news-background
news-background

کارگردان Parasite علت مقاومت در مقابل پیشنهادهای هالیوود را فاش می‌کند

کارگردان «انگل» در جشنواره‌ی فیلم تورنتو می‌گوید مدل فیلمسازی «کوئنتین تارانتینو» را دنبال خواهد کرد.

فیلم «انگل» (Parasite) به کارگردانی «بونگ جون-هو» در ماه می گذشته برنده‌ی نخل طلای کن شد اما با وجود اینکه در بسیاری از نقاط جهان روی پرده رفته، همچنان در جشنواره‌های فیلم پاییز از آن سخن به میان می‌آید. در هفته‌های گذشته گزارش شد که اکران «انگل» در تورنتو و تلیوراید بحث‌برانگیزتر و پرمخاطب‌ترین عناوین جشنواره بوده و بسیاری آن را یکی از مدعیان اسکار می‌دانند. «انگل» چنان محبوبیت یافته که از هم‌اکنون از بازسازی انگلیسی زبان آن صحبت می‌شود، اما نباید انتظار داشت که کارگردان از طریق «انگل» به هالیوود نفوذ کند.

بومگ در تورنتو تأکید می‌کند که سعی داشته در مقابل پیشنهادات استودیوهای هالیوودی مقاومت کند. او تنها در صورتی حاضر به ساخت یک فیلم استودیویی است که فیلمنامه‌ی آن را خودش به نگارش درآورد. بونگ می‌گوید دوران فیلمسازی «کوئنتین تارانتینو» را سرلوحه‌ی خود قرار می‌دهد زیرا قصد دارد تنها فیلمنامه‌های خودش را کارگردانی کند. بونگ در گذشته تمامی فیلمنامه‌های هالیوودی را رد کرده است.

بونگ می‌گوید: «در سال ۲۰۰۶ پس از فیلم «میزبان» (The Host) پیشنهادات [هالیوودی] بسیاری دریافت کردم. فیلم‌های علمی-تخیلی، ترسناک و اکشن بسیاری پیشنهاد شد. با خود می‌گفتم: «وای، فیلمنامه‌ی هالیوودی!» اما هیچ‌یک از آن‌ها را نپذیرفتم. آن‌ها اکنون می‌دانند که من مانند «کوئنتین تارانتینو» مایلم فیلمنامه‌های خودم را کارگردانی کنم.»

بونگ با «اکجا» (Okja) و «برف‌شکاف» (Snowpiercer) که هر دو فیلمنامه‌های اریجینال داشتند، سابقه‌ی تولید فیلم‌های انگلیسی زبان را دارد. «برف‌شکاف» با الهام از یک رمان تصویری فرانسوی ساخته و توسط کمپانی وانستین خریداری شد، در حالی که فیلمنامه‌ی «اکجا»ی بونگ توجه نت‌فلیکس را جلب کرد. بنابراین بعید به نظر می‌رسد که این فیلمساز به سراغ تولید چندگانه‌های هالیوودی و فیلمنامه‌های از پیش به نگارش درآمده‌ی آنان برود.

بونگ در جشنواره‌ی کن امسال با کسب نخل طلا تاریخ‌سازی کرد و به اولین فیلمساز کره‌ای تبدیل شد که این جایزه را به خانه می‌برد. در صورتی که «انگل» نامزد اسکار بهترین فیلم بین‌المللی شود، او بار دیگر به اولین فیلمساز اهل کره‌ی جنوبی تبدیل می‌شود که نامزدی اسکار را دریافت می‌کند.

پخش‌کننده‌ی آمریکایی نئون امیدوار است که «انگل» در بخش‌های بهترین کارگردانی، بهترین فیلم و بخش‌های دیگر نامزد اسکار شود. «رما» سال گذشته با دریافت ۱۰ نامزدی، ثابت کرد که آثار خارجی زبان می‌توانند در سایر بخش‌ها هم نامزد شوند.

«انگل» ۱۱ اکتبر (جمعه، ۱۹ مهر ۱۳۹۸) توسط استودیوی نئون اکران می‌شود.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید