از بین برود

 

«آلن تیلور» پس از تجربه انتقادات منفی هواداران در مورد کارگردانی پیش‌درآمد «سوپرانوها» تردید داشته است.

 

«آلن تیلور» در آستانه اکران فیلم پیش‌درآمد «سوپرانوها» (The Sopranos) تحت عنوان «خیل قدیسان نیوآرک» (The Many Saints of Newark) در مصاحبه با «هالیوود ریپورتر» از بازگشت به دنیای مافیایی سریال اچ‌بی‌او پس از تجربه نقدهای منفی هواداران و منتقدین برای دو فیلم «ثور: دنیای تاریک» (Thor: The Dark World) و «ترمیناتور: جنسیس» (Terminator: Genisys) گفته است.

تیلور با سریال‌های «سوپرانوها» و «بازی تاج‌وتخت» (Game of Thrones) تحسین منتقدین را برانگیخت، اما به دنبال شکست هنری آن دو فیلم دوران فیلمسازی‌اش سقوطی سهمگین کرد. هواداران مارول «دنیای تاریک» را یکی از بدترین عناوین «دنیای سینمایی مارول» می‌دانند.

تیلور نحوه واکنش خود به انتقاد هواداران «ترمیناتور» و مارول می‌گوید: «تمایل به فیلمسازی را از دست دادم. تمایل به زندگی به عنوان یک کارگردان را از دست دادم. هیچ‌کس را به‌خاطرش سرزنش نمی‌کنم. فرایندش برای من چندان خوب نبود. باعث شد که برای کشف دوباره لذت فیلمسازی تلاش کنم.»

تیلور چندین اپیزود از سریال «سوپرانوها» را کارگردانی کرده و برای اپیزود «کندی و هایدی» در فصل ششم برنده امی ده است. این کارگردان می‌گوید دنیای «سوپرانوها» را مثل کف دست می‌شناسد، اما تجربه منفی با «دنیای تاریک» و «جنسیس» سبب شده برای بازگشت به دنیای این سریال مردد شود.

تیلور می‌گوید: «با توجه به تجربه «ترمیناتور» و مارول، می‌دانم که وقتی با هواداران زیادی سر و کار داشته باشید، آن‌ها بسیار نیرومندند. نظرات سخت‌گیرانه‌ای دارند، و این مسئله سبب می‌شود که استقبال کردن یا نکردن آن‌ها تفاوت زیادی ایجاد کند.»

تیلور در سال‌های گذشته در مورد اینکه نسخه اکران شده «دنیای تاریک» در سالن‌های سینما نسخه‌ای نبوده که او قصد داشته بسازد اظهاراتی بیان کرده بود. او به «هالیوود ریپورتر» گفته بود: «نسخه‌ای که من شروع کردم شگفتی کودکانه‌تری داشت... کمی بیش‌تر خصوصیات جادویی داشت. به علت وجود یک همگرایی که سبب می‌شد این رئالیسم جادویی وجود داشته باشد، اتفاقات عجیبی روی زمین در حال وقوع بود. و تفاوت‌های زیادی در داستان وجود داشت که در مرحله تدوین و فیلمبرداری صحنه‌های اضافه وارونه شد. شخصیت‌هایی [چون «لوکی»] که قرار بود بمیرند نمرده بودند، شخصیت‌هایی که با هم اختلاف پیدا کرده بودند دوباره کنار هم بودند.»

«خیل قدیسان نیوآرک» ۱ اکتبر ۲۰۲۱ همزمان با اکران در سالن‌های سینما از شبکه اچ‌بی‌او مکس پخش خواهد شد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید